Mærkværdige observationer på rejsesider

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Zonta » 30. apr 2018, 12:26

avdotja skrev:
Zonta skrev:
avdotja skrev:
KitKat skrev:
Zonta skrev:
Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse? :genert: :nerve:


Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?


Jeg fattede heller ikke en brik :genert:

“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).

Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.

Det giver god mening!
Synes nu stadig måske gæsten er en anelse krævende. Som jeg læser det, er det ikke luksushotel, men gæsten forventer stadig, at personalet kan læse tanker og handle på det. Måske har jeg bare generelt en ret ydmyg tilgang til servicefagene, fordi jeg selv er uddannet indenfor branchen og ved hvordan det kan være at stå på den anden side :D

Jeg synes ikke selv jeg er krævende, men vil nu mene det normalt er ret standard tjeneropførelse at rydde af bordet mellem serveringerne samt vælge en vin der - også prismæssigt - matcher maden. Mht regningen, er det måske lidt sværere at finde en balance mellem at give gæster fred og samtidig være opmærksom på om de mangler noget. Men hvis tjeneren generelt opfører sig uengageret, ville jeg sgu nok også antage at det formentlig skyldtes almindelig magelighed fra hans/hendes side af.

Helt sikkert - men det der med "Hvem kan åbne min sandwich?" - det er måske lidt overkill at forvente :genert: Nå, men pyt - de kommer sgu nok ikke igen :lol:
3
J, juli 2018.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf avdotja » 30. apr 2018, 12:36

Zonta skrev:
avdotja skrev:
Zonta skrev:
avdotja skrev:
KitKat skrev:
Zonta skrev:
Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse? :genert: :nerve:


Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?


Jeg fattede heller ikke en brik :genert:

“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).

Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.

Det giver god mening!
Synes nu stadig måske gæsten er en anelse krævende. Som jeg læser det, er det ikke luksushotel, men gæsten forventer stadig, at personalet kan læse tanker og handle på det. Måske har jeg bare generelt en ret ydmyg tilgang til servicefagene, fordi jeg selv er uddannet indenfor branchen og ved hvordan det kan være at stå på den anden side :D

Jeg synes ikke selv jeg er krævende, men vil nu mene det normalt er ret standard tjeneropførelse at rydde af bordet mellem serveringerne samt vælge en vin der - også prismæssigt - matcher maden. Mht regningen, er det måske lidt sværere at finde en balance mellem at give gæster fred og samtidig være opmærksom på om de mangler noget. Men hvis tjeneren generelt opfører sig uengageret, ville jeg sgu nok også antage at det formentlig skyldtes almindelig magelighed fra hans/hendes side af.

Helt sikkert - men det der med "Hvem kan åbne min sandwich?" - det er måske lidt overkill at forvente :genert: Nå, men pyt - de kommer sgu nok ikke igen :lol:

Ja okay, lige det punkt ville jeg nok heller ikke have tænkt nærmere over selv :D Men gætter på at de har været på det 4-stjernede Radisson Blue hotel og med de priser de normalt holder sig, kan jeg måske godt forstå det føles lidt tamt med sådan en servering.

Med alt det andet i mente er det nok sådan en “Ikke engang serveringen, blev der gjort noget ud af. Ikke bare var maden fabriksfremstillet, den blev også serveret direkte i æsken fra fabrikken...”.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf sigge » 1. maj 2018, 12:01

Anmeldelser af Athur's Seat i Edinburgh (en lille bjergknold i et naturområde). Jeg har valgt dem, som giver 1 ud af 5 på tripadvisor:

De første her gætter jeg på er ironiske, særligt fordi nogle af dem er skrevet af lokale.

"Not a chair in sight - had to sit on the grass, and was left with an unsightly wet patch so it looked like I had soiled myself."

"interesting geographical lump but I could not find any seat to sit on and that disappointed me because I thought that there would be a seat"

"There's no where to sit when you get to the top. No seats! Not even a park bench or a milking stool!"

"Despite the great views after a strenous walk, what really lets this place down is the lack of amenities. No gift shop, no free wifi, Nowhere to sit unless you want to sit on the floor.
Could really do with something like a Tesco Express up there so you could buy snacks and things, probably a Starbucks too for a sit down and a coffee."

"I was most discouraged after spending an hour climbing up this big hill that it was completely absent of seating facilities.
I think that the council should consider renaming this hill to something which might not find them in contravention of the trade descriptions act.
I would not return until something is done about the seating.
Also, no shop or bars at the top. Pointless."

De her tror jeg til gengæld er ægte nok:

"Unfortunately, unless you come prepared with walking gear, you probably won't make it up. We got 1/4 up in trainers, to realise if we went any further we'd get stuck or end up coming down on our bums. Its such a shame there wasn't a solid route all the way up - we went to get the sun rise, so this kind of ruined our day a bit (oh nature! it was even sunny!)"

"Unless you are really determined to see what's there, then I wouldn't bother. It's a very long climb, the final stretch is extremely hazardous. If an accident occurred up there it would be a mountain rescue team and possibly helicopter to the rescue!! There are no signs pointing you in the right direction and there are several paths up to the top, some more treacherous than others. Don't forget that if you manage to get up there you also have to come down!!"

"Nothing, just a bleak view of the city and can be dangerous.and never, ever take your dog as there are cliff falls that dogs and their humans have died by falling off."
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. maj 2018, 13:04

Elsker at læse klager til rejseselskaber. Her et uddrag af henvendelser, som Thomas Cook hævder at have fået fra gæster. Nogle af dem er måske for sjov.

- "Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe badetøj og håndklæder."

- "Det er dovent, at butiksejerne lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta – jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var ”siesta” – det skulle forbydes…"

- "Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange."

- "Kataloget sagde: ”Ingen frisør på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror, at personalet vidste det og lod os vente længere på service…"

- "Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, som vi have bestilt."

- "Vi havde bestilt et dobbeltværelse men fik kun et enkelt værelse…"

- "De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var meget distraherende for min mand, der bare ville slappe af."

- "Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt."

- "Selv om jeres katalog sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne."
13
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2018, 20:14

POCKETKITTEN skrev:Elsker at læse klager til rejseselskaber. Her et uddrag af henvendelser, som Thomas Cook hævder at have fået fra gæster. Nogle af dem er måske for sjov.

- "Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe badetøj og håndklæder."

- "Det er dovent, at butiksejerne lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta – jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var ”siesta” – det skulle forbydes…"

- "Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange."

- "Kataloget sagde: ”Ingen frisør på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror, at personalet vidste det og lod os vente længere på service…"

- "Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, som vi have bestilt."

- "Vi havde bestilt et dobbeltværelse men fik kun et enkelt værelse…"

- "De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var meget distraherende for min mand, der bare ville slappe af."

- "Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt."

- "Selv om jeres katalog sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne."



Kunne lyde som hende fra første indlæg :panik:
0
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf fisken80 » 2. maj 2018, 15:23

POCKETKITTEN skrev:Elsker at læse klager til rejseselskaber. Her et uddrag af henvendelser, som Thomas Cook hævder at have fået fra gæster. Nogle af dem er måske for sjov.

- "Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe badetøj og håndklæder."

- "Det er dovent, at butiksejerne lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta – jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var ”siesta” – det skulle forbydes…"

- "Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange."

- "Kataloget sagde: ”Ingen frisør på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror, at personalet vidste det og lod os vente længere på service…"

- "Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, som vi have bestilt."

- "Vi havde bestilt et dobbeltværelse men fik kun et enkelt værelse…"

- "De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var meget distraherende for min mand, der bare ville slappe af."

- "Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt."

- "Selv om jeres katalog sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne."


Først tænker arj, dét er der sgu ingen der skriver og klager over. Og så bagefter så tænker man på alle de kommentarer man kan læse på Facebook og så véd man, at jo - det er der sgu nok alligevel...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2018, 16:15

:lol:

“The elephants we saw on our honeymoon were visibly aroused which made my wife upset and made me feel inadequate.”

"The water tasted funny so I had to drink cocktails all week. Now I can't remember half my holiday”

"My girlfriend kept me awake because she was snoring. Can I have a discount?” Another blamed her pregnancy on the travel agent, writing: "My fiancé and I booked a twin-bedded room but we were placed in a double. I'm now pregnant." Another couple were incensed to find their neighbours nearby, moaning: "When we got to the resort we found out that Bert and Mavis from down the road were also there. I hate Bert."

:rulle:
“There was no sign telling you that you shouldn’t get on the hot air balloon ride if you’re afraid of heights.”

“Our one-bedroom apartment was much smaller than the two-bedroom one next door.”

“We bought designer sunglasses from the market and later found out they were fake.”

"Our London hotel didn't have an ocean view.” Another moaned: "We went to London and couldn't find the beach."

"The maid who cleaned our room made our towel into a swan shape. I don't like swans”

“We were told we would get a great tan, but we stayed inside all day and didn't get one”. Another complained they got too tanned, writing: “I got sunburned. They should warn you that the sun is brighter in Mexico than it is in the England. I would have worn sun cream if I knew."

"The restaurant said 'children eat free' but my 19 year old daughter still got charged for her meal.”

"My plane journey was a disappointment as the sky was too cloudy, obstructing my children’s view of the sea and ruining our game of eye-spy”

:tie:
“The beach had too many fat people. It was gross.”

"We could not enjoy the tour as our guide was too ugly. You can´t be expected to admire a beautiful view when you´re staring at a face like his."

“We usually come off our cruises having put on at least a stone in weight. We’ve come off this holiday having put on nothing at all. It’s just not good enough.”

http://www.news.com.au/travel/travel-id ... 9f7f14e57f
https://www.loveexploring.com/galleryli ... ts-of-2017
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Rapfisk » 2. maj 2018, 16:22

Min yndlings er én, der klager over at blive holdt vågen af lyden af havet på et femstjernet hotel på stranden på Tenerife.

Ej, men...
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Planten » 2. maj 2018, 16:30

Rapfisk skrev:Min yndlings er én, der klager over at blive holdt vågen af lyden af havet på et femstjernet hotel på stranden på Tenerife.

Ej, men...

Det er godt nok også et flabet hav!
6
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Rapfisk » 2. maj 2018, 16:36

Planten skrev:
Rapfisk skrev:Min yndlings er én, der klager over at blive holdt vågen af lyden af havet på et femstjernet hotel på stranden på Tenerife.

Ej, men...

Det er godt nok også et flabet hav!

Ja, hvem har nogensinde hørt om bølger (i Atlanterhavet...) om NATTEN? :rulle:
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Planten » 2. maj 2018, 16:38

Rapfisk skrev:
Planten skrev:
Rapfisk skrev:Min yndlings er én, der klager over at blive holdt vågen af lyden af havet på et femstjernet hotel på stranden på Tenerife.

Ej, men...

Det er godt nok også et flabet hav!

Ja, hvem har nogensinde hørt om bølger (i Atlanterhavet...) om NATTEN? :rulle:

Det er noget svineri! Ægte moonlighting!
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Allmost_Famous » 2. maj 2018, 19:38

Jeg husker en mor, der på Legolands facebookside beklagede sig over at hun kun kunne få ét af sine børn med ind gratis.

:stoned:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Planten » 2. maj 2018, 19:50

vulpesVelox skrev:
Rapfisk skrev:
Planten skrev:
Rapfisk skrev:Min yndlings er én, der klager over at blive holdt vågen af lyden af havet på et femstjernet hotel på stranden på Tenerife.

Ej, men...

Det er godt nok også et flabet hav!

Ja, hvem har nogensinde hørt om bølger (i Atlanterhavet...) om NATTEN? :rulle:

Det burde indstille sit infame bølgeri, når restauranterne lukker, og der burde være nogle retningslinjer i det hele taget! >:@

Ja, karruseller kører jo heller ikke om natten! Hallo!
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. maj 2018, 19:52

Allmost_Famous skrev:Jeg husker en mor, der på Legolands facebookside beklagede sig over at hun kun kunne få ét af sine børn med ind gratis.

:stoned:


Åh ja. Der var flere der sidste år var sure over at de der”gratis” billetter man kunne få var 1 gratis barn ifølge med 1 betalende voksen. For hvad så med de andre 1-2-3 børn som hun også havde og var enlig mor. Well, det er da træls, men Legoland er trods alt også en forretning.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkværdige observationer på rejsesider

Indlægaf Planten » 2. maj 2018, 20:12

vulpesVelox skrev:Vi traf forresten på nogle englændere, som var irriterede over, at vulkanøer er stejle. Jovist.
Den gode gamle med at det er for varmt ungefähr middagstid (samt irritation over siestaen generelt).
Dårlig internet-hastighed. - Los Canarios kan ikke være bekendt, at de ikke får trukket nogle ordentlige undersøiske kabler over til peninsulaen.

Flade vulkaner ftw!

Ovs hvor jeg glæder mig til at brokke mig over ting i Edinburgh! Jeg overvejer allerede nu at starte en klage over mysteriet om, hvad der er under kilten!
4

Tilbage til "Rejser"