Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1053

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Shmartiesh » 28. apr 2018, 19:51

Man kan komme på kanalrundtfart på themsen, ligesom man kan i kbh. Det synes jeg var god underholdning. Selvom han ikke kan engelsk så ser man mange ting og du kan evt. Oversætte lidt. “Offentligt transport” :D
De har sightseeing busser hvor man igen får set meget uden at bevæge sig helt vildt. Hop on, hop off. Igen “Offentlig transport” :D
London eye - hvis han kan lide højder.
Når man kører med tube/metro mindes jeg at de har dagsbilletter så man ikke skal købe hver gang man skal af sted. Omkring. 130 kr. Per prs. Per dag.

https://www.danicachloe.dk/2016/01/london-guide/

Jeg googlede mig frem til denne blog. De rejste selv med et lille barn, måske de kunne give inspiration :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1239
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11619

Indlægaf Fru Sunshine » 29. apr 2018, 07:13

Jeg kan kun fraråde Norwegian, hvis der er med transfer. Det sker alt for ofte, at flytiderne ikke hænger sammen, så man ikke kan nå det næste fly.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1167

Indlægaf Pyjamas » 31. maj 2018, 20:12

Min søns pas er endelig kommet!

Jeg kigger nu på et hotel få minutters gang fra Paddington st. (knægten vil ELSKE det, han har set Paddington-filmene 414 gange!), og hvor jeg kan betale mig fra at køre i bus t/r fra lufthavnen.
Jeg har rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab, og jeg er 99 % sikker på, at det er korrekt forstået, at min søn også er dækket. Jeg har skrevet til min forskikring. Jeg har også bestilt blå sygesikringskort.

Er der mon noget, jeg skal være opmærksom på?
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2639
Likede indlæg: 16547

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2018, 20:37

Pyjamas skrev:Min søns pas er endelig kommet!

Jeg kigger nu på et hotel få minutters gang fra Paddington st. (knægten vil ELSKE det, han har set Paddington-filmene 414 gange!), og hvor jeg kan betale mig fra at køre i bus t/r fra lufthavnen.
Jeg har rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab, og jeg er 99 % sikker på, at det er korrekt forstået, at min søn også er dækket. Jeg har skrevet til min forskikring. Jeg har også bestilt blå sygesikringskort.

Engelske stik er anderledes end danske, så en omformer er en god idee
https://www.dkvolt.dk/produkt/stik-adapter-dk-til-uk/

Bag Paddigton station ligger et grønt område kendt som Little Venice med resterne af de gamle kanalerm der i mange år blev brugt til gods transport i UK. Det er et smukt og hyggeligt område, som de fleste turister misser.
https://canalrivertrust.org.uk/places-t ... tle-venice
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas

Indlægaf Pyjamas » 31. maj 2018, 20:47

Wizzze skrev:
Pyjamas skrev:Min søns pas er endelig kommet!

Engelske stik er anderledes end danske, så en omformer er en god idee
https://www.dkvolt.dk/produkt/stik-adapter-dk-til-uk/

Bag Paddigton station ligger et grønt område kendt som Little Venice med resterne af de gamle kanalerm der i mange år blev brugt til gods transport i UK. Det er et smukt og hyggeligt område, som de fleste turister misser.
https://canalrivertrust.org.uk/places-t ... tle-venice

Tak for tippet om stikkene, det havde jeg aldrig skænket en tanke :gogo:
Der ser rigtig dejligt ud i Little Venice. Jeg påtænker at være der i 4 overnatninger, så det burde vi kunne nå også :)
0
Brugeravatar
Pyjamas

Indlægaf Pyjamas » 6. jun 2018, 20:35

Det omtalte hotel ved Paddington station er nu købt og betalt, og vi er der 4 overnatninger sidst i juli :banan:
6
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 121
Likede indlæg: 2223

Indlægaf Charly » 7. jun 2018, 06:47

Pyjamas skrev:Det omtalte hotel ved Paddington station er nu købt og betalt, og vi er der 4 overnatninger sidst i juli :banan:

Håber I får en skøn tur :)
0

Tilbage til "Rejser"