Ombooke Ryanair + Hotels.com

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf mufle » 14. mar 2018, 07:30

Jeg har fået bestilt hotel i London via Hotels.com og en Ryanair-afgang (dog ikke returrejsen) til i juli måned.
Det var en konfirmationsgave til min datter. Nu har jeg set et event i oktober, som ville gøre hende helt sindssyg af glæde, så jeg ville faktisk hellere tage rejsen der.

Før jeg begynder at skrive til Ryanair og Hotels.com, så vil jeg lige høre om jeres erfaringer med at få ombooket reservationer - jeg skal bruge dem 3 måneder senere. Er det muligt?
Jeg spørger lige jer fordi jeg ikke gider skrive til dem, før jeg rent faktisk har fået billetter til event'et. Jeg sidder og spekulerer på højtryk .. bare de kunne byttes :gruble:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf Neenah » 14. mar 2018, 07:38

Hotels.com plejer at være rimelig nemt hvis man har booket med sen afbestilling. Ryanair ville jeg ikke satse på var en mulighed - det må næsten være ligeså dyrt som bare at købe nye billetter.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf JoyNips » 14. mar 2018, 08:04

Det er ikke noget, man har ret til. Som regel kan det dog lade sig gøre mod et gebyr.

Det kan formentlig lige så godt betale sig bare at booke de nye billetter istedet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf Stitch » 14. mar 2018, 08:14

Neenah skrev:Hotels.com plejer at være rimelig nemt hvis man har booket med sen afbestilling. Ryanair ville jeg ikke satse på var en mulighed - det må næsten være ligeså dyrt som bare at købe nye billetter.


Jeg er helt enig. Hotels.com burde der ingen problemer være med, men RyanAir kan du roligt regne med en masse gebyrer. Så det kan godt lade sig gøre - spørgsmålet er om det er det værd.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf sigge » 14. mar 2018, 08:23

Med de der lavprisflyselskaber plejer gebyret for ombytning at svare ret præcist til billetprisen. Så flybilletterne ville jeg nok bare droppe og så holde øje med, om der ikke kommer nogle endnu billigere til salg, inden I skal afsted. Jeg synes jævnligt, Ryanair har "udsalg" med ekstra billige afgange til bl.a. London, så jeg ville holde lidt øje med dem.

Hotellet afhænger af, om du har bestilt til en lav, ikke-refunderbar pris. Det må fremgå af din ordrebekræftelse, hvilke betingelser der er knyttet til reservationen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf paint » 14. mar 2018, 09:34

sigge skrev:Med de der lavprisflyselskaber plejer gebyret for ombytning at svare ret præcist til billetprisen. Så flybilletterne ville jeg nok bare droppe og så holde øje med, om der ikke kommer nogle endnu billigere til salg, inden I skal afsted. Jeg synes jævnligt, Ryanair har "udsalg" med ekstra billige afgange til bl.a. London, så jeg ville holde lidt øje med dem.

Hotellet afhænger af, om du har bestilt til en lav, ikke-refunderbar pris. Det må fremgå af din ordrebekræftelse, hvilke betingelser der er knyttet til reservationen.


Og har man bestilt til den lave, ikke-refunderbare pris - kan man godt glemme alt om at ændre dato, hos hotels.com (desværre)

https://dk.trustpilot.com/review/www.hotels.com?page=7
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. mar 2018, 09:50

Det er billigere at købe nye billetter til Ryanair end det er at ændre datoer på dem man har købt.

Hvis du er villig til at flyve til Stansted eller Luton i stedet for de mere centrale, så kan du spare rigtig mange penge. Jeg har lige fløjet fra Luton til København for 17 pund inkl. Et gebyr for muligheden for at ombooke uden ekstra pris.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. mar 2018, 09:56

Jeg har fået ombooket en ikke-refunderbar overnatning hos hotels.com. Det drejede sig om at få rykket opholdet en uge.
Værelset blev en lille smule dyrere, så jeg betalt en mindre difference.
Jeg er sølvkunde. Jeg ved ikke, om det havde betydning.
0
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf mufle » 15. mar 2018, 11:49

Gad vide, om man så kan sælge sådan en hotelbookning og flybillet.
Hvis jeg vil prøve det, har I så nogle gode råd til, hvor det er bedst at sætte dem til salg? :gruble:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf JoyNips » 15. mar 2018, 11:51

mufle skrev:Gad vide, om man så kan sælge sådan en hotelbookning og flybillet.
Hvis jeg vil prøve det, har I så nogle gode råd til, hvor det er bedst at sætte dem til salg? :gruble:


Flybilletten kan næppe betale sig. Der er formentlig et stort gebyr på for navneændring.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
mufle
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2016, 13:45
Kort karma: 4
Likede indlæg: 28

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf mufle » 15. mar 2018, 11:55

JoyNips skrev:
mufle skrev:Gad vide, om man så kan sælge sådan en hotelbookning og flybillet.
Hvis jeg vil prøve det, har I så nogle gode råd til, hvor det er bedst at sætte dem til salg? :gruble:


Flybilletten kan næppe betale sig. Der er formentlig et stort gebyr på for navneændring.


Nå ja, selvfølgelig .. den havde jeg ikke lige tænkt på, at man selvfølgelig skal ændre navn. Har ikke prøvet det før.
Argh, hvor er det irriterende! Men jeg må lige i tænkeboks, tak! :-)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Ombooke Ryanair + Hotels.com

Indlægaf sigge » 16. mar 2018, 13:13

mufle skrev:Gad vide, om man så kan sælge sådan en hotelbookning og flybillet.
Hvis jeg vil prøve det, har I så nogle gode råd til, hvor det er bedst at sætte dem til salg? :gruble:


Det lykkedes mig at få solgt en hotelbooking via debatten. :)

Jeg havde også prøvet med et opslag på Facebook.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"