Vatikanstaten og Peterskirken

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Vatikanstaten og Peterskirken

Indlægaf fisken80 » 29. aug 2018, 15:22

Vi skal til Rom i oktober, og Vatikanet er et must see. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt man kan bestille fast tickets til Peterskirken. Vi har besluttet at droppe Vatikan-museet og koncentrere os om Peterskirken. Og som jeg har forstået det er der gratis adgang til den?
Men kan man stadig få spring køen over billetter til den? Jeg har prøvet at google, men jeg synes kun jeg finder dyre billetter, der gælder til Vatikan Museet også.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vatikanstaten og Peterskirken

Indlægaf Wizzze » 29. aug 2018, 15:46

fisken80 skrev:Vi skal til Rom i oktober, og Vatikanet er et must see. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt man kan bestille fast tickets til Peterskirken. Vi har besluttet at droppe Vatikan-museet og koncentrere os om Peterskirken. Og som jeg har forstået det er der gratis adgang til den?
Men kan man stadig få spring køen over billetter til den? Jeg har prøvet at google, men jeg synes kun jeg finder dyre billetter, der gælder til Vatikan Museet også.


Tjaaa, der er en form for fast track, nemlig at leje en audioguide https://www.museumsrome.com/en/st-peter ... guide.html Men du skal stadig gennem sikkerheden, så kommer du en dag hvor der er vildt mange mennesker (jul, påske, pinse) så er der ikke så meget fast track over det. Kommer du en hverdag, hvor der ikke er messe, så kommer du lidt hurtigere til, end dem der bare tager den gratis rute ind, men det er måske så kun 5-10min. du sparer.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Vatikanstaten og Peterskirken

Indlægaf sigge » 29. aug 2018, 17:16

Min erfaring er, at hvis man kommer lige til åbningstid, er der ikke så lang kø. Køen er måske især til at komme op i kuplen, men selve kirken er jo stor.

Hvis I alligevel skulle få lyst til at se Vatikanmuseerne, vil jeg på det varmeste anbefale at købe billetter på forhånd. Og der vil jeg også anbefale at komme fra morgenen af, så man slipper for at gå i en kæmpe kødrand hele vejen rundt. (3,5 times kø for at spare 4€ :tie: )
Senest rettet af sigge 30. aug 2018, 08:00, rettet i alt 1 gang.
1
You can't spell awesome without me.
CassiusClay
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. jun 2018, 21:17
Kort karma: 6
Likede indlæg: 55

Re: Vatikanstaten og Peterskirken

Indlægaf CassiusClay » 29. aug 2018, 19:23

Lige et indspark.
Jeg synes virkeligt at Vatikanmuseet og ikke mindst Det Sixtinske Kapel med Michelangelos loftsmaleri er et must-see. Maleriet er meget mere levende end det man forbinder det med på fotos og jeg kan kun opfordre til at tage det med i oplevelsen. Man står i en stor gruppe og der er emsige vagter der gentager "no photo" mange gange, men jeg var så bjergtaget af maleriet, at jeg glemte alt omkring mig, så fantastisk er det.
0

Tilbage til "Rejser"