Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf vibbsen » 18. sep 2018, 21:19

Familien Vibbsen skal jo på efterårsferie i Istanbul. Billetterne er købt. Jeg har fuldstændig styr på alt hvad der hedder shoppingmuligheder...Nu mangler vi kun en ting : At finde et hotel.....

Det er ikke fordi der mangler hoteller i Istanbul...Slet ikke.....Men vi har lidt svært ved at gennemskue hvor det er mest fordelagtigt at bo. Når man nu gerne vil shoppe og se de gængse turistattraktioner, men i bund og grund ikke rigtig magter at det bliver alt for turisted på den ufede måde......Samtidig med at det ikke må være totalt uddød når klokken er 20.....Og som ligger på den europæiske side af byen

Nogen forslag til områder ? Prisen er ikke så stort et parameter....Vi er lidt nogen luksus-dyr og gider ikke under 4* og det vil vi også godt betale for men har dog et budget på max 1000 kr. pr. nat....

Forslag til konkrete hoteller er naturligvis velkomne, men vi er egentlig ligeså meget ude efter en anbefaling på et område....

Anyone ??
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf TinaW » 19. sep 2018, 07:00

Jeg ville vælge et hotel i denne her del af byen:

http://www.istanbul.dk/det-gamle-centrum

Jeg har godt nok kun boet i den asiatiske del og privat, men skulle jeg bo på hotel, ville jeg vælge det område.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf sigge » 19. sep 2018, 07:48

Det er ganske vist noget der ligner 20 år siden, jeg var i Istanbul på studietur (ork, jeg er gammel), men jeg er enig med TinaW. Vi boede også i den gamle del af byen (tæt på "den lille bazar"/Den egyptiske bazar), og derfra var det nemt at komme til de fleste attraktioner til fods.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf paint » 19. sep 2018, 11:05

Jeg ville nok gå efter noget i nærheden af Taksim Pladsen. Det er tæt på İstiklal Caddesi, som vel nok er byens mest kendte gågade, med masser af forretninger.
F.eks kunne man vælge Grand Oztanik hotel Taksim, som er et udmærket hotel i en lidt gammeldags luksusstil. (4 stjerner)

Man kan f.eks sidde uden for om aftenen på deres café-område, som kun er for hotellets gæster (i hvert fald da vi var der)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 17:37

Hvem flyver I med?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf vibbsen » 1. okt 2018, 17:34

IrmaPigen skrev:Hvem flyver I med?


Turkish....De er vist de eneste som flyver til den "europæiske" lufthavn....Jeg spurgte en tyrkisk kollega og hun plejer at bruge dem, netop fordi man iflg hende kommer MEGET langt væk fra centrum hvis man rejse via den "asiatiske" lufthavn.....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf 1234 » 1. okt 2018, 17:41

vibbsen skrev:
IrmaPigen skrev:Hvem flyver I med?


Turkish....De er vist de eneste som flyver til den "europæiske" lufthavn....Jeg spurgte en tyrkisk kollega og hun plejer at bruge dem, netop fordi man iflg hende kommer MEGET langt væk fra centrum hvis man rejse via den "asiatiske" lufthavn.....


God ide. Pegasus er altså ikke de rarest at flyve med og turkish er ret lækre.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2018, 19:02

1234 skrev:
vibbsen skrev:
IrmaPigen skrev:Hvem flyver I med?


Turkish....De er vist de eneste som flyver til den "europæiske" lufthavn....Jeg spurgte en tyrkisk kollega og hun plejer at bruge dem, netop fordi man iflg hende kommer MEGET langt væk fra centrum hvis man rejse via den "asiatiske" lufthavn.....


God ide. Pegasus er altså ikke de rarest at flyve med og turkish er ret lækre.


Pegasus har ellers en bedre ulykkesstatistik end Turkish. Og Turkish har ret dårlige ratings.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf 1234 » 1. okt 2018, 19:06

IrmaPigen skrev:
1234 skrev:
vibbsen skrev:
IrmaPigen skrev:Hvem flyver I med?


Turkish....De er vist de eneste som flyver til den "europæiske" lufthavn....Jeg spurgte en tyrkisk kollega og hun plejer at bruge dem, netop fordi man iflg hende kommer MEGET langt væk fra centrum hvis man rejse via den "asiatiske" lufthavn.....


God ide. Pegasus er altså ikke de rarest at flyve med og turkish er ret lækre.


Pegasus har ellers en bedre ulykkesstatistik end Turkish. Og Turkish har ret dårlige ratings.


Ja ulykkesstatistiker skal jeg ikke gøre mig klog på for dem tjekker jeg ikke, men jeg fatter virkelig ikke, at Turkish kan have dårligere rating.
Alle de flyvninger jeg har haft dem med har fløjet til tiden, haft fantastisk service og der er altid god mad inkluderet.
Pegasus derimod :tie:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor skal vi bo i Istanbul ??

Indlægaf vibbsen » 1. okt 2018, 19:47

IrmaPigen skrev:
1234 skrev:
vibbsen skrev:
IrmaPigen skrev:Hvem flyver I med?


Turkish....De er vist de eneste som flyver til den "europæiske" lufthavn....Jeg spurgte en tyrkisk kollega og hun plejer at bruge dem, netop fordi man iflg hende kommer MEGET langt væk fra centrum hvis man rejse via den "asiatiske" lufthavn.....


God ide. Pegasus er altså ikke de rarest at flyve med og turkish er ret lækre.


Pegasus har ellers en bedre ulykkesstatistik end Turkish. Og Turkish har ret dårlige ratings.


Vi er flintrende ligeglade med både ratings og ulykkesstatistik. Vi har valgt det selskab som flyver til den "europæiske" lufthavn eftersom vi ved at vi skal bo i den del af Istanbul. Og det gør Turkish. Pegasus flyver til den "asiatiske" lufthavn.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Rejser"