Imbros-kløften på Kreta

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1091

Imbros-kløften på Kreta

Indlægaf Lathyrus » 18. jun 2018, 18:41

Vi skal til Kreta i sommerferien og har planer om at gå turen gennem Imbros. Jeg har for 17 år siden gået gennem Samaria og det var en fantastisk oplevelse, men turen der er for lang for mine børn.
Så planen er at bruge det meste af en dag på at gå Imbros turen.

Er der mon nogen herinde som har gjort det med børn og kan fortælle om det er realistisk?

Vi lejer bil og tænker at køre til slutningen af ruten og tage en taxa op til starten. På den måde har vi bilen med det samme vi har gennemført turen og skal ikke tænke på at komme tilbage efter den. Men når jeg læser om turen, ser det ud til at folk parkerer ved start og tager taxa op efter gåturen?....

Hvis nogen har været der, så fortæl endelig om jeres erfaringer :)
0
MissB
Kort karma: 12
Likede indlæg: 190

Re: Imbros-kløften på Kreta

Indlægaf MissB » 27. jun 2018, 19:35

Jeg har gået turen med min far for en del år siden, men er desværre ikke til megen hjælp da vi købte turen gennem et rejsebureau.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 27. jun 2018, 20:00

MissB skrev:Jeg har gået turen med min far for en del år siden, men er desværre ikke til megen hjælp da vi købte turen gennem et rejsebureau.

Ok, det er nok også sådan de fleste gør. Vi vil bare gerne kunne tage det i ungernes tempo uden at være afhængige af et selskab.
0
Brugeravatar
inactiveOlive
Kort karma: 1
Likede indlæg: 34

Indlægaf inactiveOlive » 27. jun 2018, 20:16

Jeg gik turen for cirka 11 år siden - uden børn dog. Jeg tror det er realistisk nok at have børn med, men det kommer naturligvis på børnenes alder, hvor lette til bens de er, og især hvor varmt der er! På Tripadvisor er der flere der skriver om deres erfaringer med at have børn med i kløften :)

Vi tog i øvrigt en bus frem og tilbage - det fungerede fint.
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 28. jun 2018, 03:43

inactiveOlive skrev:Jeg gik turen for cirka 11 år siden - uden børn dog. Jeg tror det er realistisk nok at have børn med, men det kommer naturligvis på børnenes alder, hvor lette til bens de er, og især hvor varmt der er! På Tripadvisor er der flere der skriver om deres erfaringer med at have børn med i kløften :)

Vi tog i øvrigt en bus frem og tilbage - det fungerede fint.

Børnene er 4 og 7 år. De er vant til at gå og kan godt gå 8 km herhjemme i DK. Jeg ved godt at varmen også spiller ind dernede på en anden måde end herhjemme. Men vi tænker at have mad, vand, frugt og snacks med og tage os rigtig god tid til turen.

Jeg har tjekket busserne fra Chania og derhen, der er kun 3 i døgnet, så det tænker jeg ikk er en mulighed, for så er vi afhængige af at SKULLE nå en bestemt bus.
0
MissB
Kort karma: 12
Likede indlæg: 190

Indlægaf MissB » 28. jun 2018, 03:44

Lathyrus skrev:
MissB skrev:Jeg har gået turen med min far for en del år siden, men er desværre ikke til megen hjælp da vi købte turen gennem et rejsebureau.

Ok, det er nok også sådan de fleste gør. Vi vil bare gerne kunne tage det i ungernes tempo uden at være afhængige af et selskab.

Jeg kan ikke huske hvilket selskab vi købte turen ved, for vi havde selv booket fly og hotel. Så det var kun denne tur der var købt hos et rejsebureau. Men der var rigeligt tid sat af. Vi holdt en frokostpause halvvejs og “i den anden ende” mener jeg at der var et par timer sat af til at besøge seværdigheder og spise mad. Så det er måske værd at undersøge. Vi var i hvert fald ude fra tidlig morgen til lige inden aftensmad.
1

Tilbage til "Rejser"