Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf sigge » 2. maj 2018, 07:41

Min søster og jeg er i gang med at planlægge rejse til New York i oktober. Og vi er kommet så langt som til at bestille flybilletter - nu har vi nemlig købt billet til at se football, så vi ved, hvornår vi vil rejse.

De to gange, jeg har været i New York tidligere, har jeg rejst med hhv. SAS (for 5 år siden) og Norwegian (for 1½ år siden). SAS var vi ikke videre imponeret af mht. infotainment system og kabinens indretning generelt, men de har vist renoveret deres fly indvendigt for et par år siden, så måske har nogen af jer nyere erfaringer? Med Norwegian fløj vi med Dreamlineren, og det er jo et ret nyt fly, så der var ikke noget at klage på. Og mirakuløst undgik vi forsinkelser. :)

Lige nu har SAS kampagne på billetter til USA, så jeg overvejer lidt dem. Dog kan jeg finde billetter hos British Airways og KLM/AirFrance til næsten samme pris. Eller faktisk er sidstnævnte alt i alt billigere, fordi vi der flyver fra Billund med en mellemlanding, hvor prisen på SAS-billetterne er fra Kbh., så der skal vi bruge penge på at komme derover også. (Vi bor i nærheden af Århus.)

Er er nogen af de nævnte flyselskaber, I har dårlige erfaringer med og derfor ikke ønsker at benytte igen? Eller er der andre, I vil fraråde?

I må naturligvis også gerne komme med anbefalinger af andre selskaber, hvis I har haft en ekstra god oplevelse.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Pandesteg » 2. maj 2018, 07:55

Jeg fløj med SAS til Chicago for 1,5 måned siden. Vil sige, at det var en meget standard flyvning i mine øjne, intet out of the ordinary overhovedet. Der var en lille skærm med med film osv, men jeg brugte det ikke. Plads var der ikke meget af, men det havde jeg heller ikke forventet... Maden var OK, synes dog portionerne var ret små. Eneste kæmpestore minus i mine øjne var dog, at der på hjemturen ikke var USB-stik til sæderne (selvom det stod på billetten), det synes jeg var mega dårligt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Spjaerten » 2. maj 2018, 07:56

Jeg har kun prøvet Norwegian, med kæmpe forsinkelse og BA. Var virkelig glad for BA. Fik også en god pris fordi vi lejede bil sammen med billetten.
Aldrig mere Norwegian udenfor Europa
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Hunkat » 2. maj 2018, 08:01

Jeg har været glad for Canada Air når jeg har fløjet transatlantisk. De er efter min mening et af de bedre selskaber på den rute.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20868

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf catnip » 2. maj 2018, 08:04

Vi flyver kun Lufthansa eller British Airways på de lange ture hvis vi kan slippe afsted med det.

Norwegian er fint i Europa, men de har ry for store forsinkelser på de transatlantiske ruter. Har dog fløjet med dem til Oakland uden de store problemer. Flyet var spritnyt, men man skal købe alt selv om bord ift mad og drikke....medmindre man bestiller, og betaler, det hjemmefra. Det vil jeg på det kraftigste fraråde, for det er det værste mad jeg har fået. Nogensinde.

Og så vil jeg hellere rejse til USA i vandcykel end at benytte de amerikanske luftfartsselskaber.
Senest rettet af catnip 2. maj 2018, 08:07, rettet i alt 1 gang.
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4846
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Stars » 2. maj 2018, 08:07

Var det ikke BA, der fik en god anmeldelse på transatlantisk i Politiken i går?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Ficus » 2. maj 2018, 08:07

Jeg har fløjet fløjet med SAS 3 gange retur til USA, 2 gange til NY, hvor der har været problemer med lys/skærme/luft og mad på 3 af 6 flyvninger. Generelt så sover jeg når jeg flyver, så det har ikke været det helt store issue, men det er nu stadig ret irriterende at sidde der hvor der ikke er mere mad, når de når til en og hvor de så ved næste servering går i samme rækkefølge og det samme så selvfølgelig sker.....
SAS er også det eneste selskab hvor jeg har prøvet at komme op i et fly og en fejl på systemet betød at vi var 4 på samme sæde. Vi stod alle med boardingpas hvor det stod på, men de blev hårdnakket ved med at påstå at det var umuligt, der var så 3 sæder der havde flere passagerer. Der var kun 2 ledige pladser og 5-6 andre måtte så tilbage ud af flyet.

Har kun gode erfaringer med BA til USA og KLM til østen.
Har også fløjet med Dreamlineren til NY, men med forsinkelse. Ved ikke hvor plagede de er af forsinkelser mere, men der var lige et tidspunkt hvor de hele tiden var forsinkede til New York. Dem jeg kender der har fløjet med IcelandAir har også anbefalet det, men ved ikke hvordan det lige er ift jeres datoer :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2018, 08:16

catnip skrev:Vi flyver kun Lufthansa eller British Airways på de lange ture hvis vi kan slippe afsted med det.

Norwegian er fint i Europa, men de har ry for store forsinkelser på de transatlatiske ruter. Har dog fløjet med den til Oakland uden de store problemer. Flyet var spritnyt, men man skal købe alt selv om bord ift mad og drikke....medmindre man bestiller, og betaler, det hjemmefra. Det vil jeg på det kraftigste fraråde, for det er det værste mad jeg har fået. Nogensinde.

Og jeg vil hellere rejse til USA i vandcykel end at benytte de amerikanske luftfartsselskaber.


Jep undgå De amerikanske selskaber over atlanten :tie:

Og undgå for alt i verden at skulle over Paris, hvilket reelt betyder at undgå Air France.
KLM over Amsterdam er fint, BA over London er fint, og Lufthansa er fint, selvom det er lidt spildtid at starte med at flyve sydpå, frem for mod vest. Når I "kun" skal til New York er turen over Island også ok. Jeg kan godt lide Virgin over atlanten, men det er typisk dyrere fordi man så lige skal fra DK til UK først. SAS er blevet bedre efter de har fået nye kabiner, men deres langtursflåde er stadig gammel, de nye A350´ere må snart gerne indfinde sig.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Charly » 2. maj 2018, 08:22

Vi fløj med Iceland Air til Boston med stop på Island og fra Washington til Kbh med mellemlanding på Island. Det var helt ok.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf bluetof1 » 2. maj 2018, 08:38

Da vi var i San Francisco sidste forår fandt vi billige billetter med WOWAir over Island. Det er lavpris og man får intet serveret, men det fungerede upåklageligt. Vi sad godt, check in gik smertefrit, ingen forsinkelser, al bagage nåede frem og personalet var SÅ søde.
Da der hørte vi var blevet gift i SF fik vi en flaske bobler på deres regning og da vi checkede ind til hjemturen fik vi "opgraderet" vores sæder (så vi sad ved nødudgangen med bedre benplads) fordi check in-damen syntes det var ret fantastisk at vi lige havde taget en uge i USA for at blive gift.
Vi flyver med dem næste gang vi skal til Californien.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Alphilia » 2. maj 2018, 10:11

Jeg har fløjet med BA de gange jeg har været i NY, det har fungeret upåklageligt. Dele af rejsen var i AA fly - nyt og også upåklageligt.
Med kort transittid i Heathrow den ene af vejene blev vi uden problem gelejdet let og elegant til vores næste fly, så vi nåede det
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf didas » 2. maj 2018, 10:53

Jeg har fløjet med Air France fra Paris til Panama for et par måneder siden og det var helt fint. Udmærket service, helt ok flymad og undervejs kunne man selv hente snacks og drikkevarer som var inkluderet. Der var også champagne, det var et ret stort plus :-D
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf Selma156 » 2. maj 2018, 11:31

Jeg er stor fan af KLM og BA til transatlantiske flyvninger. Har dog også fløjet til LA med Norwegian en enkelt gang, og det husker jeg egentlig som ganske ok.
Senest rettet af Selma156 2. maj 2018, 11:34, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf paint » 2. maj 2018, 11:34

Så vidt jeg kan se, er der kun fire europæiske flyselskaber, som kan blande sig blandt de bedste long haul flyselskaber

"The World's Top 100 Airlines - 2017

1 Qatar Airways 2
2 Singapore Airlines 3
3 ANA All Nippon Airways 5
4 Emirates 1
5 Cathay Pacific 4
6 EVA Air 8
7 Lufthansa 10
8 Etihad Airways 6
9 Hainan Airlines 12
10 Garuda Indonesia 11
11 Thai Airways 13
12 Turkish Airlines 7
13 Virgin Australia 18
14 Swiss Int'l Air Lines 15
15 Qantas Airways 9
16 Japan Airlines 21
17 Austrian 19
18 Air France 14
19 Air New Zealand 17
Kilde: Skytrax
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er der nogen flyselskaber, man ikke gider flyve transatlantisk med?

Indlægaf vibbsen » 2. maj 2018, 11:59

Vi har fløjet til Florida med Norwegian og hr.vibbsen har derudover fløjet til Las Vegas. Ligeledes med Norwegian. Begge gange har vi været fuldstændig spot on time og der har ikke været noget at klage over...

Første gang vi var afsted var til Florida, og her var hr.vibbsen allerede igang med at blive hysterisk inden vi tog hjemmefra. Fordi det på det tidspunkt var fremme at Norwegian havde KÆMPE forsinkelser på nogen af deres ruter. Jeg var dengang i rejsebranchen og "forskede" lidt i sagen. Og det viste sig at der hvor det går galt er når der er tale om ruter hvor der ikke flyves direkte-direkte....Altså f.eks. Thailand hvor flyet man på det tidspunkt fløj Oslo-København-Bangkok...

Så hvis man kan finde en afgang som IKKE er afhængig af connecting passengers fra Oslo, så bør man kunne klare sig uden alt for store forsinkelser...Men det er altså lidt af et puslespil...Så jeg tror faktisk bare at jeg ville vælge en af de andre...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Rejser"