Rhodos Tips.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2018, 00:57

Nåh men turen går snart til Rhodos, og jeg har egentlig aldrig haft det bedste indtryk af Rhodos, men rejsemakker overtalte mig, da han mener at det er en fantastisk ø. What the hell, solen skinner i det mindste der, og der er græsk mad, så helt galt kan det jo ikke være.

Men er der nogen der har tips til ting at se, som ikke er dem som står i alle rejseguider? for dem skal vi selvfølgelig også se.

På listen er
Lindos
Øen Halki ( der er også Tilos og Symi, men vi gider kun en ø tur, og rejsemakker så Symi sidst og jeg vil helst til Halki).
Sommerfugledalen
iallyssoss Akropolis/ Filerimos
Og selvfølgelig Rhodos by hvor vi skal bo.
Planen er at leje en bil 1 eller 2 dage alt efter hvor meget vi skal ud og se. - vi skal selvfølgelig rundt og prøve en masse lækre strande.

EJeg plejer at elske ture hvor man ser noget af det der produceres/dyrkes i landet/øen , og sådanne ture plejer rejseselskabet altid at lave, men det er ikke på listen over udflugter, så vi skal ud og finde noget selv, hvis det kan lade sig gøre.

Så fyr løs med de gode oplevelser vi ikke kan læse os til :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Planten » 31. aug 2018, 02:59

På Filerimos kan I fra parkeringspladsen gå op til klosteret og den modsatte vej op til et stort kors, man kan få op i. Ved korset er der udsigt til fx den gamle lufthavn. I klosterområdet er det flot at gå rundt også. Der er udsigt til spidsen af øen - altså nordøst siden. Det synes jeg selv, var ret fint.
Fra området lige før Madraki havnen går et lille tog rundt "om" byen nærmest. Det kører også op på bjerget til Akropolis i Rhodos by. Det, synes jeg, er en god tur. Der er bare andre nationaliteter, der ikke forstår at stå i kø... :D
Hvis I er til cocktails og fancy drinks (og stedet ikke er lukket) kan jeg anbefale five stars.
Hvor skal I bo? I selve Rhodos by?
Hvis I kører til det gamle Faliraki - ikke den nye del med alle de unge englændere, så findes der en lille restaurant lige ned til stranden med rigtig god mad. Men nu kan jeg ikke huske, hvad den hedder.

Uh uh! Hvis I lejer bil, er det også en god idé at køre til de syv kilder.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2018, 03:14

Planten skrev:På Filerimos kan I fra parkeringspladsen gå op til klosteret og den modsatte vej op til et stort kors, man kan få op i. Ved korset er der udsigt til fx den gamle lufthavn. I klosterområdet er det flot at gå rundt også. Der er udsigt til spidsen af øen - altså nordøst siden. Det synes jeg selv, var ret fint.
Fra området lige før Madraki havnen går et lille tog rundt "om" byen nærmest. Det kører også op på bjerget til Akropolis i Rhodos by. Det, synes jeg, er en god tur. Der er bare andre nationaliteter, der ikke forstår at stå i kø... :D
Hvis I er til cocktails og fancy drinks (og stedet ikke er lukket) kan jeg anbefale five stars.
Hvor skal I bo? I selve Rhodos by?
Hvis I kører til det gamle Faliraki - ikke den nye del med alle de unge englændere, så findes der en lille restaurant lige ned til stranden med rigtig god mad. Men nu kan jeg ikke huske, hvad den hedder.

Uh uh! Hvis I lejer bil, er det også en god idé at køre til de syv kilder.


Tak for tips, de ryger på listen!
0
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Planten » 31. aug 2018, 03:17

Pjeps skrev:
Planten skrev:På Filerimos kan I fra parkeringspladsen gå op til klosteret og den modsatte vej op til et stort kors, man kan få op i. Ved korset er der udsigt til fx den gamle lufthavn. I klosterområdet er det flot at gå rundt også. Der er udsigt til spidsen af øen - altså nordøst siden. Det synes jeg selv, var ret fint.
Fra området lige før Madraki havnen går et lille tog rundt "om" byen nærmest. Det kører også op på bjerget til Akropolis i Rhodos by. Det, synes jeg, er en god tur. Der er bare andre nationaliteter, der ikke forstår at stå i kø... :D
Hvis I er til cocktails og fancy drinks (og stedet ikke er lukket) kan jeg anbefale five stars.
Hvor skal I bo? I selve Rhodos by?
Hvis I kører til det gamle Faliraki - ikke den nye del med alle de unge englændere, så findes der en lille restaurant lige ned til stranden med rigtig god mad. Men nu kan jeg ikke huske, hvad den hedder.

Uh uh! Hvis I lejer bil, er det også en god idé at køre til de syv kilder.


Tak for tips, de ryger på listen!

Oppe i nærheden af de syv kilder, er der en taverna, der hedder Anthoula. Det er også rigtig god mad!
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2018, 03:19

Planten skrev:
Pjeps skrev:
Planten skrev:På Filerimos kan I fra parkeringspladsen gå op til klosteret og den modsatte vej op til et stort kors, man kan få op i. Ved korset er der udsigt til fx den gamle lufthavn. I klosterområdet er det flot at gå rundt også. Der er udsigt til spidsen af øen - altså nordøst siden. Det synes jeg selv, var ret fint.
Fra området lige før Madraki havnen går et lille tog rundt "om" byen nærmest. Det kører også op på bjerget til Akropolis i Rhodos by. Det, synes jeg, er en god tur. Der er bare andre nationaliteter, der ikke forstår at stå i kø... :D
Hvis I er til cocktails og fancy drinks (og stedet ikke er lukket) kan jeg anbefale five stars.
Hvor skal I bo? I selve Rhodos by?
Hvis I kører til det gamle Faliraki - ikke den nye del med alle de unge englændere, så findes der en lille restaurant lige ned til stranden med rigtig god mad. Men nu kan jeg ikke huske, hvad den hedder.

Uh uh! Hvis I lejer bil, er det også en god idé at køre til de syv kilder.


Tak for tips, de ryger på listen!

Oppe i nærheden af de syv kilder, er der en taverna, der hedder Anthoula. Det er også rigtig god mad!

Græsk mad er næsten altid godt :D , men den ryger på listen , tak.
1
:ninja:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf paint » 31. aug 2018, 10:25

En tur til Marmaris (Tyrkiet) med hurtigfærgen. Det tager 1 times tid, hver vej. Den tyrkiske Lira er nede med 40%, så folk shopper som gale derovre (især dyre mærkevarer) ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2018, 10:29

paint skrev:En tur til Marmaris (Tyrkiet) med hurtigfærgen. Det tager 1 times tid, hver vej. Den tyrkiske Lira er nede med 40%, så folk shopper som gale derovre (især dyre mærkevarer) ;)


Jeg har været i Tyrkiet (Marmaris), og jeg var bestemt ikke begejstret, så lige det forslag springer jeg over :D jeg hader simpelthen at shoppe hvor sælgerne kravler rundt på en, og man ikke kan kigge på en ting før sælger bliver påtrængende i grad så jeg har lyst til at løbe skrigende bort.
0
:ninja:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf paint » 31. aug 2018, 10:30

Pjeps skrev:
paint skrev:En tur til Marmaris (Tyrkiet) med hurtigfærgen. Det tager 1 times tid, hver vej. Den tyrkiske Lira er nede med 40%, så folk shopper som gale derovre (især dyre mærkevarer) ;)


Jeg har været i Tyrkiet (Marmaris), og jeg var bestemt ikke begejstret, så lige det forslag springer jeg over :D jeg hader simpelthen at shoppe hvor sælgerne kravler rundt på en, og man ikke kan kigge på en ting før sælger bliver påtrængende i grad så jeg har lyst til at løbe skrigende bort.


Jeg har også været der engang, og kan godt forstå dig. Men vil man spare 40% på en dyr mærkevare, er det dér det sner.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Planten » 31. aug 2018, 13:45

Hov! Hvis I har lyst til et hvil ved konditorierne ved mandraki, så spis kage frem for at drikke drinks... Brr!
1
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Petrix » 31. aug 2018, 14:53

Synes også Lindos var et lækkert sted. Hvis I kan lide at snorkle, så er det et meget fint sted at gøre det.
1
27102021
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 2. sep 2018, 21:46

Petrix skrev:Synes også Lindos var et lækkert sted. Hvis I kan lide at snorkle, så er det et meget fint sted at gøre det.

Jeg ved faktisk ikke om min rejsemakker kan lide at snorkle, men han har sagt at der et godt badested ved Lindos.
0
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Planten » 2. sep 2018, 21:51

Jeg synes bare, at Lindos er lidt opreklameret? Altså, det er en okay fin by, men det vrimler med folk.

Jeg stemmer virkelig for at I finder Anthoula taverna tæt på de syv kilder.
Åh ja, for resten, hvis I skal bo i Rhodos by og går på stranden der, og vælger den strand, jeg pludselig ikke kan huske hvad hedder, men som ligger på vestsiden, så lej solsenge hos Lina :) hun er sød og dansk :)
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Pjeps » 4. sep 2018, 09:35

Planten skrev:Jeg synes bare, at Lindos er lidt opreklameret? Altså, det er en okay fin by, men det vrimler med folk.

Jeg stemmer virkelig for at I finder Anthoula taverna tæt på de syv kilder.
Åh ja, for resten, hvis I skal bo i Rhodos by og går på stranden der, og vælger den strand, jeg pludselig ikke kan huske hvad hedder, men som ligger på vestsiden, så lej solsenge hos Lina :) hun er sød og dansk :)

Anthoula taverna er noteret .

Jeg tror vi skal bo på vestsiden , vi skal bo der.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
:ninja:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Planten » 4. sep 2018, 09:51

Pjeps skrev:
Planten skrev:Jeg synes bare, at Lindos er lidt opreklameret? Altså, det er en okay fin by, men det vrimler med folk.

Jeg stemmer virkelig for at I finder Anthoula taverna tæt på de syv kilder.
Åh ja, for resten, hvis I skal bo i Rhodos by og går på stranden der, og vælger den strand, jeg pludselig ikke kan huske hvad hedder, men som ligger på vestsiden, så lej solsenge hos Lina :) hun er sød og dansk :)

Anthoula taverna er noteret .

Jeg tror vi skal bo på vestsiden , vi skal bo der.

Jeg synes også akvariet er okay fint. Jeg kan ikke huske, hvor dyrt det er, men det er lidt sjovt med det historiske i det :)
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Rhodos Tips.

Indlægaf Little_Woman » 6. sep 2018, 07:22

Det blæser altid mest på vestsiden - på den anden side af spidsen er der markant mere læ og roligere vand. Der ligger en taverna lige ved stranden, Meltemi, den er super hyggelig, jeg har spist der en milliard gange i første parket til vandet. Det er virkelig et sted jeg savner.

Åh, jeg gad godt sådan en tur!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Rejser"