Forslag til destination?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Forslag til destination?

Indlægaf sigge » 23. aug 2018, 12:46

Skal beløbet dække 3 ugers rejse, eller ville det være fint med 1-2 uger og lidt højere komfortniveau/aktionsradius? Og går I efter et varmt sted, nu du skriver om insulinpumpe og varme?
0
You can't spell awesome without me.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Forslag til destination?

Indlægaf Sof » 23. aug 2018, 13:08

Hvis det var mig, ville jeg vælge en storby/større by nær vand/strand. Det synes jeg er den nemmeste måde at få “lidt af det hele”, når man ikke har mulighed for at leje bil.

Selv foretrækker jeg at rejse i Europa i sommermånederne, når der mere eller mindre er varmegaranti lidt tættere på. Når det er en uge +/- giver det måske sig selv, at blive lidt tættere på. Jeg ville kigge på kystbyer i Portugal, Spanien, Sydfrankrig og Italien + øer.
Selv kigger vi på Korsika, Sicilien, Bari, Positano, Sorrento, småbyer i Sydfrankrig og byer mellem Barcelona og Alicante. Derudover har jeg kigget en del på San Sebastian, som er kåret som en af verdens bedste mad-byer, men ved ikke hvor fremkommelig den er uden bil, er kun nået til at kigge på mad :-D

Vi har i år været på Mallorca. Det har været så lækkert. Først havde vi en lille uge i en finca, et lille landsted med egen pool, midt ude i ingenting (dog med ok busforbindelse til Palma og større supermarked osv.), derefter havde vi 4 dage i Palma på 4-stjernet hotel med havudsigt, kæmpe, virkelig god morgenmadsbuffet. Det var SKØNT. De havde en spaafdeling med gode priser og vi var begge forbi til massage. Palma er også en hyggelig by. Man kan gå rundt til det hele, men deres bussystem virker upåklageligt, der er gode og lækre restauranter i alle prisklasser, god shopping, fine museer og ikke lang til strand, hvis man skal have en lille pause. Vi har været afsted 2 voksne og en baby for under 20.000.

Har efterhånden også hørt en del godt om Kroatien og forskellige Græske Øer, men har ikke været nogle af stederne endnu (kun Athen for 20 år siden, det tæller ikke rigtig).


Jeg er ikke selv til All Inclusive, men det er mit indtryk at det er vældig dyrt i skolernes sommerferie, som vel starter ca der hvor i regner med at være væk. Ville ikke kunne se mig selv og min kæreste alene på et AI-resort. Så skulle det måske være noget vanvittig luksuriøst et sted, men det koster nok lidt flere knaster :afro:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Forslag til destination?

Indlægaf Spjaerten » 23. aug 2018, 13:53

Jeg drømmer om en tur til Lissabon som skal kombineres med caiscais. Hvor der er offentlig transport til og er et lækket lækkert sted ved havet.
Så er der ferie med strand, sol, storby, kultur og shopping i ét.
0
Tryk på * :slem:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Forslag til destination?

Indlægaf Lykke » 23. aug 2018, 14:06

Jeg har før overvejet Alicante. Har ikke gjort det fordi jeg har lyst til at det skal være uden barn. Jeg tror det er vildt lækkert!
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forslag til destination?

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2018, 14:20

Vi blev positivt overrasket over Valencia, da vi var der tidligere i år, havde desværre kun et par dage, så vi har en længere tur på tegnebrættet. Der er både gode strande, masser at opleve, god mad og ikke mindst sol og varme.

Var det ikke for manden i førersædet, så ville jeg også anbefale Tyrkiet, der er mange spændende og lækre steder omkring Istanbul, Izmir, Marmaris og Bodrum. Men sådan som tingene køres nu vil jeg ikke anbefale Tyrkiet.

Eller hvad med nogle af de italienske klassikere, det er som om at Milano har skubbet Firenze/Pisa lidt i baggrunden. Ligesom at Venedig har skygget for Bologna&Ravenna. Men der er virkelig både smukt, gode oplevelser og god mad de nævnte steder.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Forslag til destination?

Indlægaf Mædem » 23. aug 2018, 14:37

Jeg vil gerne anbefale San Sebastian, som en anden nævnte. Det er en vidunderlig hyggelig by, der ligger lige ned til en stor badestrand, og så er der masser af mulighed for shopping, kultur, natteliv og ikke mindst den bedste tapas jeg nogensinde har smagt. Det er en lille, gastronomisk perle, og det undrer mig ikke, at den er kåret som en af de bedste madbyer.

Selv blaffede jeg dertil, men jeg mener man kan flyve dertil fra Bilbao.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Forslag til destination?

Indlægaf girl_beat » 23. aug 2018, 14:46

Hvis I gerne vil opleve flere steder på turen, ville jeg overveje en kombination af Zagreb + den kroatiske kyst, hvor der er MASSER af skønne små byer og fantastisk azurblåt hav. Det er nemt at booke sejlture, de fleste kroater taler godt engelsk og prisniveauet er generelt meget fornuftigt.

I samme 'hjørne' af Europa har vi selv talt om Albanien i kombination med Korfu, som er en virkelig lækker græsk ø en kort sejltur fra den albanske kyst. Man kan komme rundt med lokale busser, maden er lækker, og øen er stor nok til at tilbyde en masse forskelligt. Vi blev positivt overraskede og kunne sagtens finde på at tage tilbage dertil :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Rejser"