Barselsferie - hvorhen?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Neenah » 24. sep 2018, 18:29

Min mand og jeg vil gerne på barselsferie med vores datter til januar eller februar. Hun vil på det tidspunkt være 5-6 måneder. Vi har 2-3 uger at bruge, og et budget der rigtig gerne må være under 35.000 inkl. alt - meget gerne mindre. Det ekskluderer selvfølgelig en del rejsemål, men vi har også en drøm om et huskøb i løbet af det næste halvandet år.

Normalt er vi SLET ikke chartertyperne, og der er ingen af os, der har været på charterferie. Vi er som regel storbyferietyperne, og før vi fik baby var det ikke usædvanligt at en strandtur tog under en time fordi ingen af os syntes det var særligt spændende. Nu har vi imidlertid en lille babydame at kigge på og bruge tid på, og det er muligt det ændrer på vores præferencer.

Vi har snakket frem og tilbage, men har svært ved at beslutte os fordi der er så mange muligheder, og en del benspænd. Først og fremmest skal det være sikkert, og der skal være mulighed for ordentlig lægehjælp hvis nødvendigt. Dernæst skal det ikke være nødvendigt med alle mulige vacciner, da baby vil være for lille til at få de fleste af dem.

Vi vil gerne:
- varmt og solrigt (tænker mellem 22-30 grader).
- mulighed for at chille i vandkanten med baby
- mulighed for at tage på udflugter
- god hotelstandard
- kodeord: afslapning og (kliche) kvalitetstid

Vi har selv overvejet Thailand (meget turistet?), USA - Miami eller Hawaii (for dyrt?), Kap Verde (ordentlige lægeforhold?). Jeg er mest til USA (det er mit foretrukne rejsemål) og min mand er ret solgt på Kap Verde. Vi er åbne for alle gode forslag. Kom frisk!
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf 1234 » 24. sep 2018, 18:42

Måske kunne de dansk vestindiske øer være et kompromis. Jeg ved dog ikke om de kan gøres til prisen, men det er da en langs kombi af lækker ø paradis og USA. Og tænker det stadig er billigere end Hawaii.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf flicka » 24. sep 2018, 18:48

Hvad med New Zealand?
Inkl. leje af autocamper, så I kan køre rundt og gøre stop helt efter jeres tempo.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf JoyNips » 24. sep 2018, 18:48

Stort set alle jeg kender der har holdt barselsferie har været i Thailand eller på Bali.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Little_Woman » 24. sep 2018, 18:52

Jeg ville ikke vælge Kap Verde med et lille pus på armen; det ER meget Afrika udenfor resorterne og jeg ville ikke have lyst til at modtage lægehjælp dernede. Desuden blæser det ofte kraftigt, at chille i vandkanten var i hvert fald ikke muligt da vi var der pga. høje bølger.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf TomKah » 24. sep 2018, 19:08

Vi var i Mexico i 3 uger med min datter da hun var 6-7 måneder.
Vi fløj til Cancun og tog først til Isla Mujeres i 3 dage, derefter var vi 4 dage på et all inclusive hotel i Cancun. Hvis det skal være lidt mindre amerikansk kan man vælge at bo i centrum frem for Zona Hoteleras.

Vi lejede en bil (havde autostol med hjemmefra) og kørte fra Cancun til Valladolid (2 nætter), Merida (2 nætter), Rio Lagartos (2 nætter) og Tulum (1 nat). Vi afleverede bilen i Playa del Carmen og var 6 nætter på et stort resort før vi fløj hjem.

Det var en virkelig god og børnevenlig tur. Vi havde også søn på knap 4 år med.

Da nummer 3 var baby var vi 3 uger i Vietnam. Han var 8 måneder. Vi rejste rundt med offentlig transport og det var en lille smule grænseoverskridende ind i mellem. Gik dog fint med nattogene, men busser var skod.

Jeg ville vælge noget i latinamerika. Nicaragua eller Costa Rica er også gode muligheder.
4
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf TomKah » 24. sep 2018, 19:15

Da vi fik den første var vi åbenbart lidt rejseforskrækkede. Vi var i Budapest da han var 5-6 måneder og i Paris da han var 8 måneder. Jeg synes faktisk det gik rigtig fint med storbyferier og baby. Begge gange var vi afsted i en uge for at have god tid til lidt afslapning og babyhygge på værelset, men vi fik set en del.
Vi var også i Paris da nummer 3 var 4-5 måneder i en uge, men nummer 3 er sådan en bonusbaby som bare følger med, så der var vidst ingen som rigtig lagde mærke til at han var med :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 02:03

Aruba

Kroatien

Portugal - Évora og Madeira fx

Marrakech(hvis ikke det er for usikkert at satse på sikkerheden)

Jeg har dog ikke selv børn så jeg er ikke lige inde i hvilke vaccinationer sådan en lille en skal have og må få. Jeg har heller ikke selv holdt ferie nogle af de steder, men ud fra hvad jeg har hørt fra dem jeg kender kunne det godt passe til jeres krav så det det er bare for at give lidt inspiration.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Annione » 25. sep 2018, 06:21

flicka skrev:Hvad med New Zealand?
Inkl. leje af autocamper, så I kan køre rundt og gøre stop helt efter jeres tempo.


Jeg hepper også for New Zealand, men det kan ikke gøres for 35, hvis der skal være leje af camper med.
Men ÅH, hvor er NZ skøn.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf sigge » 25. sep 2018, 06:28

Altså jeg hepper også altid på New Zealand, men jeg tænker, at det er lidt af et sats at tage helt ny baby, som man ikke har fløjet med før, med ud på min. 10+12 timers flyvetur. Det bliver godt nok en lang tur, hvis barnet bare ikke gider det pjat og skriger hele vejen.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf billiebean » 25. sep 2018, 06:56

Mht vaccination så kan man godt få hepatitis a og b til spædbørn, hvis det er nødvendigt. T blev vaccineret mod begge i går da hun var 12 uger. Så er de dækket et stykke tid og skal boostes efter nogle måneder igen.
2
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Petrix » 25. sep 2018, 08:00

Confucius skrev:
Neenah skrev:
Hvad med et krydstogt? Der er altid en læge med på skibene. Der er varme og sol, hvis I vælger det rette krydstogt. Der er normalt mulighed for udflugt hver 2. eller 3. dag, god hotelstandard og de fleste har en pool I kan chille ved eller også kan I bruge stranden, når I lægger til et sted. Der er masser af kvalitetstid, da I ikke skal bruge tid på at opsøge restauranter eller udflugter.


Ikke et dårligt valg. Der sejler dagligt mange skibe ud
af Miami, Everglades og Fort Lauderdale. Mon ikke man kan finde det helt rigtige krydstogt, med lige præcis de standarder og destinationer man søger. Man kan så tage et par dage eller 3 på hotel inden man sejler afsted.
0
27102021
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Vixen » 25. sep 2018, 08:16

Annione skrev:
flicka skrev:Hvad med New Zealand?
Inkl. leje af autocamper, så I kan køre rundt og gøre stop helt efter jeres tempo.


Jeg hepper også for New Zealand, men det kan ikke gøres for 35, hvis der skal være leje af camper med.
Men ÅH, hvor er NZ skøn.


Det er DÆLEME også en lang flyvetur med en baby :gisp:
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Vixen » 25. sep 2018, 08:20

Min svigerinde har været to gange på den Dominikanske Republik da hendes børn var små. Hun har rejst ekstremt meget og de var så glade for stedet, at de vendte tilbage - helt uhørt i deres familie ellers. Men det var et lækkert resort med all inclusive med rigtig lækker mad (et stort udvalg af restauranter), fantastisk natur med paradisstrande og mulighed for at se hvalhajer på bådture, samt kulturelle kolonibyer.

Vi har tænkt os at gøre hende kunsten efter til januar. :)
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf billiebean » 25. sep 2018, 08:30

Petrix skrev:
Confucius skrev:
Neenah skrev:
Hvad med et krydstogt? Der er altid en læge med på skibene. Der er varme og sol, hvis I vælger det rette krydstogt. Der er normalt mulighed for udflugt hver 2. eller 3. dag, god hotelstandard og de fleste har en pool I kan chille ved eller også kan I bruge stranden, når I lægger til et sted. Der er masser af kvalitetstid, da I ikke skal bruge tid på at opsøge restauranter eller udflugter.


Ikke et dårligt valg. Der sejler dagligt mange skibe ud
af Miami, Everglades og Fort Lauderdale. Mon ikke man kan finde det helt rigtige krydstogt, med lige præcis de standarder og destinationer man søger. Man kan så tage et par dage eller 3 på hotel inden man sejler afsted.


Så kan man jo passende lige høre podcasten "All Inclusive til søs" med Simon Jul inden man tager afsted for at danne sig et indtryk :D
1

Tilbage til "Rejser"