Flyselskaber & bonuspoint

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Wizzze » 25. jul 2018, 19:03

Næsten alle flyselskaber har et eller andet bonusprogram, eller er med i noget bonus/loyalitets program samarbejde mellem selskaberne.

SAS har Eurobonus
Norwegian har deres CashPoint Rewards
British Airways har flere, mest kendt nok Executive Club
Lufthansa har Miles & More

osv. osv. for alle de forskellige selskaber.

Er det noget I benytter jer af?
Og hvad gør i med de point/miles i optjener?
Køber bonusrejser/nye billetter? samler I til bunke og en vild drømmerejse ude i fremtiden? Benytter I point til opgraderinger som bedre sæder eller mere bagage? eller Bruger I point til betaling ombord, drinks, snacks osv, ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 19:09

Jeg er medlem af Eurobonus, men er ikke loyal nok til at få noget ud af det. Kæresten fløj til og fra Singapore på business class på sine bonuspoint i foråret :gisp: Vi bruger ikke point i stedet for kontanter.

Han er også rigtig god til at få fordele af andte bonusprogrammer på hoteller, hos biludlejningsfirmaer og kreditkortselskaber.
Senest rettet af Rapfisk 25. jul 2018, 19:10, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf sigge » 25. jul 2018, 19:09

Jeg er ikke så trofast overfor et bestemt flyselskab, at jeg for alvor får samlet noget sammen.

Det lykkedes mig dog lige nøjagtigt over 3-4 år at samle nok Eurobonus point til en indenrigsbillet med SAS. Det ærgrede mig noget, at jeg ikke kunne få Eurobonus point for min rejse til NZ, selvom vi fløj med Singapore Airlines, som er med i Star Alliance. Men jeg tror, det skyldtes, at billetterne var købt gennem et rejsebureau. Det ville ellers have battet noget.

Men jeg gider faktisk ikke at holde styr på den slags i større skala, så jeg er ikke medlem af andre fordelsprogrammer.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jul 2018, 19:15

Vi rejser en del med thai og forsætter med der i lang tid de næste år. Har ikke sat mig ind i hvad det giver udover ekstra kg. Er bare mega træt af deres mangel på plads i flyene :rulle:

Har også Emirates, men dem bruger vi ikke for tiden. Desværre. Elsker at flyve med dem. Fly og service er lige i øjet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Wizzze » 25. jul 2018, 20:36

Vi plejer kun at bruge vores point på opgraderinger, altså købe billet for penge, og så opgradere til de sjove pladser for point. Vi bruger aldrig point ombord, det bliver hurtigt dyrt :8: Men nu overvejer vi om vi får mere ud af at købe rejer for point, i stedet for at bruge dem på upgrades :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Slettet bruger » 25. jul 2018, 20:40

Jeg rejser slet ikke nok privat til at det giver noget. Jeg har tidligere haft nogle points hos British Airways i forbindelse med arbejde, men de er jo skattepligtige, og så bliver det lidt besværligt, så dem har jeg aldrig fået brugt. Mit indtryk er at de fleste bruger arbejds-points privat uden at tænke på selvangivelsen, men det er jeg for hæderlig til at jeg kan få mig selv til.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Myresluger » 25. jul 2018, 23:03

Jeg har eurobonus og forsøger derfor arbejdsmæssigt at flyve med Star aliance hvis det økonomisk giver mening. Privat er jeg røv nærig, så da kigger jeg primært på pris og afgangstider og om bagage er inkluderet.

Mine bonus point optjenes primært arbejdsmæssigt men også privat. Jeg har flere gange købt gavekort for points. Jeg har aldrig brugt bonus points på rejser.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf ExCoastal » 25. jul 2018, 23:22

Jeg rejste en overgang rigtigt meget for arbejde, noget med en tur til østkysten en gang om måneden og en tur til Sydamerika ligeledes en gang om måneden. Kvartalsvis tur til Europa og fra tid anden ture til Afrika og østen. Derudover tilfældige ture i USA.

Jeg optjente primært point hos American, United (Star Alliance) og Virgin Atlantic. Rejser i USA-Sydamerika var altid på economy mens ture med Virgin altid var på premium economy. Hos de amerikanske selskaber brugte jeg point på rejser, det er nemlig forbandet svært at få en opgradering. Hos Virgin brugte jeg point til at opgradere til upper class så ofte som overhovedet muligt :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Planten » 26. jul 2018, 04:58

Wizzze skrev:Vi plejer kun at bruge vores point på opgraderinger, altså købe billet for penge, og så opgradere til de sjove pladser for point. Vi bruger aldrig point ombord, det bliver hurtigt dyrt :8: Men nu overvejer vi om vi får mere ud af at købe rejer for point, i stedet for at bruge dem på upgrades :gruble:

Rejer alligevel? :lol:

Jeg har sas og klm. Nåh ja og Norwegian. Men det bruger jeg virkelig sjældent. Klm har jeg kun lige oprettet, men sas har jeg brugt til at købe rejse for :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2018, 05:03

Planten skrev:
Wizzze skrev:Vi plejer kun at bruge vores point på opgraderinger, altså købe billet for penge, og så opgradere til de sjove pladser for point. Vi bruger aldrig point ombord, det bliver hurtigt dyrt :8: Men nu overvejer vi om vi får mere ud af at købe rejer for point, i stedet for at bruge dem på upgrades :gruble:

Rejer alligevel? :lol:

Jeg har sas og klm. Nåh ja og Norwegian. Men det bruger jeg virkelig sjældent. Klm har jeg kun lige oprettet, men sas har jeg brugt til at købe rejse for :)


En masse Royal Greenland for point :gruble: det er sgu lige før det trækker mere end rejSer, stort rejespiser hjem herhjemme :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf Planten » 26. jul 2018, 05:20

Wizzze skrev:
Planten skrev:
Wizzze skrev:Vi plejer kun at bruge vores point på opgraderinger, altså købe billet for penge, og så opgradere til de sjove pladser for point. Vi bruger aldrig point ombord, det bliver hurtigt dyrt :8: Men nu overvejer vi om vi får mere ud af at købe rejer for point, i stedet for at bruge dem på upgrades :gruble:

Rejer alligevel? :lol:

Jeg har sas og klm. Nåh ja og Norwegian. Men det bruger jeg virkelig sjældent. Klm har jeg kun lige oprettet, men sas har jeg brugt til at købe rejse for :)


En masse Royal Greenland for point :gruble: det er sgu lige før det trækker mere end rejSer, stort rejespiser hjem herhjemme :lol:

:lol: rejer er ikke sådan at kimse ad :D
Senest rettet af Planten 26. jul 2018, 07:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf catnip » 26. jul 2018, 06:31

Vi har Lufthansa's Miles & More og Norwegian's Cashpoint. Vi rejser nok til at vi som regel kan få en tur inden for Europa gratis en gang om året med Norwegian.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf ExCoastal » 26. jul 2018, 06:43

United har flere trin i deres bonus program. Premier, Premier Executive og Premier 1k. Og så det mystiske Global Services. Jeg nød GS i flere år, man blev hentet ved 1st Class checkin og ført til en unavngiven lounge. Ret vildt.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Flyselskaber & bonuspoint

Indlægaf milisa » 26. jul 2018, 21:00

Jeg er diamond medlem hos eurobonus. Jeg bruger mine point til hotelophold, upgrades og indenrigsbilletter.
0
Tally-ho

Tilbage til "Rejser"