Vietnam i februar

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Vietnam i februar

Indlægaf TomKah » 19. nov 2015, 13:17

Er vejret til at have med at gøre?
Hvordan påvirker det ens "handlemuligheder" at der er kinesisk nytår?
Hvor er det allerbedste sted at lægge en badeferie i Vietnam?

Derudover som intet har med Vietnam at gøre... Hvordan er Etihad Airways?
1
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Vietnam i februar

Indlægaf MitBrugernavnHer » 19. nov 2015, 17:54

selectiveasia.com skrev:February is amongst the best months to travel in Vietnam; conditions are at their very best with dry, bright weather expected along the entire length of the country. There are a number of great beach options, with southern and central parts all enjoying premium conditions for sun worshipers. At the northern end of the country skies are clear with just a little rain expected whilst in the mountains and highlands good trekking and adventure-activity conditions return.
http://www.selectiveasia.com/vietnam-ho ... r/february

Så vejrmæssigt skulle februar være super.

Jeg har ikke selv været der endnu, så har ingen personlige erfaringer, men har søgt en del på Vietnam på det sidste, da jeg skal forbi til sommer. Hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så skulle Nha Trang og Phu Quoc være noget af det bedste til strand/badeferie.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Vietnam i februar

Indlægaf Firebird » 19. nov 2015, 18:03

Etihad får pæne karakterer af frequent flyers. Efter hvad jeg kan forstå slår de røven ud af SAS med flere længder. :)
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vietnam i februar

Indlægaf TomKah » 25. nov 2015, 09:14

Vi har købt billetterne nu og har 20 dage dernede.
Vi har tre børn - den yngste er baby. Skal vi mon vælge Phu Quoc eller Da Nang at tage på stranden? Det bliver ikke Nha Trang, da vi, hvis vi vælger en strand midt på Vietnam, gerne vil have mulighed for at se andet og i Da Nang kan man forholdsvis nemt komme videre til Hoi An og Hue, mens Nha Trang ligger meget isoleret.
0
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Vietnam i februar

Indlægaf MitBrugernavnHer » 25. nov 2015, 14:02

Hvor skal i ellers hen i Vietnam?

Jeg synes begge muligheder lyder spændende.
Vi skal til Da Nang og derfra til Hoi An, hvor vi kommer til at være ved fuldmåne lanterne festivalen. Synes det lyder som en spændende by, og strandende ved Da Nang ser nu også ganske lækre ud.

Men jeg synes også Phu Quoc lyder spændende, den fik jeg dog ikke selv presset ind i programmet.

Så svært valg.
Men prøv evt. også at læs f.eks her, hvor de skriver lidt om strandene og at de især i vinterhalvåret kan være bedre på Phu Quoc pga. færre bølger: http://www.nyhavn.dk/vietnam/artikler/p ... iam-bugten
0
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Vietnam i februar

Indlægaf MitBrugernavnHer » 25. nov 2015, 14:17

Har du i øvrigt undersøgt omkring visum?
Synes ikke helt jeg kan finde ud af hvad der er bedst. Over 15 dage ser det ud til at man skal have visum.
Det kan man få på ambasaden hjemmefra, men de oplyser ikke nogle priser. Læste dog et eller andet sted at det koster 700 pr. person, men ved ikke om det er rigtigt.
Men jeg har lagt mærke til at nogle hoteller m.v. reklamerer med gratis visum. Men så er det åbenbart noget visum on arrival, og der synes jeg at jeg nogle steder får opfattelsen af, at man så alligevel skal betale et gebyr direkte i lufthavnen.
Så jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst/billigst/nemmest.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vietnam i februar

Indlægaf TomKah » 25. nov 2015, 19:53

Nej, har ikke undersøgt det med visum, men vi betalte over 700 kr og måtte sende passene til Sverige sidst. Så alt andet vil være lettere.

Vi vil helst på en tur rundt i Mekong Deltaet og til Halong Bay. Og så ret meget på stranden. Vi har som sagt en baby på under et år med, så det er begrænset hvor meget vi gider (regner med ca 10 dage på stranden (gerne forskellige steder) og ti dage med ekskursioner).
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vietnam i februar

Indlægaf TomKah » 25. nov 2015, 20:11

Nu har jeg kigget på det med Visum og hvis man flyver direkte til Phu Quoc kan man opholde sig visumfrit i 30 dage. Ellers 15 dage. Man kan skal have visum inden, man kan ikke fp det i lufthavnen med mindre man har et vigtigt ærinde (som dødsfald i familien) og i så fald skal man have dokumentation herfor.
1
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Vietnam i februar

Indlægaf MitBrugernavnHer » 26. nov 2015, 06:38

TomKah skrev:Nu har jeg kigget på det med Visum og hvis man flyver direkte til Phu Quoc kan man opholde sig visumfrit i 30 dage. Ellers 15 dage. Man kan skal have visum inden, man kan ikke fp det i lufthavnen med mindre man har et vigtigt ærinde (som dødsfald i familien) og i så fald skal man have dokumentation herfor.


Det var også det jeg læser flere steder, at man skal have visum hjemmefra. Derfor undrede det mig med alle de hoteller m.v. Der tilbød gratis visum on arrival.

Nå, men gider ikke at tage chancen og risikere at blive afvist i lufthavnen, så får det lavet hjemmefra.
0

Tilbage til "Rejser"