De skuffende rejser

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
LaMariposa
Kort karma: 315
Likede indlæg: 5482

Re: De skuffende rejser

Indlægaf LaMariposa » 14. jul 2018, 07:27

Det må nok være Puerto Rico på Gran Canaria. Mage til larmende turistfælde skal man da lede længe efter. Der ligger et rædsomt center midt i byen, og man kan ikke bevæge sig derind uden at blive forsøgt indpisket på dårlige restauranter, der alle er spanske/mexicanske/italienske/skandinaviske og internationale. Om aftenen er der så disko, hvor hele byen får glæde af det.

Efter nogle dage med virkelig dårlig mad opdagede vi heldigvis Tripadvisor, og det hjalp noget. Det er sjovt, at de gode restauranter slet ikke behøver indpiskere...

Der er mange andre fine steder på øen, så det var ikke kun dårligt. Men Puerto Rico var røvsygt. Jeg elsker Spanien, men det der var fælt skuffende.
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Patience
Kort karma: 30
Likede indlæg: 973

Indlægaf Patience » 14. jul 2018, 07:33

Jeg var ikke glad for Budapest.
Jeg var der med min kæreste for 3 år siden og det er slet ikke fordi, vi ikke hyggede os. Det er på sin vis også en flot by og der er meget at se, men jeg brød mig slet ikke om stemningen i byen.
Jeg synes menneskerne var sure og uhøflige og utilnærmelige - pånær de steder de levede af turisterne selvfølgelig - der var de til gengæld overdrevent familiære og faktisk temmelig påtrængende med deres evige opfordringer til at anmelde dem på TripAdvisor.
Jeg har hørt så mange der er vilde med byen, men det var bare slet ikke mig.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Hewlett
Kort karma: 31
Likede indlæg: 1440

Indlægaf Hewlett » 14. jul 2018, 08:46

Helt sikkert 9.klasses lejrtur til Polen. Det var sindsygt koldt, vi boede midt ude i ingenting og vi fandt orme i maden der blev serveret.

Det eneste højdepunkt ved den tur var, da vi tog bussen ind til Prag by, den var fantastisk.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2251
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21630

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2018, 10:21

Charterrejse til Tyrkiet med min daværende kæreste.
Vi hyggede os og det var lækkert vejr og mens vi var der fik jeg at vide at jeg var kommet ind på MI.
Men maden var uspiselig, på stranden blev vi passet op af lokale mænd der ville røre os og tage billeder og når vi var i vandet svømmede de tæt på os og gjorde tegn til at de ville have sex med os. Lige meget hvor man gik var der sælgere der hev i en og jeg fandt i det hele taget at de lokale vi mødte var nogle uhøflige, homofobiske, ildelugtende, snydetyve.
Jeg kommer aldrig til Tyrkiet igen.
1
Min yndlingsstilling er søstjernen.
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9277

Indlægaf fisken80 » 14. jul 2018, 10:39

Patience skrev:Jeg var ikke glad for Budapest.
Jeg var der med min kæreste for 3 år siden og det er slet ikke fordi, vi ikke hyggede os. Det er på sin vis også en flot by og der er meget at se, men jeg brød mig slet ikke om stemningen i byen.
Jeg synes menneskerne var sure og uhøflige og utilnærmelige - pånær de steder de levede af turisterne selvfølgelig - der var de til gengæld overdrevent familiære og faktisk temmelig påtrængende med deres evige opfordringer til at anmelde dem på TripAdvisor.
Jeg har hørt så mange der er vilde med byen, men det var bare slet ikke mig.

Hvor spøjst. Jeg var der sidste efterår og jeg oplevede ikke en eneste gang, at blive opfordret til at anmelde på tripadvisor.
Men de er lidt sure, det kan jeg faktisk godt følge dig i.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1922

Indlægaf billiebean » 14. jul 2018, 13:05

Menorca. Udover de blændende smukke "calaer" (dybe vige med krystalklart vand) var det en rædselsfuld ø. Mange forladte og forfaldne turistområder og vi havde meget svært ved at støve et hæderligt lokalt spisested op. Desuden var det dyrt kvaliteten taget i betragtning. Og der var ikke vildt meget at se på øen.. Men måske er det smag og behag. Jeg foretrækker et sted med mere interessant kulturhistorie og flere kulinariske muligheder.. og at vi også havde et kæmpe skænderi da vi ankom til hotellet hjalp selvfølgelig heller ikke på oplevelsen ;) :genert:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 721
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8735

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 13:24

Min første udlandsrejse på egen hånd, 19 år gammel, og med min første store kærlighed under armen.
Turen gik til Budapest, med bus, og til et egentligt ganske udemærket hotel i udkanten af byen.

Han stod fuldstændig af mentalt, blokerede fordi han ikke var så stærk til engelsk, og åbenbart fandt det vildt angstsprovokerende at skulle finde rundt i en stor ukendt by. Vi fik da set lidt, men det tog meget tid at overbevise ham om at han skulle stå op og følge med ud i verden, at vi godt kunne komme lidt længere end pizzeriatet nede på hjørnet.
Den sidste dag tog jeg på udflugt helt alene, indebrændt og vred - og vi talte næsten ikke sammen på busturen hjem.
Hvor jeg dog da vi nærmede os færgen i tyskland fik en undskyldning fra ham, over hans opførsel.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
TomKah
Kort karma: 61
Likede indlæg: 894

Indlægaf TomKah » 14. jul 2018, 15:04

Madam Pomfrey skrev:Min første udlandsrejse på egen hånd, 19 år gammel, og med min første store kærlighed under armen.
Turen gik til Budapest, med bus, og til et egentligt ganske udemærket hotel i udkanten af byen.

Han stod fuldstændig af mentalt, blokerede fordi han ikke var så stærk til engelsk, og åbenbart fandt det vildt angstsprovokerende at skulle finde rundt i en stor ukendt by. Vi fik da set lidt, men det tog meget tid at overbevise ham om at han skulle stå op og følge med ud i verden, at vi godt kunne komme lidt længere end pizzeriatet nede på hjørnet.
Den sidste dag tog jeg på udflugt helt alene, indebrændt og vred - og vi talte næsten ikke sammen på busturen hjem.
Hvor jeg dog da vi nærmede os færgen i tyskland fik en undskyldning fra ham, over hans opførsel.

:shock: hvor længe holdt jeres forhold efter det?

Jeg elsker at rejse og min mand havde aldrig været nogen steder før han mødte mig (i Californien en gang og det var det). Jeg brugte noget tid i begyndelsen på at overtale ham til at rejse, og jeg var mig ret bevidst at det var mit projekt, ikke hans, men din beskrivelse der finder jeg nu uanset omstændighederne grotesk. En enkelt dag kan jeg også godt finde på at tjekke ud men ikke en hel ferie!
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4903

Indlægaf Zinde » 14. jul 2018, 15:11

Kreta med mine to ældste børns far. På turen fandt jeg ud af, at jeg var gravid (vi havde kun den ældste dengang). Min eks mente, at det var noget jeg fandt på for at få opmærksomhed. Han tilføjede, at hvis der nu viste sig at være noget om det, måtte vi jo “få det ordnet”, når vi kom hjem.
Da vi kom hjem gik det op for ham, at jeg ikke ville have en abort, og så smed han mig ud.

Derudover var der alt for varmt på Kreta!
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 721
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8735

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 15:33

TomKah skrev:
Madam Pomfrey skrev:Min første udlandsrejse på egen hånd, 19 år gammel, og med min første store kærlighed under armen.

:shock: hvor længe holdt jeres forhold efter det?

Jeg elsker at rejse og min mand havde aldrig været nogen steder før han mødte mig (i Californien en gang og det var det). Jeg brugte noget tid i begyndelsen på at overtale ham til at rejse, og jeg var mig ret bevidst at det var mit projekt, ikke hans, men din beskrivelse der finder jeg nu uanset omstændighederne grotesk. En enkelt dag kan jeg også godt finde på at tjekke ud men ikke en hel ferie!

Det holdt knap et halvt år mere.
Da vi rejste var vi lige flyttet sammen, og for vores begges vedkommende også flyttet hjemmefra. Og jeg må sige at jeg på turen hjem, var ret sikker på at det var enden på det forhold.
Han havde det svært med at slippe mors trygge rammer, og så ingen problemer i at hun bidrog til vores liv ved at vaske tøj for os, gøre rent for os, hjælpe med indkøb :8: :mellow: :stoned: Han var bare ikke så voksen og moden alligevel - og det kom så både på den rejse, og i andre tilfælde, til, udtryk på nogle dumme måder.

Til hans forsvar, så var han absolut ikke stærk i engelsk, ikke så stærk til det faglige & skriftlige skolearbejde.
Han var absolut ikke rejsevant - og det var jeg såmænd heller ikke rigtigt, idet mine barndomsferier gik til familie i Norge, så min rejseerfaring bestod af et par skiferier med ungdomsskole og -klub, og studierejse i gymnasiet.
Men med god logisk forståelse, stort overblik, veludviklet stedsans, og mit skole-engelsk, så har jeg altid klaret mig udemærket på udlandsrejser :)

Der var dog i bagspejlet set, flere områder hvor han stejlede eller trak sig. Vi havde 4 km til kbh C, og vi brugte det nærmest aldrig i det halve år vi boede sammen, han ville ikke / kunne ikke. Da jeg fik min egen lejlighed lidt derfra, så begyndte jeg for alvor at bruge alle de muligheder der lå lige for, op på jernhesten og afsted, ikke alt det ståhej med tog og bus, når det tog 10-20 minutter på cykel.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4413

Indlægaf IrmaPigen » 14. jul 2018, 15:51

Min uge i Malaga først i juni måned var skuffende.

Det var pisse koldt og blæste. Og ret så meget turisthelvede. Der var ret beskidt. Jeg kunne ikke nuppe stanken af de der sardiner de stod og grillede alle steder.

Imens var det mega godt vejr herhjemme, så de 15 kilo kunne vi godt have sparet os.

Den sidste uge på Læsø har været meget federe.
0
1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1871

Indlægaf 1234 » 14. jul 2018, 16:05

Jeg har aldrig haft en hel rejse, der var skuffende (7-9-13). Jeg har haft valgt forkerte rejsekammerater, besøgt stedet der ikke levede op til forventningerne osv. Men jeg elsker simpelthen så meget at rejse, at der altid har været noget som kan opveje det dårlige.
3
OberstNasig
Kort karma: 71
Likede indlæg: 785

Indlægaf OberstNasig » 14. jul 2018, 16:12

Direkte dårlig ferie er det ikke, men jeg ville aldrig besøge Rhodos igen. Det er simpelthen den mest kedelige ø i Middelhavet, som jeg har været på. Når man har set den hvide by, sommerfugledalen (hvor der ikke er sommerfugle mere pga. turisme) og hovedbyen, så er der intet at se. Virkelig intet! Til gengæld fik vi glimrende mad, men jeg bruger også meget tid på at forberede os forinden, så vi med stor sikkerhed får masser af mad.
0
MOGA
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2072

Indlægaf MOGA » 14. jul 2018, 20:06

Er man sær hvis man aldrig har haft en decideret dårlig ferie? På trods af trafikuheld i Frankrig, orkan i Florida, alvorlig sygdom i familien i Tyrkiet, aflyste fly, nyrige russere, kedelige destinationer, dårlig mad og diverse andet, så har jeg aldrig været på en ferie, der udelukkende var dårlig.
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 263
Likede indlæg: 4626

Indlægaf Mangoness » 14. jul 2018, 20:24

OberstNasig skrev:Direkte dårlig ferie er det ikke, men jeg ville aldrig besøge Rhodos igen. Det er simpelthen den mest kedelige ø i Middelhavet, som jeg har været på. Når man har set den hvide by, sommerfugledalen (hvor der ikke er sommerfugle mere pga. turisme) og hovedbyen, så er der intet at se. Virkelig intet! Til gengæld fik vi glimrende mad, men jeg bruger også meget tid på at forberede os forinden, så vi med stor sikkerhed får masser af mad.

Hvad har turisterne gjort ved sommerfuglene? Hvorfor er sommerfuglene ikke i sommerfugledalen mere? :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede

Tilbage til "Rejser"