norwegian - ingen sædereservation

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Akehurst2 » 15. jun 2018, 12:23

TomKah skrev:Jeg rejser altid med 3 børn og har fløjet virkelig mange gange med Norwegian. Jeg har aldrig betalt for sædereservertion og vi har altid siddet sammen.
Når jeg rejser med arbejdet bliver vi altid splittet op selvom vores billetter er booket samlet. Også selvom vi har fløjet på business class.

Så jeg tror faktisk de gør det for at gøre godt. Jeg vil faktisk også hellere sidde alene end sammen med en kollega når jeg skal flyve 8-10 timer


Anlewi skrev:Jeg har aldrig oplevet at blive skilt fra mine børn. Min mand og jeg har prøvet at sidde med er barn hver med en række imellem os.


Jer her, der oplever at de tager hensyn til børnefamilier - hvor store er jeres børn? Det kan jo være det gør en forskel i forhold til, hvad man kan forvente.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Sof » 15. jun 2018, 12:39

Vi har for nyligt rejst med en på 10 mdr., og vi blev splittet fra min kæreste, ville ville have valgt pladser, men muligheden kom ikke op ved check-in, som forventet. Heldigvis var der en anden der gerne ville bytte, ellers var det nu nok også gået alligevel.

Af de gange hvor vi ikke har kunne vælge sæder selv, vil jeg tro det er 50/50 om vi har siddet sammen eller ej. De gange hvor vi vælger sædevalg fra, er som regel der hvor vi heller ikke har kuffert med, ud og hjem hurtigt, der betyder det ikke så meget for os om vi lige sidder sammen eller ej.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Anlewi » 15. jun 2018, 13:07

Akehurst2 skrev:
TomKah skrev:Jeg rejser altid med 3 børn og har fløjet virkelig mange gange med Norwegian. Jeg har aldrig betalt for sædereservertion og vi har altid siddet sammen.
Når jeg rejser med arbejdet bliver vi altid splittet op selvom vores billetter er booket samlet. Også selvom vi har fløjet på business class.

Så jeg tror faktisk de gør det for at gøre godt. Jeg vil faktisk også hellere sidde alene end sammen med en kollega når jeg skal flyve 8-10 timer


Anlewi skrev:Jeg har aldrig oplevet at blive skilt fra mine børn. Min mand og jeg har prøvet at sidde med er barn hver med en række imellem os.



Jer her, der oplever at de tager hensyn til børnefamilier - hvor store er jeres børn? Det kan jo være det gør en forskel i forhold til, hvad man kan forvente.


Mine drenge er i dag 12 og 16 år.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Akehurst2 » 15. jun 2018, 13:19

Anlewi skrev:
Akehurst2 skrev:
TomKah skrev:Jeg rejser altid med 3 børn og har fløjet virkelig mange gange med Norwegian. Jeg har aldrig betalt for sædereservertion og vi har altid siddet sammen.
Når jeg rejser med arbejdet bliver vi altid splittet op selvom vores billetter er booket samlet. Også selvom vi har fløjet på business class.

Så jeg tror faktisk de gør det for at gøre godt. Jeg vil faktisk også hellere sidde alene end sammen med en kollega når jeg skal flyve 8-10 timer


Anlewi skrev:Jeg har aldrig oplevet at blive skilt fra mine børn. Min mand og jeg har prøvet at sidde med er barn hver med en række imellem os.



Jer her, der oplever at de tager hensyn til børnefamilier - hvor store er jeres børn? Det kan jo være det gør en forskel i forhold til, hvad man kan forvente.


Mine drenge er i dag 12 og 16 år.


Okay, så de tager også hensyn til ret store børn, åbenbart.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf TomKah » 15. jun 2018, 14:24

Min børn er 12, 8 og 3.

Jeg har så oplevet på et alm fly (Continental Airlines) på en indenrigsrute i USA at de skilte os fra vores 3 årige søn. Vi fik simpelt hen tre midtersædet rundt om i flyet. Jeg blev så edderspændt rasende at der stod flammer ud af ørerne på mig, og vi fik byttet til andre pladser - der er nok ikke mange der gider sidde med en 3 årig som kun snakker et absurd minoritetssprog.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 15. jun 2018, 15:11

Jeg kommer faktisk lige i tanke om en tur sidste aar med Norwegian. :gruble: Jeg havde ikke selv valgt et specifikt saede, for jeg fik tildelt en gangplads, og det var jeg fint tilfreds med. Da jeg saa kommer ombord, gaar der ikke ret mange minutter foer en familie med en datter i koerestol bliver koert ind, hvor det saa staar klart at hun og faren er blevet tildelt midter- og vinduespladsen ved siden af mig. Faren kan saa ikke rigtig forstaa det fordi han have betalt for saedereservation og havde valgt gangpladsen. Grunden til det var at datteren var lammet og skulle loeftes af ham fra koerestolen og over i saedet, og hun vejede vel omkring 70 kilo, saa det var ikke en lille opgave. Men paa deres boardingkort var de altsaa alligevel blevet tildelt de her saeder, selvom de havde betalt for nogle andre.

Jeg skulle lige til at foreslaa at vi da bare byttede plads, men inden jeg naaede saa langt, spurgte faren kabinepersonalet om de maaske kunne faa en gangplads i en anden raekke. Det afviste de kategorisk uden umiddelbart at anerkende at det for det foerste var fysisk umuligt at faa datteren i et vindues- eller midtersaede, eller for den sags skyld at de havde omrokeret nogle pladser som de her mennesker altsaa havde betalt for.

Det burde selvfoelgelig vaere flyselskabet som ordner den sag, men nu havde jeg ikke betalt for lige praecis det saede, og SELVFOELGELIG skal saadan en familie prioriteres hoejere end andre, saa jeg tilboed min plads med det samme jeg kunne komme til det. Det var de glade for, men paa samme tid var de da ogsaa utilfredse med at Norwegian ikke tilboed en loesning eller anerkendte deres fejl.

Jeg KUNNE jo have betalt for mit specifikke saede af en hvilken som helst aarsag, og saa havde det ikke vaeret fair at jeg skulle opgive det fordi selskabet lavede en fejl (om end jeg nok havde gjort det alligevel, situationen taget i betragtning), saa de burde tage det paa sig at finde en loesning. En ting er hvor man har mest LYST til at sidde, men hvis man sidder i koerestol, saa er det altsaa ikke ret let at vaere fleksibel.

Naa men man kan jo haabe at det var en svipser og at de ellers normalt er mere imoedekommende.
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Wunder8 » 16. jun 2018, 19:38

Jeg har lige rejst t/r til USA med Norwegian, hvor vi købte de billigste billetter uden at betale for et sæde. Da vi checkede ind (vi havde bagage), bad vi bare om at sidde sammen og endte med at få flyets måske bedste pladser lige foran en nødudgang (Dreamliner, så der var megameget plads). På vej hjem bad bad jeg om at få min egen sæderække, og da flyet ikke var fyldt, var det ikke et problem. Det gjorde jeg blot, da jeg kom til gaten.

Husk, at flyene tit ikke er fuldt bookede, og så kan man bare skifte sæde som man vil. Men det kan man selvfølgelig ikke regne med.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf MOGA » 17. jun 2018, 07:36

Wunder8 skrev:Jeg har lige rejst t/r til USA med Norwegian, hvor vi købte de billigste billetter uden at betale for et sæde. Da vi checkede ind (vi havde bagage), bad vi bare om at sidde sammen og endte med at få flyets måske bedste pladser lige foran en nødudgang (Dreamliner, så der var megameget plads). På vej hjem bad bad jeg om at få min egen sæderække, og da flyet ikke var fyldt, var det ikke et problem. Det gjorde jeg blot, da jeg kom til gaten.

Husk, at flyene tit ikke er fuldt bookede, og så kan man bare skifte sæde som man vil. Men det kan man selvfølgelig ikke regne med.


På turene indenfor Europa er min erfaring nu, at de meget ofte er fyldt.

Jeg rejser oftest alene med mine to børn under teenagealderen, nu og da har vi min mor med. Vi har oplevet, at min blev placeret på rækken skråt bagved, men jeg er aldrig blevet skilt fra mine børn.
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 180
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 430

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 18. jun 2018, 20:13

Lys skrev:
Kattefjæs skrev:
Lys skrev:
Kattefjæs skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:
Kattefjæs skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:Når du checker ind online, kan du ikke vælge billetter - men det kan du gøre på automaterne i lufthavnen. Jeg tjekker altid ind cirka 24 timer før og får tildelt en plads og når jeg står i lufthavnen, scanner jeg mit boardingcard på en automat, hvor man gratis kan ændre den plads, man fik tildelt ved check ind. Ved denne metode er du selvfølgelig ikke sikret, at I kan sidde sammen, hvis det er en fuldt booket flyver, men der er en chance for, at nogle af jer kan få pladser sammen, hvis I ikke selv er blevet tildelt det (giver det mening, ellers uddyber jeg gerne - jeg flyver flere gange om måneden og pladsskifte er nemt og med en brugervenlig gennemgang på automaterne i lufthavnen) :)


Kun hvis du koeber en billettype hvor saedereservation er inkluderet.

Norwegian har fjernet muligheden for selv gratis at vaelge saede ved check-in for alle andre billettyper, uanset om man tjekker ind online eller paa automaterne i lufthavnen. Man kunne foer i tiden.



Er du sikker? Jeg har fløjet med Norwegian i snit fire gange om måneden det sidste år (senest i søndags d. 10. juni) og der kunne man, efter man har checket ind, ændre sin sædereservation gratis i lufthavnen, når man er derude de der to timer før :)


Ja. Saadan har det vaeret i hvert fald det sidste halve aars tid, muligvis laengere. Jeg flyver med dem hver maaned. Jeg har ikke kunnet aendre saede paa min saedvanlige billettype siden da, maaske laengere, men det er ikke sikkert at jeg har opdaget det med det samme da jeg kun benytter mig af saedevalg hvis jeg er utilfreds med det jeg har faaet tildelt.

Mon ikke du har en billettype med saedevalg inkluderet.


Taler I ikke forbi hinanden?

Der kan jo være forskel på, om man selv kan få lov at vælge sæde i forbindelse med check in (forudsætter særlig billettype eller ekstra betalig) og så på om man kan få lov til efterfølgende at ændre det sæde, man har fået tildelt automatisk (uden ekstra betaling).


Det er det der er min pointe. Visse billettyper tillader saedevalg, andre goer ikke.



Men påvirker det også, om man efterfølgende i automaten i lufthavnen kan ændre det tildelte sæde, som er den anden pointe, der bliver rejst (og som jeg ikke synes, du forholder dig til?)


Jo, Lys - det tror jeg, du har ret i. Jeg rejser netop altid uden sædereservation, fordi jeg synes, det er for dyrt og så ændrer jeg for det meste mit tildelte sæde, når jeg er i lufthavnen :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 18. jun 2018, 20:27

Dobbeltkonfekt skrev:
Jo, Lys - det tror jeg, du har ret i. Jeg rejser netop altid uden sædereservation, fordi jeg synes, det er for dyrt og så ændrer jeg for det meste mit tildelte sæde, når jeg er i lufthavnen :)


Det er lige præcis dét man ikke kan mere jo....
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 180
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 430

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 18. jun 2018, 20:38

Kattefjæs skrev:
Dobbeltkonfekt skrev:
Jo, Lys - det tror jeg, du har ret i. Jeg rejser netop altid uden sædereservation, fordi jeg synes, det er for dyrt og så ændrer jeg for det meste mit tildelte sæde, når jeg er i lufthavnen :)


Det er lige præcis dét man ikke kan mere jo....


Det kan man altså godt - jeg har gjort det i gennemsnit fire gange om måneden det sidste år og min kæreste gør det ligeledes fire gange om måneden. Begge uden betaling og begge uden problemer :) Men jeg vil egentlig ikke overtage tråden med en diskussion :genert:
2
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2018, 08:51

Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jul 2018, 09:02

IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


hmm... kan være de har brugt for meget krudt på kunder der har spurgt, foventet og forlangt at blive sat sammen :D
Må logge ind på mine billetter og tjekke om de har ændret noget

edit - niks, no reservation, og koster 100 kr pr. prs at resevere sæder.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2018, 11:23

Madam Pomfrey skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


hmm... kan være de har brugt for meget krudt på kunder der har spurgt, foventet og forlangt at blive sat sammen :D
Må logge ind på mine billetter og tjekke om de har ændret noget

edit - niks, no reservation, og koster 100 kr pr. prs at resevere sæder.


Ups, jeg skulle have skrevet Low Fare PLUS.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Flora » 2. jul 2018, 11:34

Sidst jeg fløj med Norwegian købte jeg også Low Fare Plus. Der er inkluderet sædereservation og 1 stk. indchekket bagage. Så vidt jeg husker var det billigere eller samme pris som en Low Fare-billet + en indchekket bagage, så hvis man skal have mere end håndbagage med, kan man ligeså godt købe en Low Fare Plus-billet, så man selv kan vælge sæde uden ekstra beregning.

Nu ser det ud til, at du allerede har bestilt billetter, men så ved du det til en anden gang :)
0

Tilbage til "Rejser"