Verdens længste flyrute

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Verdens længste flyrute

Indlægaf ExCoastal » 26. apr 2018, 21:24

Singapore Airlines planlægger at genåbne ruten fra New York til Singapore non-stop med en flyvetid på 19 timer.

https://www.business.dk/transport/singa ... te-flyrute

Hvor er smertegrænsen? Selvfølgelig er grænsen nok højere, hvis man rejser på business klasse, men for os almindeligt dødelige, der rejser på economy, så er det godt nok mange timer i et flysæde!

Jeg er vant til de 10-11 timer fra det vestlige USA til Europa, men jeg er ikke meget for en ret meget længere tur. Jeg har fløjet på den nu nedlagte rute fra Los Angeles til Singapore med 18 timers flyvetid, men det var lidt nemmere at holde ud, fordi det var på premium economy med store behagelige sæder, og der var samtidigt et "social area", hvor man kunne strække benene, få en drink eller en snack og måske en sludder med en af de andre passagerer.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf paint » 26. apr 2018, 21:56

For mig er 10-11 timer smertegrænsen. Livet er simpelthen for kort til de der ultra-lange flyrejser, i ét hug. Jeg kan sagtens forestille mig at forretningsfolk, som ikke selv skal betale flybilletten på business-class, hvor man kan ligge og slange sig, er interesseret. Men jeg tror det kommer til at knibe med at få folk på almindelig 'monkey-class' til at sidde i 19 timer i et fly, hvilket jo er forudsætningen for at en sådan flyrute kan løbe rundt, økonomisk set.

Ganske vist er et Airbus 350-900 et stort fly, men hvis man indretter dem som man plejer, med bar og gangarealer og sovekabiner på business-class og så benene oppe under hagen på økonomiklasse (i 19 timer) så god rejse, siger jeg bare.

Jeg har selv engang fløjet fra København til New Zealand, via London, hvor det tog 30 timer fra vi forlod København til vi landede i NZ. Det gør jeg aldrig mere.

Airbus 350-900

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf Æble » 27. apr 2018, 04:01

Der er ingen grænse. Jeg vil hellere bruge tiden i luften end at bruge timer på at skifte fly. Selvom man nok blive en kende bims af at være indespærret så længe.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2018, 04:22

Jeg kan ikke forestille mig situationer, hvor jeg ville have brug for hurtigst muligt at tilbagelægge så store distancer, så hvis jeg skulle rejse så langt, ville jeg øjensynlig foretrække at lave en rundrejse ud af det, hvor jeg fik set noget på vejen mod det fjernest liggende sted.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2018, 04:36

Jeg er over 2 meter høj, og det gør at min smertegrænse på economy indtræder efter meget få timer. Jeg sidder med knæene oppe om ørene i et almindeligt economy-sæde, det er ikke til at holde ud. Så længere ture for mig er premium economy, og der kan jeg nok også klare de 10-11 timer. En tur til Australien ville jeg dele op med f.eks. en uges ophold i Thailand ud og nogle dage i Singapore hjem - eller hvad der nu lige gav mening.
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf ajnaM » 27. apr 2018, 04:48

Jeg har små børn, hvilket gør at jeg er meget stor fan af at undgå mellemlandinger. Men 19 timer med to børn i et fly er tæt på at være mit værste mareridt. :shock:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2018, 05:45

Vi fløj 14 timer fra Hong Kong til L.A. Og lidt mere retur. Vi havde en 14 mdr dreng med. Det gik helt problemfrit- også på economy. Så det ville ikke røre mig. Vi er ret vant til de klassiske 12 timers ture til og fra Asien også med en nu knap 5 årig.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf 1234 » 27. apr 2018, 06:15

Altså jeg kan sove de fleste steder, så tror egentlig ikke det ville være det store problem for mig. Min kæreste tilgengæld ville jeg nok ikke få med :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf ExCoastal » 27. apr 2018, 06:16

Jeg tror, at min værste tur overhovedet var fra San Francisco til Johannesburg. 11 timer til London, 8 timers ventetid, 11 timer til Johannesburg. Jeg fløj med Virgin på premium economy, så selve flyveturerne var helt okay, men hvad laver man i Heathrow terminal 3 i 8 timer?

Jeg startede med et besøg til en raw bar, fik noget fantastisk laks og skøn hvidvin. Næste stop Starbucks til en double tall latte. Lidt shopping. Mærkede en vis lyst til at bruge resten af tiden hos Friday's, men nej det ville nok resultere i en større mængde alkohol. Jeg havde (købt) adgang til en lounge 3 timer før afgang, så da tiden oprandt...åh slappe af i en fed sofa, lave mig selv en drink, sove 2 timer :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2018, 06:19

ExCoastal skrev:Jeg tror, at min værste tur overhovedet var fra San Francisco til Johannesburg. 11 timer til London, 8 timers ventetid, 11 timer til Johannesburg. Jeg fløj med Virgin på premium economy, så selve flyveturerne var helt okay, men hvad laver man i Heathrow terminal 3 i 8 timer?

Jeg startede med et besøg til en raw bar, fik noget fantastisk laks og skøn hvidvin. Næste stop Starbucks til en double tall latte. Lidt shopping. Mærkede en vis lyst til at bruge resten af tiden hos Friday's, men nej det ville nok resultere i en større mængde alkohol. Jeg havde (købt) adgang til en lounge 3 timer før afgang, så da tiden oprandt...åh slappe af i en fed sofa, lave mig selv en drink, sove 2 timer :lol:


Det er det godt ved at rejse med de store asiatiske byer som knudepunkt, Changi er en fantatisk lufthavn og Bkk er er også ganske fin.

Lufthavnen i Bangladesh kan jeg tilgengæld afsløre er pænt trist.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf Annione » 27. apr 2018, 07:42

Jeg vil bare lige sige, at selv på businessclass ville jeg ikke gide, at tage så lang en strækning. Mellemlandinger på nogle dage må være et must.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf Purple Haze » 27. apr 2018, 08:01

Jeg ville langt hellere et direkte fly end samme tur med mellemlandinger.
Har flere gange fløjet Kbh - Singapore og de gange hvor vi skulle mellemlande kunne turen alligevel godt blive 20 timer eller mere.
Mellemlandinger er i min verden spild af tid.
Har næste måned 4-8 timer i Shipol/Amsterdam og selvom det er en OK lufthavn så bliver den lidt mindre interessant når man har været det maaaaange timer før.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf paint » 27. apr 2018, 08:11

ajnaM skrev:Jeg har små børn, hvilket gør at jeg er meget stor fan af at undgå mellemlandinger. Men 19 timer med to børn i et fly er tæt på at være mit værste mareridt. :shock:


Mange af dem, som flyver de meget lange ture med børn, jævnligt, bruger piller til børnene. Da vi fløj til New Zealand, undrede vi os på et tidspunkt over, at alle de små og halvstore børn, stort set, sov hele tiden. Min kæreste spurgte et engelsk par med et lille barn, hvordan de fik barnet til at sove så længe. Kvinden hev en lille æske piller op og viste, som svar (med et smil).

Så vidt min kæreste kunne se, var det transport-syge piller med sederende effekt de brugte. Det brugte alle der rejse de lange ture med børn, sagde hun. Deres læge havde endda sagt, at det var langt bedre for små børn at sove på så lang en tur, end det stress de (børnene) oplevede, hvis de bare skulle sidde stille i 15-20 timer.

Ind imellem vågnede et af børnene, fik lidt mad - futtede lidt rundt - for kort efter at snorke videre igen. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2018, 08:35

Jeg hader iøvrigt mellemlandinger, fordi jeg har et mindre barn. Meget nemmere at det bare overståes.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Verdens længste flyrute

Indlægaf Tilly » 27. apr 2018, 12:11

Det længste jeg har fløjet er fra København til henholdsvis Washington DC og New York. Så det er vel en 8-9 timer.

Jeg tror godt jeg kunne klare et par timer mere end det, men så vil jeg også tro at jeg har nået min smertegrænse. Kunne absolut ikke forestille mig at flyve 19 timer.
0

Tilbage til "Rejser"