Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf sigge » 2. maj 2018, 12:20

Når jeg først har sat mig noget for, er jeg nødt til at handle ret hurtigt, for ellers ender jeg bare med at bruge dage- eller ugevis på at søge rundt for at spare nogle få kroner. Så nu har jeg booket ved British Airways fra Billund via London.

Så satser jeg på, at de får vores kufferter med hele vejen, for jeg hører rygter om, at Heathrow er berygtede for at smide bagage væk, når man rejser igennem. Det bliver nok mest presset på hjemrejsen, hvor vi kun har 1t 15 min mellem vores fly. Men der gør det ikke helt så meget, hvis kufferten bliver en dag forsinket - selvom man så ikke får noget fra rejseforsikringen.

Tusind tak for at dele jeres erfaringer. Man kan bare altid regne med debatten. :blomst:
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf LaMariposa » 2. maj 2018, 12:26

Jeg er enig med Wizze i, at Charles de Gaulle er en aldeles rædsom lufthavn. Af den grund ville jeg fravælge Air France. Mit yndlingsselskab er klart Lufthansa. Der er styr på alt. Har fløjet med BA/American Airlines til NYC før, og det var også ok, selvom vi var noget forsinkede

Edit: Hov nu så jeg lige, at du havde opdateret tråden :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf LaMariposa » 2. maj 2018, 12:31

sigge skrev:Når jeg først har sat mig noget for, er jeg nødt til at handle ret hurtigt, for ellers ender jeg bare med at bruge dage- eller ugevis på at søge rundt for at spare nogle få kroner. Så nu har jeg booket ved British Airways fra Billund via London.

Så satser jeg på, at de får vores kufferter med hele vejen, for jeg hører rygter om, at Heathrow er berygtede for at smide bagage væk, når man rejser igennem. Det bliver nok mest presset på hjemrejsen, hvor vi kun har 1t 15 min mellem vores fly. Men der gør det ikke helt så meget, hvis kufferten bliver en dag forsinket - selvom man så ikke får noget fra rejseforsikringen.

Tusind tak for at dele jeres erfaringer. Man kan bare altid regne med debatten. :blomst:


Jeg har prøvet at have meget lidt tid i Heathrow med BA/AA (fordi der var bøvl med at få flymaden gennemlyst :D) og der stod der faktisk en guide, som fulgte os gennem lufthavnen (vi kom foran i køen ved security), så vi nåede det i fin stil.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf flicka » 2. maj 2018, 17:20

sigge skrev:Når jeg først har sat mig noget for, er jeg nødt til at handle ret hurtigt, for ellers ender jeg bare med at bruge dage- eller ugevis på at søge rundt for at spare nogle få kroner. Så nu har jeg booket ved British Airways fra Billund via London.

Så satser jeg på, at de får vores kufferter med hele vejen, for jeg hører rygter om, at Heathrow er berygtede for at smide bagage væk, når man rejser igennem. Det bliver nok mest presset på hjemrejsen, hvor vi kun har 1t 15 min mellem vores fly. Men der gør det ikke helt så meget, hvis kufferten bliver en dag forsinket - selvom man så ikke får noget fra rejseforsikringen.

Tusind tak for at dele jeres erfaringer. Man kan bare altid regne med debatten. :blomst:


Jeg har efterhånden rejst flere gange med BA via. Heathrow og har (7-9-13) aldrig oplevet at min bagage blev væk/forsinket. Godt nok har jeg aldrig rejst til USA, men Sydamerika må da tælle som transatlantisk?

Og BA er fab, når der er kort transfertid. Jeg nåede mit fly, selvom der kun var knapt 45 min. mellem dem grundet forsinkelse på det første fly og jeg skulle fra det ene ende af Heathrow til den anden - endda med tog. De sørgede for at jeg kunne spæne igennem fast-track i security og jeg nåede frem til gaten og mit næste fly i fin stil.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Spjaerten » 2. maj 2018, 17:39

Turen med BA til USA dengang, blev ombooket til senere afgang på fly til Heathrow, vi røg på næste fly fra cph. Passede perfekt sammen, vi havde præcis den rette tid til transfer. Og der var ikke engang nogen issues med bagage. Stor ros. Derudover scorede vi 16-1700kr pr mand :klap:
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Brok » 30. maj 2018, 16:19

Jeg har rejst 8 - 10 gange med Norwegian til Bangkok og aldrig haft problemer.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf TomKah » 30. maj 2018, 17:08

paint skrev:Så vidt jeg kan se, er der kun fire europæiske flyselskaber, som kan blande sig blandt de bedste long haul flyselskaber

"The World's Top 100 Airlines - 2017

1 Qatar Airways 2
2 Singapore Airlines 3
3 ANA All Nippon Airways 5
4 Emirates 1
5 Cathay Pacific 4
6 EVA Air 8
7 Lufthansa 10
8 Etihad Airways 6
9 Hainan Airlines 12
10 Garuda Indonesia 11
11 Thai Airways 13
12 Turkish Airlines 7
13 Virgin Australia 18
14 Swiss Int'l Air Lines 15
15 Qantas Airways 9
16 Japan Airlines 21
17 Austrian 19
18 Air France 14
19 Air New Zealand 17
Kilde: Skytrax


Det er godt nok noget af en omvej at flyve til USA via Asien eller Mellemøsten.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf TomKah » 30. maj 2018, 17:12

Jeg har fløjet både øst, vest og hjemme bedst - jeg skelner personligt slet ikke til flyselskabet. Jeg synes forskellene er minimale - ja Qatar og Etihad er da lige en tand over men ikke så meget at jeg vil betale for det. Synes ikke at Lufthansa er bedre end SAS og øvrige Europæiske.

Sidst fløj jeg med TAP - det var lavpris men fint, forrige gang fløj jeg med American.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Tux » 30. maj 2018, 17:19

Har rigtig gode erfaringer med BA så godt valg :-)
1

Tilbage til "Rejser"