Korsika? Anbefal mig alt.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Korsika? Anbefal mig alt.

Indlægaf Sjo » 21. jun 2018, 17:08

Turen går til Korsika i august.

Der er styr på flybilletter, parkering, hus på Korsika og lejet bil. Så mangler vi bare alt det andet...

Hvad skal vi se, spise, drikke? Hvor? Nogle specielle butikker vi skal besøge? Vinbønder I kan anbefale? Udsigter vi bare må se?

Vi er ikke til vandring, selvom jeg godt ved at det virkelig er The shizzle dernede.

Jeg tager imod alt så fyr løs!
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Korsika? Anbefal mig alt.

Indlægaf Tiktaktoe » 21. jun 2018, 18:42

Vi har fornylig besøgt Korsika. Meget smuk ø med fantastisk mad. Det er nærmest en blanding af fransk og italiensk. Vi spiste en masse vildsvin som de har vildt af i bjergene. Vi kørte primært rundt i den sydlige del af øen. Korsika har meget lækre strande. Trafikken er sindssyg. Man ser næsten ikke en bil uden buler eller skrammer. Franskmændene kører altså frisk til og mange steder i bjergene er vejene meget smalle og snoede. Vi oplevede flere gange at skulle bakke og køre lidt for tæt på bjergsiden for at gøre plads til andre biler og turistbusser. Man holdt godt nok vejret et par gange. Jeg har f.eks. kørt en del på New Zealand uden at blinke, såå. :ad!: Derudover går der en masse køer, grise og geder løst rundt over det hele. Meget sjovt og charmerende. Ofte skal man lige holde tilbage for dyrene. Vi havde en nærgående gris, der kom hen og prøvede at spise af vores taske, da vi holdt pause på en parkering.

Køreturen fra Ota til Corte var noget af det smukkeste jeg nogensinde har oplevet. Jeg sad bare og skreg stop stop, så jeg kunne tage nogle billeder. Du skriver godt nok at du ikke er til vandreture, men denne er ganske kort og ikke særlig svær. Det er ved noget der kaldes "hundehovedet". Ved tetes de Chien. her får du den smukkeste udsigt over røde bjerge. Det er et helt fantastisk syn, især ved solnedgang, hvis I har mulighed for det.

Vi boede forskellige steder på øen og tog udflugt fra vores forskellige overnatninger. Bonifacio er virkelig et besøg værd. Så smuk en by. Ellers er deres hovedstad( forskellige meninger) Corte også en virkelig hyggelig og charmerende by. Ajaccio er (efter andres mening hovedstaden) lidt kedelig, men man skal næsten besøge den. Det er klart den største og der er mange mennesker og man skal sørge for at booke til de ønskede restauranter. Der er rift om dem. Det er vel også her man kan shoppe lidt mere.

Vær opmærksom på, at mange restauranter først åbner kl 20.30, især oppe i bjergene. De mere turistede steder har nok åbent på mere menneskelige tidspunkter. Vi oplevede dog helt fantastisk mad i nogen af de lidt mere øde bjergbyer.

Husk Mastercard til bilen. Vi havde bestilt bilen hjemmefra og også betalt, men man skal også kunne lægge ca.10000 for eventuelle skader. >Det kan man ikke med Visacard. Det var en træls start på ferien.
Senest rettet af Tiktaktoe 19. jul 2018, 13:41, rettet i alt 3 gange.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Korsika? Anbefal mig alt.

Indlægaf milisa » 21. jun 2018, 21:34

Bare det hele. I kan ikke gå galt!! Alt er så smukt!
1
Tally-ho
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Korsika? Anbefal mig alt.

Indlægaf Sjo » 22. aug 2018, 12:47

Så er det på lørdag vi skal af sted. Vi skal bo her: https://www.gites-de-france.com/locatio ... 7&exe=2018

Nogen bud fra jer? Ud over at vi skal se det hele?
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Rejser"