avdotja skrev:Zonta skrev:avdotja skrev:KitKat skrev:Zonta skrev:Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
Jeg fattede heller ikke en brik
“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).
Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.
Det giver god mening!
Synes nu stadig måske gæsten er en anelse krævende. Som jeg læser det, er det ikke luksushotel, men gæsten forventer stadig, at personalet kan læse tanker og handle på det. Måske har jeg bare generelt en ret ydmyg tilgang til servicefagene, fordi jeg selv er uddannet indenfor branchen og ved hvordan det kan være at stå på den anden side
Jeg synes ikke selv jeg er krævende, men vil nu mene det normalt er ret standard tjeneropførelse at rydde af bordet mellem serveringerne samt vælge en vin der - også prismæssigt - matcher maden. Mht regningen, er det måske lidt sværere at finde en balance mellem at give gæster fred og samtidig være opmærksom på om de mangler noget. Men hvis tjeneren generelt opfører sig uengageret, ville jeg sgu nok også antage at det formentlig skyldtes almindelig magelighed fra hans/hendes side af.
Helt sikkert - men det der med "Hvem kan åbne min sandwich?" - det er måske lidt overkill at forvente Nå, men pyt - de kommer sgu nok ikke igen