Hvad skal jeg huske til charterferien?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf HappyPaww » 16. jul 2018, 14:18

Hvor gamle er børnene?

Vigtigst at huske: Det kølige overblik og at bevare roen :D Nemmere sagt end gjort, men min erfaring er i hvert fald at børn reagerer meget (negativt) på stress, så det bedste er at tage det hele roligt. Og glemmer man noget kan man købe det meste :)

Jeg veksler øvrigt aldrig penge men hæver måske lidt kontanter i lokal valuta. Ellers kører jeg med kortbetaling. Når i har AI er det jo også begrænset hvad I skal bruge :)
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf sigge » 16. jul 2018, 14:37

Hvis I rejser indenfor EU, så husk blå sygesikringsbevis foruden rejseforsikringen. Nu bliver det selvfølgelig (7-9-13) ikke relevant for jer, men husk hvis I får brug for læge at komme til en offentlig og ikke en privat.

Jeg ville også bare hæve lidt kontanter på destinationen og så ellers betale med kort så vidt muligt.

Er der strand-/poolhåndklæder på jeres hotel? Nogle hoteller vil ikke have, at man tager håndklædet fra værelset med ud, så der skal man selv have et med.

Jeg ville også tage solcreme med hjemmefra, selvom det helt sikkert kan købes på destinationen. Jeg er bare mere tryg ved indholdet af “kemi”, når det er købt i Danmark.

Ja, og ellers kan det meste jo købes, hvis man glemmer noget. :)
Senest rettet af sigge 16. jul 2018, 14:40, rettet i alt 1 gang.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf billiebean » 16. jul 2018, 14:46

Trappestige skrev:
HappyPaww skrev:Hvor gamle er børnene?

Vigtigst at huske: Det kølige overblik og at bevare roen :D Nemmere sagt end gjort, men min erfaring er i hvert fald at børn reagerer meget (negativt) på stress, så det bedste er at tage det hele roligt. Og glemmer man noget kan man købe det meste :)

Jeg veksler øvrigt aldrig penge men hæver måske lidt kontanter i lokal valuta. Ellers kører jeg med kortbetaling. Når i har AI er det jo også begrænset hvad I skal bruge :)

De er tweens og vi har været i landet flere gange før. Det er bare første gang det er all by my self og solferie. :genert: Det med stressen er nok rigtigt nok, jeg er i al fald allerede pisse irriteret på mig selv over at jeg kun bestilte en uge. Jeg kan dårligt nå at stresse af før vi skal hjem igen.
De andre gange har jeg også bare brugt kort, men nu hvor vi skal alene afsted frygter jeg et scenarie hvor kortet bliver stjålet eller tabt et sted og vi ikke har andet valuta på hånden. Det ville nok give mig mest ro at have noget med hjemmefra, men jeg har ikke vekslet penge herhjemme de sidste 10 år og ved slet ikke om det kan betale sig at gøre i banker.


Vi plejer at veksle lidt i lufthavnen, hvis det er nødvendigt og der ikke er en ATM. Fx til første taxatur. Man kan måske også gøre det hjemmefra. Ved dog ikke hvad der er billigst. Men hvis det kun drejer sig om et par hundrede så ville jeg bare gøre det nemmeste.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 14:54

Godt fodtøj. Sandaler/ strandsko, kondisko? Næsten alt andet kan bare købes.
Solbriller.
Solcreme (kan være dyrt eller parfumeret hvis det købes på stedet).
Strandhåndklæde.
Langærmet blødt til om aftenen. Det kan være køligt efter en dag i solen. Og huden gør måske lidt ondt, så blødt.
Evt hvis i er til spil: backgammon, kort, yatzy, iPad?
Panodiler?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf HappyPaww » 16. jul 2018, 15:10

Igen, så hold hovedet koldt. Har sjældent oplevet en lufthavn hvor der ikke er meget tydelig skiltning ;)
2
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf Bergen » 16. jul 2018, 17:35

Køb evt poolhåndklæder på destinationen.
Vi er ret glade for dem til svømmehallen herhjemme og de bringer gode minder :)
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf Muspel » 16. jul 2018, 17:40

Jeg ville hæve lidt penge hjemmefra. Bare i min bank. Der er forskel på kursen, men ikke nok til jeg gad bøvlet.

Og så ville jeg købe solcreme hjemmefra

Og pakke en god bog og en kjole agtig ting, som er nem at smide over, når du ligger ved poolen og skal i baren efter kold cola.

Måske et kortspil til altanen; hvis I er til den slags.

Og så ville jeg glæde mig!
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf Kilix » 16. jul 2018, 21:29

Pak et ekstra saet undertoej til alle i haandbagagen (Sammen med badetoejet), saa er det ikke helt saa slemt hvis bagagen bliver forsinket.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jul 2018, 21:48

Til det med lufthavnen kan jeg anbefale "at gå fra", når noget virker uklart, eller du fx. er i tvivl, om I er på vej i den rigtige retning.
Hvis jeg får det sådan, ser jeg mig om efter et forholdsvist roligt sted (ofte et hjørne), hvor jeg lige kan tænke mig om, tjekke efter på nettet eller i mine rejsepapirer eller lægge en hurtig plan for, hvordan jeg løser problemet eller finder svar. Der er jo ofte et hurtigt flow af gående mennesker i en lufthavn, men det betyder ikke, at alt skal foregå i højt tempo. Man må gerne lige forlade lemmingemarchen og genvinde overblikket.

Mht. pakning kan det, logisk nok, anbefales at skrive en liste, inden du går i gang, og at fordele dine ting i mindre enheder (fx. al elektronik i samme pose/taske/lomme i kufferten, så det hele ikke roder sammen undervejs. Jeg pakker også altid ud, når jeg ankommer til mit hotel, da jeg synes, at det er kaotisk "at bo i en kuffert". Den bruges i stedet til snavsetøj og indkøb, som jeg lige så godt løbende kan pakke væk.
2
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf hthy » 18. jul 2018, 23:28

Vi pakker altid et sæt tøj i hinandens kuffert, så vi har noget, hvis bagagen bliver forsinket.Vi har dog aldrig haft brug for det,
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad skal jeg huske til charterferien?

Indlægaf Pjeps » 19. jul 2018, 20:49

Mindst to betalingskort, det er så surt hvis det ene kort pludselig ikke virker, og der ikke andre med et kort man kan bruge
0
:ninja:

Tilbage til "Rejser"