Turen går til…………

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Turen går til…………

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jun 2018, 17:59

Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Malmø
Hannover

Overvejer en tur til Kolding og en tur til København.


DSB Oranges sommerudsalg er vist lige gået i gang.


“Problemet” er bare at en overnatning i Kbh er så dyr. 1000kr for en enkelt nat er bare for meget for at have et sted at sove.
Men ja, togture kan fås for en fornuftig penge for tiden.


Har I overvejet boligbytte?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Turen går til…………

Indlægaf Lykke » 4. jun 2018, 18:00

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Malmø
Hannover

Overvejer en tur til Kolding og en tur til København.


DSB Oranges sommerudsalg er vist lige gået i gang.


“Problemet” er bare at en overnatning i Kbh er så dyr. 1000kr for en enkelt nat er bare for meget for at have et sted at sove.
Men ja, togture kan fås for en fornuftig penge for tiden.


Har I overvejet boligbytte?


Vi bor bare sådan lidt dårligt i Odense i forhold til transport. Og ja, Odense er der nok ikke liiige sådan rift om at komme til.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Turen går til…………

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jun 2018, 18:05

Lykke skrev:Vi bor bare sådan lidt dårligt i Odense i forhold til transport. Og ja, Odense er der nok ikke liiige sådan rift om at komme til.


Det skal du ikke sige.
Min veninde og hendes familie byttede engang med en familie i Vejle og har også været på ferie i Odense.
De havde bil med, så det var lige meget med offentlig transport.
Jeg selv har ferieret i Aarhus, Odense, Aalborg, Nyborg og Roskilde og skal som sagt snart til Kolding og Helsingør.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Turen går til…………

Indlægaf sigge » 4. jun 2018, 19:51

Jeg skal holde sommerferie i Danmark. Jeg varmer op med en uge i sommerhus i Skagen i næste uge sammen med mine forældre og min søster (og hendes kanin).
I juli holder jeg 2,5-3 ugers ferie, hvor jeg det meste af tiden bare skal være hjemme hos mig selv - måske med nogle små udflugter. Og så skal jeg 4 dage til Læsø med min kusine.

Mit valg har ikke som sådan noget at gøre med det nuværende vejr, det har aldrig været min plan at skulle udenlands i sommer. Min foretrukne ferieform er storbyferier, og det fungerer ikke supergodt om sommeren, da jeg ikke har det ret godt med varme. Nu har jeg prøvet det af i tre forskellige europæiske hovedstæder og følt, jeg skulle dø af varme hver gang, så det gider jeg ikke mere. Eneste undtagelse kunne måske være Stockholm, hvis jeg kunne finde en, der ville med.

Jeg tager så revanche med en tur til New York i oktober, så jeg kommer til udlandet i år. Og af samme grund, må min sommerferie godt være lidt billig.
0
You can't spell awesome without me.
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Turen går til…………

Indlægaf Selma156 » 4. jun 2018, 20:28

Jeg skal en tur til England, nær Leicester, hen over weekenden. Efterfølgende tager jeg lige fire dages mini roadtrip i Irland/Nordirland. Har længe gerne villet opleve Dublin, Belfast og ikke mindst det fascinerende naturfænomen "Giant's Causeway" oppe på nordkysten :)

Andet har jeg ikke på tegnebrættet. Jeg overvejer dog en tur til enten Kroatien eller Island lidt senere på sommeren. Men jeg tror, økonomien og fornuften siger nej.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Turen går til…………

Indlægaf LaMariposa » 4. jun 2018, 20:31

Vi skal være hjemme i sommerferien, men vi skal til Spanien en uge i september, så vi er sikret sol og varme, hvis vejret er dårligt i august.
Senest rettet af LaMariposa 5. jun 2018, 05:31, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Turen går til…………

Indlægaf Daine » 4. jun 2018, 21:07

Det bliver allerhøjest til en overnatning i København og så måske nogle småture. Jeg har min “Århus tråd” som jeg håber jeg kan få kigget lidt på. Men der er ikke penge til mere ... og det er egentlig okay, jeg kan godt lide at være hjemme :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Turen går til…………

Indlægaf FrøkenM » 5. jun 2018, 06:04

Om præcis en måned tager jeg med den nærmeste familie til Italien (mor, far, tante og onkel samt min tantes søster og hendes familie - mine forældre er skilt men vi holder ferie sammen i år)

Vi andre skal køre men da min mor stadig ikke kan sidde så mange timer i en bil, flyver hun til Firenze hvor min far henter hende inden vi skal videre til et hus i Toscana hvor vi alle er sammen en uge inden min tantes søster returnerer til Danmark. Vi andre har tre dage sammen i Firenze og så flyver min mor hjem og jeg fortsætter med min far, tante og onkel til Bardolino. Vi havde en enkelt overnatning i byen sidste år, men det var ikke nok så nu tager vi lige tre dage der også. Efter 14 dage rundt om i Italien skal vi så vende snuderne hjemad. Jeg glæder mig helt vildt til en sommer i familiens tegn :)

Senere på sommeren skal min mor og jeg på forlænget weekend til Spanien og bo på Linsens Bed & Breakfast. Det glæder jeg mig også til :love:

Jeg tænker desuden der nok bliver plads til småture rundt om I Danmark, Århus, København og sådan. Det bliver en rigtig god sommer
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Turen går til…………

Indlægaf IrmaPigen » 5. jun 2018, 06:40

Lige nu er jeg i Malaga.

I juli bliver det til en uge på Læsø.

Og så London en uge i september.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Turen går til…………

Indlægaf Lykke » 5. jun 2018, 08:25

DetSorteCirkus skrev:
Lykke skrev:Vi bor bare sådan lidt dårligt i Odense i forhold til transport. Og ja, Odense er der nok ikke liiige sådan rift om at komme til.


Det skal du ikke sige.
Min veninde og hendes familie byttede engang med en familie i Vejle og har også været på ferie i Odense.
De havde bil med, så det var lige meget med offentlig transport.
Jeg selv har ferieret i Aarhus, Odense, Aalborg, Nyborg og Roskilde og skal som sagt snart til Kolding og Helsingør.


Det bliver til en endagstur til København istedet. 198 kr derover og 138kr hjem. Så kan vi spise noget lækker frokost og komme på Zoologisk museum. Barnet skal have sit dinosaurfix.
2
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4586
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Turen går til…………

Indlægaf catnip » 5. jun 2018, 08:35

Jeg/vi har konferencer hele sommeren, så selv om vi skal rejse meget, er det ikke ferie. Vi har dog aftalt at tage bilen frem og tilbage til årets sidste konference i Frankrig sidst i august, og gøre en roadtrip ud af det, med afstikkere til vinregioner på vejen hjem. Det lugter lidt af ferie.
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Turen går til…………

Indlægaf Tilly » 5. jun 2018, 11:31

En uge til Lloret de Mar i Spanien, med hele min familie. Min mor er den glade giver i anledning af hendes 70 års fødselsdag.

Og så skal jeg sikkert også til København og besøge min storebror og hans familie.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Turen går til…………

Indlægaf Ally » 5. jun 2018, 15:29

De par uger, jeg har pigerne, bliver brugt hjemme, men jeg tænker, at vi skal på nogle dagsture i Jylland. Når de holder ferie hos deres far, har jeg endnu ingen planer.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Turen går til…………

Indlægaf Iznogood » 6. jun 2018, 08:24

Sikke mange spændende steder.
Der er nogle ideer til næste års ferie. :)
1
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Turen går til…………

Indlægaf Mædem » 7. jun 2018, 21:44

Vi tager tre uger til Japan. Det skal nok blive varmt, men godt.
1

Tilbage til "Rejser"