Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Indlægaf Thesen » 1. aug 2018, 17:35

Jeg har lidt spontant inviteret min mor på en mini get-away på fredag. Men jeg er ærlig talt lidt blank på, hvad vi skal lave, hvor vi skal bo mm.
Tanken er lidt: Tid til voksensnak uden mine unger om benene, et hyggeligt b&b (gerne noget stråtækt-med-brostensbelagt-gårdhave-agtigt :lol:), mulighed for en god gåtur i smuk natur, gerne tæt på strand, rimelige spisemuligheder (eks. godt smørrebrød eller måske italiensk), måske endda et loppemarked? :lun:

Vi skal være væk bare en enkelt overnatning. Udgangspunktet er Karlslunde, så hele Sjælland er i spil.

Gode bud/idéer vil blive taget imod med kyshånd :kys:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Indlægaf Rapfisk » 1. aug 2018, 19:53

Bageren på Enø i Karrebæksminde har fået b&b, og det ser vildt hyggeligt ud. Der er loppemarked hver lørdag i sommeren. Næstved 10 km derfra er en dejlig by.

Ellers vil jeg sige, at Helsingør opfylder alle ønskerne. Brosten, gamle huse, fine små butikker, vand, strand, Kronborg, streetfood, flere kulturbygninger osv. Der er loppemarked i weekenderne.
1
Livslinjen: 70 201 201
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Indlægaf Thesen » 1. aug 2018, 20:12

Tak for gode bud begge to. Kigger nærmere på Enø :)

Helsingør er et fantastisk bud, hvis altså ikke det var fordi jeg er født og opvokset dér. Og min mor bor der endnu :genert: :lol:
1
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Indlægaf Thesen » 1. aug 2018, 21:07

Nå, hurtig beslutning :)
Har booket værelse på Hotel Kirstine i Næstved, og så er tanken at vi skal forbi Karrebæksminde/Enø... nogle bud på frokoststed i nærheden?
Og måske et godt sted at spise i Næstved?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mor/datter-tur (voksen) på Sjælland - hvor?

Indlægaf Rapfisk » 2. aug 2018, 05:31

Thesen skrev:Nå, hurtig beslutning :)
Har booket værelse på Hotel Kirstine i Næstved, og så er tanken at vi skal forbi Karrebæksminde/Enø... nogle bud på frokoststed i nærheden?
Og måske et godt sted at spise i Næstved?

Martens Røgeri i Karrebæksminde har en superfin frokostrestaurant. Brohjørnet skulle også være god i år, og thairestauranten (bag Pandekagehuset) er rigtig god, selv om køkkenet måske ikke passer så godt til fiskelejet.

Det er længe siden, jeg har spist i Næstved, så der må jeg være dig svar skyldig.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Rejser"