Mærkværdige observationer på rejsesider
- DetSorteCirkus
- Indlæg: 21951
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
- Kort karma: 2513
- Likede indlæg: 59513
Mærkværdige observationer på rejsesider
Nu bliver jeg simpelthen nødt til at lave en tråd!
Jeg er i dag og også tidligere stødt på en sand perlerække af underlig brok på Tripadvisor og lignende steder, og det fortjener at blive delt.
Her er lidt at starte op med:
- Par beslutter at se Hampton Court Palace over to dage. Flot oplevelse, men for dårligt at entrébilletten ikke gælder begge dage!
- Person brokker sig over, at morgenmaden på budgethotellet ikke gav mulighed for selv at vælge, hvordan æggene skulle tilberedes
- En flok spaniere eller sydamerikanere er utilfredse med, at ingen i receptionen på deres lille hotel i London forstod eller talte spansk
Hvad har I set af mærkværdigheder på rejsesider? Det behøver ikke være brok; bare det fik jer til at studse
Jeg er i dag og også tidligere stødt på en sand perlerække af underlig brok på Tripadvisor og lignende steder, og det fortjener at blive delt.
Her er lidt at starte op med:
- Par beslutter at se Hampton Court Palace over to dage. Flot oplevelse, men for dårligt at entrébilletten ikke gælder begge dage!
- Person brokker sig over, at morgenmaden på budgethotellet ikke gav mulighed for selv at vælge, hvordan æggene skulle tilberedes
- En flok spaniere eller sydamerikanere er utilfredse med, at ingen i receptionen på deres lille hotel i London forstod eller talte spansk
Hvad har I set af mærkværdigheder på rejsesider? Det behøver ikke være brok; bare det fik jer til at studse
8
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Jeg undrer mig altid, når rejsesøgesider foreslår flyrejser med 2-3 stop og en rejsetid på 36 timer, inkl. et længere stop i Oslo, når man bare gerne ville fra København til Italien - som ovenikøbet er svinedyrt.
Hvorfor kan søgemaskinerne ikke sortere sådan noget, som INGEN vælger, fra?
Hvorfor kan søgemaskinerne ikke sortere sådan noget, som INGEN vælger, fra?
10
- DetSorteCirkus
- Indlæg: 21951
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
- Kort karma: 2513
- Likede indlæg: 59513
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Som nogen vil vide, har jeg reserveret "a tiny single room" i London til sommer. I dag har jeg undersøgt, om det er med eget badeværelse, og det er det til min store positive overraskelse, MEN en gæst anbefaler dog, at man tager sine bukser ned og op med åben badeværelsesdør, fordi der simpelthen er så småt :lol: En anden skriver, at hendes kuffert ikke kunne ligge åben, hvis døren ud til gangen samtidig var åben.
Til gengæld er der et efter forholdene stort vindue.
Jeg forudser noget i stil med det her, selvom man kun er en:
*messer "det-har-kun-kostet-275-pr-nat-det-har-kun-kostet-275-pr-nat-det-har-kun-kostet-275-pr-nat"*
Til gengæld er der et efter forholdene stort vindue.
Jeg forudser noget i stil med det her, selvom man kun er en:
*messer "det-har-kun-kostet-275-pr-nat-det-har-kun-kostet-275-pr-nat-det-har-kun-kostet-275-pr-nat"*
8
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Indlæg: 5320
- Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
- Kort karma: 257
- Likede indlæg: 6679
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Jeg regner altid med at anmelderne er tykke hvis de klager over rummet størrelse
Jeg har aldrig prøvet at rummet reelt var så lille at det generet mig. Jeg så heller aldrig forstået hvad man skal bruge en balsal af et hotelværelse til.
Jeg har aldrig prøvet at rummet reelt var så lille at det generet mig. Jeg så heller aldrig forstået hvad man skal bruge en balsal af et hotelværelse til.
4
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Ok, det kan kun blive en underholdende tråd.
Jeg er straks gået igang med at kigge rundt på tripadvisor efter dårlige anmeldelser på danske hoteller - der findes bla. følgende citater plukket ud fra forskellige anmeldelser:
"Under morgenmaden fik vi en ubehagelige lugtoplevelse af stearinlys, der bliver slukket. Måske endda ikke lys af stearin. Lugten blev hængende rundt om os under resten af vores morgenmad."
"Toilettet på vores værelse løb så kraftigt at det lød som om der stod en og tissede. Da vi bad om at få det ordnet kom receptionisten selv og stak hænderne i kummen hvorefter lyden var sænket til en der sad ned og tissede!"
Gad vide, hvad der var under madrassen :
"Nightmare first night would not recommend
I would not wish anyone to experience the trauma of my first night here. Checked under the mattress and shocked to pieces. Called reception and they moved me to another room straight away but have to say that even the new room was not up to the standard you would expect from the price you paid & I was moved to a room overlooking the street which was obviously very noisy. Of all my travelling years this was one of the worst experiences."
Jeg er straks gået igang med at kigge rundt på tripadvisor efter dårlige anmeldelser på danske hoteller - der findes bla. følgende citater plukket ud fra forskellige anmeldelser:
"Under morgenmaden fik vi en ubehagelige lugtoplevelse af stearinlys, der bliver slukket. Måske endda ikke lys af stearin. Lugten blev hængende rundt om os under resten af vores morgenmad."
"Toilettet på vores værelse løb så kraftigt at det lød som om der stod en og tissede. Da vi bad om at få det ordnet kom receptionisten selv og stak hænderne i kummen hvorefter lyden var sænket til en der sad ned og tissede!"
Gad vide, hvad der var under madrassen :
"Nightmare first night would not recommend
I would not wish anyone to experience the trauma of my first night here. Checked under the mattress and shocked to pieces. Called reception and they moved me to another room straight away but have to say that even the new room was not up to the standard you would expect from the price you paid & I was moved to a room overlooking the street which was obviously very noisy. Of all my travelling years this was one of the worst experiences."
10
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
"FIn beliggemhed, snavset toilet, uopmærksomme tjener
- Yes I can.
Det mærkede vi bare ikke meget til.
I har et stort flot hotel. I receptionen var de supervenlige, og modtagelsen var i orden.
Resten var ikke i orden. Godt et halvt døgn senere sagde Annie - hende er jeg gift med - "Kan du ikke få os væk herfra".
---
Men inden da kom vi op på gangene. Hold da op, hvor var der koldt. Jeres vinduer ud til den overdækkede passage var helt åbne.
Men vi lukkede os straks ind på vores værelse. Så kunne jeg jo bare åbne for varmen.
- Yes I can.
- Troede jeg.
- Yes I can ikke. Varmen på radiatoren kan der ikke stilles på, men så kastede jeg mig over airconditionen. Kan jeg stille på den?
- Yes I can.
Men airconditionen virkede ikke.
Så kan jeg da snuppe et varmt bad.
- Yes I can.
- Og det kunne først Annie og derefter jeg, men inden da ville vi lige på toilettet. Men hvem kan gøre toilettet rent.
- Yes I can.
12 timer senere var vi på en tysk motorvejs rasteplads. Det var superrent og pænt.
Kik på billedet af jeres toilet. Puha. Kalk alle steder mellem fliserne og på hængsler. Puha.
Efter en koncert i Musikhuset kom vi 22.30 til baren. Vi var blevet lovet, at vi kunne få et par sandwich, når vi kom så sent.
Tjeneren kom hurtigt med to sandwich i den fineste tank-stations-indpakning. Hvem kan lukke dem op?
- Yes I can.
"Ku' du ikke gi' os en flaske tør hvidvin?" spurgte vi tjeneren. Den kom, og smagte ok.
Vi bestilte to sandwich mere. De kom igen i den fineste tank-stations-indpakning. Hvem kan lukke den anden portion op?
- Yes I can.
Nu ligger der så fire charmerende tank-stations sandwich-indpakninger og flopper helt ud på det lille bord, vi sidder ved. Hvem kan flytte dem over på nabobordet, så vores bord bliver lidt hyggeligt?
- Yes I can.
Mens tjenerne skvadrer med hinanden. - Der var to til at "servicere" de seks kunder i baren.
Hvordan betaler man så? Kommer tjeneren? Næ, han ser os jo ikke. Hvem kan så gå op til baren, for at betale?
- Yes I can.
Jeres restaurant bryster sig af, at have en vinmenu afstemt efter maden.
Den vin tjeneren var kommet med til fire tank-stations-sandwich, kostede 450,- kr. Er det afstemt? Kan jeg finde én, der var mere rimelig?
- Yes I can.
Næste morgen, efter et varmt bad og en tisse-tår på et toilet, der jo ikke var rengjort, måtte Annie svøbe sig ind i et håndklæde for at holde varmen. Det var der, hun sagde: "Kan du ikke få os væk herfra". Og hvad mon jeg svarede?
- Yes I can.
Morgenmaden rimelig uden at være ekstraordinær på et stort internationalt hotel. Betjeningen der: Sød.
Jeres beliggenhed: God. Hvis man gæster Musikhuset: Uovertruffen.
Vi gav 1505,- kr. for overnatningen. Med morgenmad.
Det gjorde vi også for de næste tre nætter i gennemsnit.
Holiday Inn i Hamburg gav os 3 nætter i en 72 m2 stor suite på 18. etage med udsigt over Frihavnen.
Stuen var så stor, at der var plads til spisebord og 4 stole, sofabord med stor sofa og to store stole. Fjernsynsbord, kæmpe arbejdsplads. - Stadig masser af gulvplads til at kramme hustruen.
Soveværelset - super meget plads. Toilettet? Mange gange større end jeres - og med et stort, stort hjørnebadekar. Fliserne var næsten magen til jeres. Fugerne ligeså. Nåh nej, der var jo ingen kalk eller skidt imellem. Mad og betjening uovertruffen.
Og toilettet: Helt tisse klart. Super.
- Yes tyskerne can.
Men I kan ikke.
Mange hilsener fra
Annie og Jens-Aage
Og indrømmet: Vi gav 50,- kr. mere i døgnet for logi og morgenmad i Hamburg. Mææn...
Begge hoteller booket samtidig, begge booket på hotellernes egen hjemmeside, begge bookninger kunne ændres indtil samme dag. Begge med morgenmad.
- Det var det eneste, de oplevelser havde tilfælles.
PS. I februar skrev vi ovenstående til direktionen. De har aldrig svaret. Det viser lidt om interessen for gæsterne"
- Yes I can.
Det mærkede vi bare ikke meget til.
I har et stort flot hotel. I receptionen var de supervenlige, og modtagelsen var i orden.
Resten var ikke i orden. Godt et halvt døgn senere sagde Annie - hende er jeg gift med - "Kan du ikke få os væk herfra".
---
Men inden da kom vi op på gangene. Hold da op, hvor var der koldt. Jeres vinduer ud til den overdækkede passage var helt åbne.
Men vi lukkede os straks ind på vores værelse. Så kunne jeg jo bare åbne for varmen.
- Yes I can.
- Troede jeg.
- Yes I can ikke. Varmen på radiatoren kan der ikke stilles på, men så kastede jeg mig over airconditionen. Kan jeg stille på den?
- Yes I can.
Men airconditionen virkede ikke.
Så kan jeg da snuppe et varmt bad.
- Yes I can.
- Og det kunne først Annie og derefter jeg, men inden da ville vi lige på toilettet. Men hvem kan gøre toilettet rent.
- Yes I can.
12 timer senere var vi på en tysk motorvejs rasteplads. Det var superrent og pænt.
Kik på billedet af jeres toilet. Puha. Kalk alle steder mellem fliserne og på hængsler. Puha.
Efter en koncert i Musikhuset kom vi 22.30 til baren. Vi var blevet lovet, at vi kunne få et par sandwich, når vi kom så sent.
Tjeneren kom hurtigt med to sandwich i den fineste tank-stations-indpakning. Hvem kan lukke dem op?
- Yes I can.
"Ku' du ikke gi' os en flaske tør hvidvin?" spurgte vi tjeneren. Den kom, og smagte ok.
Vi bestilte to sandwich mere. De kom igen i den fineste tank-stations-indpakning. Hvem kan lukke den anden portion op?
- Yes I can.
Nu ligger der så fire charmerende tank-stations sandwich-indpakninger og flopper helt ud på det lille bord, vi sidder ved. Hvem kan flytte dem over på nabobordet, så vores bord bliver lidt hyggeligt?
- Yes I can.
Mens tjenerne skvadrer med hinanden. - Der var to til at "servicere" de seks kunder i baren.
Hvordan betaler man så? Kommer tjeneren? Næ, han ser os jo ikke. Hvem kan så gå op til baren, for at betale?
- Yes I can.
Jeres restaurant bryster sig af, at have en vinmenu afstemt efter maden.
Den vin tjeneren var kommet med til fire tank-stations-sandwich, kostede 450,- kr. Er det afstemt? Kan jeg finde én, der var mere rimelig?
- Yes I can.
Næste morgen, efter et varmt bad og en tisse-tår på et toilet, der jo ikke var rengjort, måtte Annie svøbe sig ind i et håndklæde for at holde varmen. Det var der, hun sagde: "Kan du ikke få os væk herfra". Og hvad mon jeg svarede?
- Yes I can.
Morgenmaden rimelig uden at være ekstraordinær på et stort internationalt hotel. Betjeningen der: Sød.
Jeres beliggenhed: God. Hvis man gæster Musikhuset: Uovertruffen.
Vi gav 1505,- kr. for overnatningen. Med morgenmad.
Det gjorde vi også for de næste tre nætter i gennemsnit.
Holiday Inn i Hamburg gav os 3 nætter i en 72 m2 stor suite på 18. etage med udsigt over Frihavnen.
Stuen var så stor, at der var plads til spisebord og 4 stole, sofabord med stor sofa og to store stole. Fjernsynsbord, kæmpe arbejdsplads. - Stadig masser af gulvplads til at kramme hustruen.
Soveværelset - super meget plads. Toilettet? Mange gange større end jeres - og med et stort, stort hjørnebadekar. Fliserne var næsten magen til jeres. Fugerne ligeså. Nåh nej, der var jo ingen kalk eller skidt imellem. Mad og betjening uovertruffen.
Og toilettet: Helt tisse klart. Super.
- Yes tyskerne can.
Men I kan ikke.
Mange hilsener fra
Annie og Jens-Aage
Og indrømmet: Vi gav 50,- kr. mere i døgnet for logi og morgenmad i Hamburg. Mææn...
Begge hoteller booket samtidig, begge booket på hotellernes egen hjemmeside, begge bookninger kunne ændres indtil samme dag. Begge med morgenmad.
- Det var det eneste, de oplevelser havde tilfælles.
PS. I februar skrev vi ovenstående til direktionen. De har aldrig svaret. Det viser lidt om interessen for gæsterne"
6
- DetSorteCirkus
- Indlæg: 21951
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
- Kort karma: 2513
- Likede indlæg: 59513
- DetSorteCirkus
- Indlæg: 21951
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
- Kort karma: 2513
- Likede indlæg: 59513
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Konen med æggene brokker sig også over, at der ikke bliver skiftet sengetøj hver dag.
Det gør hun måske derhjemme?
Det gør hun måske derhjemme?
2
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Tibbler skrev:... "FIn beliggemhed, snavset toilet, uopmærksomme tjener ....
Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
1
J, juli 2018.
- Lurende Peber
- Indlæg: 3091
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
- Kort karma: 487
- Geografisk sted: Langt ude
- Likede indlæg: 6065
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Zonta skrev:Tibbler skrev:... "FIn beliggemhed, snavset toilet, uopmærksomme tjener ....
Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Jeg tror, at det er overskriften til alt det nedenstående
0
Registreret Gammel Gris
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Lurende Peber skrev:Zonta skrev:Tibbler skrev:... "FIn beliggemhed, snavset toilet, uopmærksomme tjener ....
Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Jeg tror, at det er overskriften til alt det nedenstående
Så langt var jeg med Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
3
J, juli 2018.
- KitKat
- Indlæg: 1127
- Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
- Kort karma: 351
- Geografisk sted: Vestjylland
- Likede indlæg: 3262
- Kontakt:
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Zonta skrev:Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
Jeg fattede heller ikke en brik
0
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
KitKat skrev:Zonta skrev:Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
Jeg fattede heller ikke en brik
“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).
Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.
1
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
avdotja skrev:KitKat skrev:Zonta skrev:Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
Jeg fattede heller ikke en brik
“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).
Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.
Det giver god mening!
Synes nu stadig måske gæsten er en anelse krævende. Som jeg læser det, er det ikke luksushotel, men gæsten forventer stadig, at personalet kan læse tanker og handle på det. Måske har jeg bare generelt en ret ydmyg tilgang til servicefagene, fordi jeg selv er uddannet indenfor branchen og ved hvordan det kan være at stå på den anden side
0
J, juli 2018.
Re: Mærkværdige observationer på rejsesider
Zonta skrev:avdotja skrev:KitKat skrev:Zonta skrev:Zonta skrev:Er jeg den eneste der ikke fatter hoved og hale i den her anmeldelse?
Det er bare selve anmeldelsen. Det lyder som om det er skrevet af danskere og ikke bare oversat maskinelt. Hvad skal alt det der "Yes I can" til for? Obama om igen?
Jeg fattede heller ikke en brik
“Yes I can” henviser til hver gang gæsten har været nød til at foretage en handling, som han mener hotellet burde have sørget for (f.eks. oprydning af emballage eller at komme med en vin der var lidt billigere end 450 kr).
Formatet er lidt specielt, men jeg synes faktisk det er en fair anmeldelse. Han roser de ting der er værd at rose (mange i den situation, ville kun nævne det negative) og kritiserer de punkter han ikke mener er i orden; punkter som jeg også selv ville være træt af.
Det giver god mening!
Synes nu stadig måske gæsten er en anelse krævende. Som jeg læser det, er det ikke luksushotel, men gæsten forventer stadig, at personalet kan læse tanker og handle på det. Måske har jeg bare generelt en ret ydmyg tilgang til servicefagene, fordi jeg selv er uddannet indenfor branchen og ved hvordan det kan være at stå på den anden side
Jeg synes ikke selv jeg er krævende, men vil nu mene det normalt er ret standard tjeneropførelse at rydde af bordet mellem serveringerne samt vælge en vin der - også prismæssigt - matcher maden. Mht regningen, er det måske lidt sværere at finde en balance mellem at give gæster fred og samtidig være opmærksom på om de mangler noget. Men hvis tjeneren generelt opfører sig uengageret, ville jeg sgu nok også antage at det formentlig skyldtes almindelig magelighed fra hans/hendes side af.
1