norwegian - ingen sædereservation

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 2. jul 2018, 12:15

IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


Det har man altid kunnet. :)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2018, 12:30

Kattefjæs skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


Det har man altid kunnet. :)


Der er kommet en ekstra kategori. Før hen var den billigste kategori af billetter også med sædevalg. Og med indtjekket bagage. Tror måske også der kun var to kategorier dengang.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 2. jul 2018, 12:33

IrmaPigen skrev:
Kattefjæs skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


Det har man altid kunnet. :)


Der er kommet en ekstra kategori. Før hen var den billigste kategori af billetter også med sædevalg. Og med indtjekket bagage. Tror måske også der kun var to kategorier dengang.


Den billigste billet har ikke sædevalg inkluderet i prisen længere, men du kan stadig tilkøbe sædevalg ved reservation. Så er det, så vidt jeg husker, omkring £10 ekstra per vej.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2018, 12:37

Kattefjæs skrev:
IrmaPigen skrev:
Kattefjæs skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har lige bestilt Norvegian Low Fare billetter til London, og kunne vælge mine pladser i flyet lige med det samme.


Det har man altid kunnet. :)


Der er kommet en ekstra kategori. Før hen var den billigste kategori af billetter også med sædevalg. Og med indtjekket bagage. Tror måske også der kun var to kategorier dengang.


Den billigste billet har ikke sædevalg inkluderet i prisen længere, men du kan stadig tilkøbe sædevalg ved reservation. Så er det, så vidt jeg husker, omkring £10 ekstra per vej.


Ja, det er det hele tråden handler om.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jul 2018, 13:17

Flora skrev:Sidst jeg fløj med Norwegian købte jeg også Low Fare Plus. Der er inkluderet sædereservation og 1 stk. indchekket bagage. Så vidt jeg husker var det billigere eller samme pris som en Low Fare-billet + en indchekket bagage, så hvis man skal have mere end håndbagage med, kan man ligeså godt købe en Low Fare Plus-billet, så man selv kan vælge sæde uden ekstra beregning.

Nu ser det ud til, at du allerede har bestilt billetter, men så ved du det til en anden gang :)


Det var med vilje jeg fravalgte lowfare plus, for vi har ikke brug for 5 stks bagage til rejsen. Det var billigere at bestille 2 xbagage kun, plus betale for sæde resverationen oveni :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 6. aug 2018, 09:11

Jeg har lige været et smut i København og ligesom de sidste par gange var det på den billigste billet hvor jeg ikke tilkøbte sæde ved bestillingen.

Ligesom de sidste par gange var det ikke længere muligt selv at ændre sæde ved check-in. Kun hvis jeg gik til skranken og bad om en opgradering af billetten og betalte for det.

Det sjove var så at jeg var blevet tildelt et emergency exit-sæde, hvorfor jeg så fik en pop-up hvor jeg blev spurgt om jeg var myndig, kunne engelsk og var ok med at sidde der. Det var jeg, men fordi jeg er et nysgerrigt menneske, sagde jeg så nej :D Bare for at se om jeg så kunne vælge et andet sæde. Men jeg blev bare tjekket ind med præcis det samme sæde, så det gør åbenbart ikke noget. :lol:
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2018, 20:01

En hurtig opfølgning :)
Jeg var inde og tjekke weekenden før afgang og kunne se de første 2/3 af flyet ca. var reserveret.
Det betød at vi max ville blive fordelt ud over den sidste tredjedel, hvis de havde agendaen om at splitte os.
Det skete dog ikke...

På udturen havde vi 2 på hinanden følgende sæderækker, og endda med en ledig plads på den ene af rækkerne :D
På hjemturen havde vi også noget ala række 29 og 30, og så bare på hver side.

Jeg havde nu heller ikke nøde at bekymre mig, hver af drengene sad bare med deres næse i tablet eller mobil på det meste af turen, så de havde nok overlevet med en fremmed sidemakker :-P
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Rejser"