Erfaringer med Krakow - anyone?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Erfaringer med Krakow - anyone?

Indlægaf Charly » 2. okt 2018, 13:12

Jeg er gået i gang med at spekulere over næste års sommerferie (og min mand er overbevist om at jeg er rablende vanvittigt :D - men det er da SÅ hyggeligt at pusle med rejseplaner).

Jeg kunne godt tænke mig at køre til Krakow, men han er ikke fan! Så jeg skal bruge noget input, der kan omvende ham. Så hit med gode oplevelser i Krakow og meget gerne forslag til hvad vi bare skal se/opleve. Manden er meget krighistorisk interesseret, og jeg vil gerne se Auschwitz.

Vi har en teenager med, som er ret nem at gøre tilfreds - men et hotel med pool ville være et kæmpe hit.

Jeg har en idé om at vi gør stop i Berlin på vej derned og bruger et par dage der også.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Erfaringer med Krakow - anyone?

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 16:15

Et bud kunne også være at stoppe Wroclaw. Det var europæisk kulturhovedstad før Århus og skulle være ret flot . Dresden og Leipzig er også nogle ret fine byer.

I Krakow ville jeg se slottet, saltminen og markedshallen. Der er også et ret godt museum om byen under anden verdenskrig, tror nok det hedder noget med Schindler. Der er også en helt masse flotte kirker! Der er især en speciel en som blev bygget under sovjettiden og som er lavet i folks fritid mens de blev lagt hindringer i vejen fra styret siden. Det er lidt uden for centrum. Der er et tour selskab der hedder Crazy Tours som har helt vild fede ture, hvor man kører rundt i en Trabant.

Jeg har også en liste over nogle rigtig gode restauranter. Jeg kan lige sende nogle af dem, når jeg er ved min computer næste gang.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Erfaringer med Krakow - anyone?

Indlægaf Charly » 3. okt 2018, 08:06

1234 skrev:Et bud kunne også være at stoppe Wroclaw. Det var europæisk kulturhovedstad før Århus og skulle være ret flot . Dresden og Leipzig er også nogle ret fine byer.

I Krakow ville jeg se slottet, saltminen og markedshallen. Der er også et ret godt museum om byen under anden verdenskrig, tror nok det hedder noget med Schindler. Der er også en helt masse flotte kirker! Der er især en speciel en som blev bygget under sovjettiden og som er lavet i folks fritid mens de blev lagt hindringer i vejen fra styret siden. Det er lidt uden for centrum. Der er et tour selskab der hedder Crazy Tours som har helt vild fede ture, hvor man kører rundt i en Trabant.

Jeg har også en liste over nogle rigtig gode restauranter. Jeg kan lige sende nogle af dem, når jeg er ved min computer næste gang.

Super gode tips -tak :)

Og input til restauranter lyder også godt :)

Dresden vil jeg også rigtig gerne til - overvejer lidt at tage den på hjemvejen.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Erfaringer med Krakow - anyone?

Indlægaf Sophaya » 3. okt 2018, 08:31

Lige ved siden af Schindler museet - der vidst nok hedder Schindlers Factory - ligger et moderne kunst museum, der også er rigtig godt.

Af restauranter vil jeg anbefale den indiske “India Masala” der ligger lige bag kirken på main square i old town. Deres butter chicken var noget af det bedste, jeg længe har smagt. Desuden den italienske “Boscaiola”, hvor vi fik vildt god mad.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Rejser"