Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Fru Sunshine » 29. apr 2018, 07:13

Jeg kan kun fraråde Norwegian, hvis der er med transfer. Det sker alt for ofte, at flytiderne ikke hænger sammen, så man ikke kan nå det næste fly.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 31. maj 2018, 20:12

Min søns pas er endelig kommet!

Jeg kigger nu på et hotel få minutters gang fra Paddington st. (knægten vil ELSKE det, han har set Paddington-filmene 414 gange!), og hvor jeg kan betale mig fra at køre i bus t/r fra lufthavnen.
Jeg har rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab, og jeg er 99 % sikker på, at det er korrekt forstået, at min søn også er dækket. Jeg har skrevet til min forskikring. Jeg har også bestilt blå sygesikringskort.

Er der mon noget, jeg skal være opmærksom på?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2018, 20:37

Pyjamas skrev:Min søns pas er endelig kommet!

Jeg kigger nu på et hotel få minutters gang fra Paddington st. (knægten vil ELSKE det, han har set Paddington-filmene 414 gange!), og hvor jeg kan betale mig fra at køre i bus t/r fra lufthavnen.
Jeg har rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab, og jeg er 99 % sikker på, at det er korrekt forstået, at min søn også er dækket. Jeg har skrevet til min forskikring. Jeg har også bestilt blå sygesikringskort.

Er der mon noget, jeg skal være opmærksom på?


Engelske stik er anderledes end danske, så en omformer er en god idee
https://www.dkvolt.dk/produkt/stik-adapter-dk-til-uk/

Bag Paddigton station ligger et grønt område kendt som Little Venice med resterne af de gamle kanalerm der i mange år blev brugt til gods transport i UK. Det er et smukt og hyggeligt område, som de fleste turister misser.
https://canalrivertrust.org.uk/places-t ... tle-venice
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 31. maj 2018, 20:47

Wizzze skrev:
Pyjamas skrev:Min søns pas er endelig kommet!

Jeg kigger nu på et hotel få minutters gang fra Paddington st. (knægten vil ELSKE det, han har set Paddington-filmene 414 gange!), og hvor jeg kan betale mig fra at køre i bus t/r fra lufthavnen.
Jeg har rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab, og jeg er 99 % sikker på, at det er korrekt forstået, at min søn også er dækket. Jeg har skrevet til min forskikring. Jeg har også bestilt blå sygesikringskort.

Er der mon noget, jeg skal være opmærksom på?


Engelske stik er anderledes end danske, så en omformer er en god idee
https://www.dkvolt.dk/produkt/stik-adapter-dk-til-uk/

Bag Paddigton station ligger et grønt område kendt som Little Venice med resterne af de gamle kanalerm der i mange år blev brugt til gods transport i UK. Det er et smukt og hyggeligt område, som de fleste turister misser.
https://canalrivertrust.org.uk/places-t ... tle-venice


Tak for tippet om stikkene, det havde jeg aldrig skænket en tanke :gogo:
Der ser rigtig dejligt ud i Little Venice. Jeg påtænker at være der i 4 overnatninger, så det burde vi kunne nå også :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 6. jun 2018, 20:35

Det omtalte hotel ved Paddington station er nu købt og betalt, og vi er der 4 overnatninger sidst i juli :banan:
6
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Charly » 7. jun 2018, 06:47

Pyjamas skrev:Det omtalte hotel ved Paddington station er nu købt og betalt, og vi er der 4 overnatninger sidst i juli :banan:

Håber I får en skøn tur :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 17. jul 2018, 20:53

Mon her stadig er nogen, der følger med? :)

Vi skal af sted på tirsdag, og vi glæder os! Vores program ser pt. således ud:
Tirsdag: Ankomst sent, gåtur til Paddington station og indkøb af brød, juice m.m
Onsdag: Tur til Hamleys - en syvetagers legetøjsbutik, I kan tro, den 5-årige glæder sig :lol: Forbi Big Ben og evt Buckingham Palace
Torsdag: Sightseeing-bus rundt i byen og sejltur på Themsen. Vi spiser frokost på Borough Market.
Fredag: Madame Tussauds voksmuseum og en tur i Hyde Park.

Jeg læste om et spisested med glasvægge, hvor det er som at sidde i et akvarium. Jeg skal lige have undersøgt, om det er et sted for børn. Ellers spiser vi på de steder, vi finder interessante, så jeg ikke kommer til at planlægge alt for meget.

Og nu til mit spørgsmål :D
Min dreng kan godt være bekymret og decideret bange for mørke rum og ukendte steder, hvilket er grunden til, jeg har fravalgt London Eye. Jeg er bange for, at Madame Tussauds ikke er noget for ham. Jeg synes, det er dyrt, hvis vi går ud efter kort tid, fordi han er utryg og/eller keder sig. Jeg tror, han bliver glad for at se dronningen, Ronaldo og Spiderman, men ellers vil han nok bare videre
Har I prøvet at være derinde, og hvordan er det med lyset? Er der nok for børn til at kunne synes, det er interessant?
3
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. jul 2018, 21:11

Jeg synes den er rigtig svær med Madame Tussauds. Jeg vil faktisk mene at det primært henvender sig til børn og unge - for så imponerende er de voksfigurer altså heller ikke. Samtidig handler det jo om populærkultur gennem tiden, så der vil uden tvivl være meget en 5-årig ikke genkender.

Der er uden tvivl folk der er vilde med Tussauds og som dermed er uenig med mig. Men jeg synes pengene er brugt bedre andetsteds.

Edit: jeg besøgte stedet første gang da jeg var 12. Det var rigtig fint, jeg forstod referencerne og genkendte de fleste figurer. Har set der igen som voksen. Der har det simpelthen ikke været pengene værd.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2018, 21:17

Vil lige nævne, at Big Ben desværre er helt pakket ind og uigenkendelig pt. Det er godt at vide på forhånd, tænker jeg.
https://goo.gl/images/8HoCQW
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Wizzze » 17. jul 2018, 21:23

Pyjamas skrev:Mon her stadig er nogen, der følger med? :)

Vi skal af sted på tirsdag, og vi glæder os! Vores program ser pt. således ud:
Tirsdag: Ankomst sent, gåtur til Paddington station og indkøb af brød, juice m.m
Onsdag: Tur til Hamleys - en syvetagers legetøjsbutik, I kan tro, den 5-årige glæder sig :lol: Forbi Big Ben og evt Buckingham Palace
Torsdag: Sightseeing-bus rundt i byen og sejltur på Themsen. Vi spiser frokost på Borough Market.
Fredag: Madame Tussauds voksmuseum og en tur i Hyde Park.

Jeg læste om et spisested med glasvægge, hvor det er som at sidde i et akvarium. Jeg skal lige have undersøgt, om det er et sted for børn. Ellers spiser vi på de steder, vi finder interessante, så jeg ikke kommer til at planlægge alt for meget.

Og nu til mit spørgsmål :D
Min dreng kan godt være bekymret og decideret bange for mørke rum og ukendte steder, hvilket er grunden til, jeg har fravalgt London Eye. Jeg er bange for, at Madame Tussauds ikke er noget for ham. Jeg synes, det er dyrt, hvis vi går ud efter kort tid, fordi han er utryg og/eller keder sig. Jeg tror, han bliver glad for at se dronningen, Ronaldo og Spiderman, men ellers vil han nok bare videre
Har I prøvet at være derinde, og hvordan er det med lyset? Er der nok for børn til at kunne synes, det er interessant?


Du skal ihvertfald udgå deres uhygge og forbryder sektion så, for der er mørkt og skræmmende, og der kommer udklædte ansatte forbi, som prøve at skræmme en med lyde, råb og skrig mm. Der hvor de kendte er udstillet, er der lyst nok, men hvor mange af dem udover hvad du nævner vil han kende? :gruble:

London Eye er ikke mørkt tvært imod, det er glaskupler men der er omkring 20 personer pr. kuppel, og hvordan har han det med højder?

Forresten, lige bag Borough Market ligger Golden Hinde, en kopi af et gammelt "sørøverskib" https://www.goldenhinde.co.uk/
Og der er en flot udsigt over Themsen også.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 17. jul 2018, 21:28

Frøken Himmelblå skrev:Jeg synes den er rigtig svær med Madame Tussauds. Jeg vil faktisk mene at det primært henvender sig til børn og unge - for så imponerende er de voksfigurer altså heller ikke. Samtidig handler det jo om populærkultur gennem tiden, så der vil uden tvivl være meget en 5-årig ikke genkender.

Der er uden tvivl folk der er vilde med Tussauds og som dermed er uenig med mig. Men jeg synes pengene er brugt bedre andetsteds.

Edit: jeg besøgte stedet første gang da jeg var 12. Det var rigtig fint, jeg forstod referencerne og genkendte de fleste figurer. Har set der igen som voksen. Der har det simpelthen ikke været pengene værd.


Det er mest af alt også en drøm for mig at komme på Tussauds, jeg kan huske, jeg også gerne ville derind som barn, da det også lå i København. Havde jeg været alene eller med en anden voksen, var det et must at tage derind.

Og nej, du har ret i, der vil været meget, han ikke genkender. Han kender heller ikke Star Wars nok til, at han vil synes, det er vildt fedt at se de figurer.

Tak for svar :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 17. jul 2018, 21:31

DetSorteCirkus skrev:Vil lige nævne, at Big Ben desværre er helt pakket ind og uigenkendelig pt. Det er godt at vide på forhånd, tænker jeg.
https://goo.gl/images/8HoCQW



Tak :gogo: Jeg tjekkede det lige ud på Instagram, og ja, det ligner da ikke sig selv. Han er lidt nervøs for kirkeklokker og elsker renovering, så hidtil har han syntes, det var en bonus, at der er stilladser, og at klokken ikke ringer. Jeg håber, han fortsætter med at synes det :genert:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2018, 21:34

Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:Vil lige nævne, at Big Ben desværre er helt pakket ind og uigenkendelig pt. Det er godt at vide på forhånd, tænker jeg.
https://goo.gl/images/8HoCQW



Tak :gogo: Jeg tjekkede det lige ud på Instagram, og ja, det ligner da ikke sig selv. Han er lidt nervøs for kirkeklokker og elsker renovering, så hidtil har han syntes, det var en bonus, at der er stilladser, og at klokken ikke ringer. Jeg håber, han fortsætter med at synes det :genert:


Den gigantiske katedral Westminster Abbey ligger lige ved siden af, så der er stadig risiko for kirkeklokker. Bare lige så I er forberedt på det :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 17. jul 2018, 21:42

Wizzze skrev:
Pyjamas skrev:Mon her stadig er nogen, der følger med? :)

Vi skal af sted på tirsdag, og vi glæder os! Vores program ser pt. således ud:
Tirsdag: Ankomst sent, gåtur til Paddington station og indkøb af brød, juice m.m
Onsdag: Tur til Hamleys - en syvetagers legetøjsbutik, I kan tro, den 5-årige glæder sig :lol: Forbi Big Ben og evt Buckingham Palace
Torsdag: Sightseeing-bus rundt i byen og sejltur på Themsen. Vi spiser frokost på Borough Market.
Fredag: Madame Tussauds voksmuseum og en tur i Hyde Park.

Jeg læste om et spisested med glasvægge, hvor det er som at sidde i et akvarium. Jeg skal lige have undersøgt, om det er et sted for børn. Ellers spiser vi på de steder, vi finder interessante, så jeg ikke kommer til at planlægge alt for meget.

Og nu til mit spørgsmål :D
Min dreng kan godt være bekymret og decideret bange for mørke rum og ukendte steder, hvilket er grunden til, jeg har fravalgt London Eye. Jeg er bange for, at Madame Tussauds ikke er noget for ham. Jeg synes, det er dyrt, hvis vi går ud efter kort tid, fordi han er utryg og/eller keder sig. Jeg tror, han bliver glad for at se dronningen, Ronaldo og Spiderman, men ellers vil han nok bare videre
Har I prøvet at være derinde, og hvordan er det med lyset? Er der nok for børn til at kunne synes, det er interessant?


Du skal ihvertfald udgå deres uhygge og forbryder sektion så, for der er mørkt og skræmmende, og der kommer udklædte ansatte forbi, som prøve at skræmme en med lyde, råb og skrig mm. Der hvor de kendte er udstillet, er der lyst nok, men hvor mange af dem udover hvad du nævner vil han kende? :gruble:

London Eye er ikke mørkt tvært imod, det er glaskupler men der er omkring 20 personer pr. kuppel, og hvordan har han det med højder?

Forresten, lige bag Borough Market ligger Golden Hinde, en kopi af et gammelt "sørøverskib" https://www.goldenhinde.co.uk/
Og der er en flot udsigt over Themsen også.


Tak for tip med forbryderafdelingen, der holder vi os fra :P
Han kender de fleste fra Avengers, de mest kendte fodboldspillere, Elvis og Freddie Mercury, enkelte fra kongefamilien og så figurer fra tegnefilm. Sidstnævnte ved jeg ikke hvor mange, der er af, men jeg har da set Shrek på instagram.
Det er måske ikke nok til at være pengene værd? :gruble:

Han kan godt være højdeskræk og nervøs for lukkede rum. Hvis han bliver ked af det og utryg, synes jeg, det vil være syns for de andre gæster i kuplen, at han har det svært med det (selvfølgelig også for han :-D). Jeg ser, hvordan flyveturen går, og hvis det er piece of cake, vil jeg overveje London Eye.

Det ser ret spændende ud, det sørøverskib, tak! Der er prisen også mere rimelig, hvis jeg nu risikerer, at sønnike er en værre nej-hat. Tak :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 17. jul 2018, 21:46

DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:Vil lige nævne, at Big Ben desværre er helt pakket ind og uigenkendelig pt. Det er godt at vide på forhånd, tænker jeg.
https://goo.gl/images/8HoCQW



Tak :gogo: Jeg tjekkede det lige ud på Instagram, og ja, det ligner da ikke sig selv. Han er lidt nervøs for kirkeklokker og elsker renovering, så hidtil har han syntes, det var en bonus, at der er stilladser, og at klokken ikke ringer. Jeg håber, han fortsætter med at synes det :genert:


Den gigantiske katedral Westminster Abbey ligger lige ved siden af, så der er stadig risiko for kirkeklokker. Bare lige så I er forberedt på det :)


Gud ja :lol2: Tak for påmindelsen. Jeg håber, du nyder godt af byen lige nu :)
0

Tilbage til "Rejser"