Leje bil på Mallorca

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Leje bil på Mallorca

Indlægaf missme » 24. aug 2018, 20:09

Vi skal til Mallorca snart og har overvejet at leje en bil et par dage.

Vi skal bo i Cala D'or. Har i nogle erfaringer med selskaber? Vi har aldrig lejet bil før, så det føles ret usikkert, og vi kommer nok til at tilkøbe ALLE de forsikringer vi kan ;) Vores rejseforsikring dækker godt nok selvrisikoen på nær de første 2500kr, men tænker bare at her første gang skal vi have livrem og seler på.

Jeg har kigget på Roig og Hiper i Cala d'or, men der er mange forskellige selskaber, også de store som Avis og Eurocar.

Nogle erfaringer?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Wizzze » 24. aug 2018, 20:25

missme skrev:Vi skal til Mallorca snart og har overvejet at leje en bil et par dage.

Vi skal bo i Cala D'or. Har i nogle erfaringer med selskaber? Vi har aldrig lejet bil før, så det føles ret usikkert, og vi kommer nok til at tilkøbe ALLE de forsikringer vi kan ;) Vores rejseforsikring dækker godt nok selvrisikoen på nær de første 2500kr, men tænker bare at her første gang skal vi have livrem og seler på.

Jeg har kigget på Roig og Hiper i Cala d'or, men der er mange forskellige selskaber, også de store som Avis og Eurocar.

Nogle erfaringer?


Gå efter Avis, Hertz, Eurocar eller Budget, de er reelle og der kommer ikke alle mulige ekstra charges oveni når I står og skal have udleveret bilen, eller endnu værre når I afleverer igen.

Brug https://www.rentalcars.com/da/ og søg på Mallorca (distrikt) så kan I vælge Cala d´or bagefter og se priser og udvalg. Fordelen ved Rentalcars er at de nødvendige forsikringer er med i prisen. Når I henter bilen, så husk altid at tjekke hele vejen rundt for evt. skader og få dem noteres hos selskabet (tag foto) inden I kører med bilen.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Kalimsofie » 24. aug 2018, 20:40

Vi lejede ved Avis, da vi var på Mallorca for nogle år siden. Bilen var fin nok, men autostolen var seriøst noget skod. Så hvis I skal bruge sådan en, ville jeg overveje at tage en med selv.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4065

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Fynerfin82 » 25. aug 2018, 05:05

Vi lejede gennem Holiday autos.com sidste år og det virkede faktisk. Vi fik en bil hos Record Go og det gik helt problemfrit.
I skal passe på ikke at falde i forsikringsfælden, forstået på den måde at man altså godt kan være overforsikret.
Vi havde købt forsikring hjemmefra sidste år til Ca 250 for de 5 dage, vi havde bilen. I bekræftelsesmailen havde de heldigvis skrevet at vi nu var helt dækket ind, men at de ved udlevering af bilen helt sikkert ville sige at det var vi ikke og forsøge at sælge os endnu en forsikring. Og ganske rigtigt, da vi skulle have bilen udleveret ville hun sælge os en forsikring som var dyrere end det vi i forvejen havde betalt for både bil og forsikring tilsammen. Jeg holdte dog fast i at det ikke var nødvendigt, selvom hun forsøgte ihærdigt at overbevise mig om at jeg ikke kunne leve uden hendes forsikring.
Ved aflevering insisterer jeg på at vi gennemgår bilen sammen, så risikerer man ikke trælse overraskelser efter hjemkomst til Danmark.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2018, 06:19

Fynerfin82 skrev:Vi lejede gennem Holiday autos.com sidste år og det virkede faktisk. Vi fik en bil hos Record Go og det gik helt problemfrit.
I skal passe på ikke at falde i forsikringsfælden, forstået på den måde at man altså godt kan være overforsikret.
Vi havde købt forsikring hjemmefra sidste år til Ca 250 for de 5 dage, vi havde bilen. I bekræftelsesmailen havde de heldigvis skrevet at vi nu var helt dækket ind, men at de ved udlevering af bilen helt sikkert ville sige at det var vi ikke og forsøge at sælge os endnu en forsikring. Og ganske rigtigt, da vi skulle have bilen udleveret ville hun sælge os en forsikring som var dyrere end det vi i forvejen havde betalt for både bil og forsikring tilsammen. Jeg holdte dog fast i at det ikke var nødvendigt, selvom hun forsøgte ihærdigt at overbevise mig om at jeg ikke kunne leve uden hendes forsikring.
Ved aflevering insisterer jeg på at vi gennemgår bilen sammen, så risikerer man ikke trælse overraskelser efter hjemkomst til Danmark.


Medarbejderne måles på hvor meget ekstra salg de kan lave ved udlevering, og det kan være virkelig belastende :rulle:
Har man ikke planer om at leje autostol, gps eller andet ekstra, så er et godt trick at betale for første tank benzin, så stopper ekstra salgs talen, og man slipper for at skulle tænke på at få bilen tanket, inden man afleverer bilen. Da reglerne normalt er at man skal aflevere med fuld tank.
Men det betyder selvfølgelig at man skal tænke sig om når man tanker, ingen grund til at fylde helt op dagen før, så man giver lejeselskabet en næsten fuld tank benzin, men man skal jo heller ikke tanke så lidt at man kører tør på vejen hen for at aflevere :D
0
Do as I say! :whip:
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4065

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Fynerfin82 » 25. aug 2018, 07:02

Wizzze skrev:
Fynerfin82 skrev:Vi lejede gennem Holiday autos.com sidste år og det virkede faktisk. Vi fik en bil hos Record Go og det gik helt problemfrit.
I skal passe på ikke at falde i forsikringsfælden, forstået på den måde at man altså godt kan være overforsikret.
Vi havde købt forsikring hjemmefra sidste år til Ca 250 for de 5 dage, vi havde bilen. I bekræftelsesmailen havde de heldigvis skrevet at vi nu var helt dækket ind, men at de ved udlevering af bilen helt sikkert ville sige at det var vi ikke og forsøge at sælge os endnu en forsikring. Og ganske rigtigt, da vi skulle have bilen udleveret ville hun sælge os en forsikring som var dyrere end det vi i forvejen havde betalt for både bil og forsikring tilsammen. Jeg holdte dog fast i at det ikke var nødvendigt, selvom hun forsøgte ihærdigt at overbevise mig om at jeg ikke kunne leve uden hendes forsikring.
Ved aflevering insisterer jeg på at vi gennemgår bilen sammen, så risikerer man ikke trælse overraskelser efter hjemkomst til Danmark.


Medarbejderne måles på hvor meget ekstra salg de kan lave ved udlevering, og det kan være virkelig belastende :rulle:
Har man ikke planer om at leje autostol, gps eller andet ekstra, så er et godt trick at betale for første tank benzin, så stopper ekstra salgs talen, og man slipper for at skulle tænke på at få bilen tanket, inden man afleverer bilen. Da reglerne normalt er at man skal aflevere med fuld tank.
Men det betyder selvfølgelig at man skal tænke sig om når man tanker, ingen grund til at fylde helt op dagen før, så man giver lejeselskabet en næsten fuld tank benzin, men man skal jo heller ikke tanke så lidt at man kører tør på vejen hen for at aflevere :D


Det mærker man tydeligt de gør. Jeg har selv været i rejsebranchen, så jeg tog det ret roligt, men kan godt forstå hvis andre falder i og får købt unødvendige forsikringer.

Vi lejede i øvrigt gennem Hertz for nogen år siden, det gør jeg ikke igen. Det tog simpelthen så lang tid at få bilen udleveret. Og barnesædet var virkelig dårligt, men det er de sikkert alle steder.
0
Kanga
Indlæg: 2925
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Kanga » 25. aug 2018, 22:00

Vi lejede via Avis... som så samarbejder med Roig, så bilen var derfra alligevel og blev udleveret fra deres kontor. Tag Roig direkte. Det fungerer upåklageligt.

Kanga
0
Kanga
Indlæg: 2925
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Leje bil på Mallorca

Indlægaf Kanga » 25. aug 2018, 22:01

... også Cala d`or i øvrigt...

Kanga
0

Tilbage til "Rejser"