Hvilken klasse flyver du på?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvilken klasse flyver du på?

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2018, 15:23

avdotja skrev:
Thitida-No-Chey skrev:...
Hvor får du dit tøj fra? For medmindre du kan skrive under på, at du ikke ejer eller har ejet en eneste beklædningsgenstand, der står "Made in Thailand/Vietnam/India/China/Bangladesh/andet, tredje eller tiende uland" i nakken af, så synes jeg helt ærligt, du skal kravle ned fra din piedestal ;)

Jeg mener ikke de to situationer er sammenlignelige. Lige præcis med flyrejser, har man ikke bare fuld viden, men også reel mulighed for at foretage et andet valg. Det er straks sværere med tøj hvor der ikke er samme gennemsigtighed og en meget stor del er produceret de samme steder.

Jeg synes ikke at folk der flyver Ryanair er dårlige mennesker (hvilket jeg f.eks. synes om folk der spiser foie gras). Personligt fravælger jeg det dog selv, hvis der er andre alternativer. Det handler ikke kun om dårlige forhold for de ansatte, men også om at jeg synes det er træls med deres forsøg på ekstrasalg under ruten (har fløjet med dem i foreningsregi) og at jeg synes toplederen er en nar (kunne ligeledes ikke drømme om at købe en Tesla pga Elon Musk).

Men hvis Ryanair var den eneste der havde en (direkte) afgang til det sted jeg skulle hen, ville jeg formentlig ende med at booke hos dem alligevel.


Jeg har også fløjet med Ryan Air, når de har været de eneste, der fløj derhen hvor jeg skulle. Men jeg undgår det helst, både fordi jeg egentlig ikke vil støtte deres forretningsmodel, og fordi det vigtigste for mig helt egoistisk er en rimelig forventning om, at flyet faktisk flyver og at flyselskabet i modsat fald tager ansvar for min rejse.

Til trådens egentlige spørgsmål, så flyver jeg på economy. Jeg flyver oftest med SAS (det er det med at pålidelighed er langt vigtigere end pris for mig), så det som regel Go light, og skal jeg have bagage med vælger jeg som regel at betale for Plus. Forskellen er ikke så stor i Europa, så betaler gerne lidt ekstra for Fast Track og en bedre lounge.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Hvilken klasse flyver du på?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 18. sep 2018, 06:22

avdotja skrev:
Thitida-No-Chey skrev:...
Hvor får du dit tøj fra? For medmindre du kan skrive under på, at du ikke ejer eller har ejet en eneste beklædningsgenstand, der står "Made in Thailand/Vietnam/India/China/Bangladesh/andet, tredje eller tiende uland" i nakken af, så synes jeg helt ærligt, du skal kravle ned fra din piedestal ;)

Jeg mener ikke de to situationer er sammenlignelige. Lige præcis med flyrejser, har man ikke bare fuld viden, men også reel mulighed for at foretage et andet valg. Det er straks sværere med tøj hvor der ikke er samme gennemsigtighed og en meget stor del er produceret de samme steder.

Jeg synes ikke at folk der flyver Ryanair er dårlige mennesker (hvilket jeg f.eks. synes om folk der spiser foie gras). Personligt fravælger jeg det dog selv, hvis der er andre alternativer. Det handler ikke kun om dårlige forhold for de ansatte, men også om at jeg synes det er træls med deres forsøg på ekstrasalg under ruten (har fløjet med dem i foreningsregi) og at jeg synes toplederen er en nar (kunne ligeledes ikke drømme om at købe en Tesla pga Elon Musk).

Men hvis Ryanair var den eneste der havde en (direkte) afgang til det sted jeg skulle hen, ville jeg formentlig ende med at booke hos dem alligevel.

Ud fra det post, jeg citerede er de direkte sammenlignelige... :) "Du skal ikke støtte firmaet, for de behandler deres ansatte som lort!"... hvis det er sagen, er tøjkøb ekstremt svært, og det samme er elektronikkøb, fordi rigtigt mange af de dimsedutter, der sidder i computere eller smart phones er lavet af 7-årige børnearbejdere i Langtbortistan under kummerlige forhold... Men hey, vi får den nye MacBook, så er alt jo fint...

Jeg er vel vidende, at Ryan Air generelt har meget lave skrubler mht. mersalg ombord, jeg skal til London i Februar, og vi kæmper pt en brav kamp for at finde ud af deres nye bagageregler. Og jeg ved også, at de ikke lige behandler deres ansatte særligt pænt. Netop derfor behandler JEG dem pænt, når jeg er i nærheden af dem, så deres liv ikke bliver mere surt end det (måske) er i forvejen.

Og så synes jeg at huske en beskæftigelsesminister eller fem, der for år tilbage sagde, at man da selvfølgelig skulle tage et skodjob hvis dette kunne lede til et bedre job... Så hellere have et skodjob end slet ikke at have job... eller hvad? Der er rigtigt mange elementer i det her, men det faktum at Ryan Airs personale strejker for bedre vilkår, det ser jeg kun som noget positivt, og hvis det rammer os, vil jeg være irritereet på situationen, men ikke på personalet, for de har sq ret til at kræve bedre vilkår, også selvom det går ud over os!

Var der et lige så billigt, mere politisk korrekt alternativ, så fløj jeg med dem... men det er der ikke... Og så står valget mellem at flyve til Dublin og sidde en uge på et hotel og kukkelure med god samvittighed, ELLER flyve til Dublin og rent faktisk få en studietur ud af det, fordi man har råd til ANDET end flybilletten...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvilken klasse flyver du på?

Indlægaf bluetof1 » 18. sep 2018, 09:06

Jeg flyver altid monkey. Er kun blevet opgraderet en gang og det var fra to sæder i hver sin ende i flyet til sæder ved siden af hinanden (som vi havde betalt for) og som kompensation for fejlen fik vi plads ved nødudgangen så vi fik lidt ekstra benplads.
Vi flyver snart til Texas med Lufthansa og jeg ved ikke noget om deres forskellige klasser, men jeg siger da ikke nej til en opgradering hvis de spørger :)
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvilken klasse flyver du på?

Indlægaf Stars » 18. sep 2018, 12:13

Akehurst2 skrev:
Jeg har også fløjet med Ryan Air, når de har været de eneste, der fløj derhen hvor jeg skulle. Men jeg undgår det helst, både fordi jeg egentlig ikke vil støtte deres forretningsmodel, og fordi det vigtigste for mig helt egoistisk er en rimelig forventning om, at flyet faktisk flyver og at flyselskabet i modsat fald tager ansvar for min rejse.

Det billigste :)
Sidst var kun med håndbagage, ellers har det været billetter med 20 kg bagage pr. passager.
Flyver ikke med Ryan Air - primært af den markerede årsag (og lidt fordi de ikke behandler deres personale ordentligt)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Rejser"