Tips og tricks til Rom

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Tips og tricks til Rom

Indlægaf fisken80 » 2. okt 2018, 15:33

Som nævnt i en anden tråd skal vi til Rom i efterårsferien. Vi har allerede palnlagt besøg i Vatikanstaten og på Coloseum, og jeg tænker også vi skal se Forum Romanum.
Men har I nogle gode tips til Rom? Det virkelig gode spisested? En attraktion, der ikke er så kendt? Eller noget helt andet. Så hit me :)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Tips og tricks til Rom

Indlægaf Alphilia » 2. okt 2018, 15:40

Jeg husker det som om, der gemmer sig en del gode fif i den her tråd: viewtopic.php?f=28&t=7403
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tips og tricks til Rom

Indlægaf Annione » 3. okt 2018, 07:46

Bestil for jeres egen skyld billet med “spring køen over”-bonus.
Da jeg var der, var der nærmest kø hele vejen rundt om Vatikanet. Og Vatikanet er pænt stort i omkreds.

Ellers kig i min tråd, som Alphilia henviser til. Jeg fik mange gode tips.
0
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Tips og tricks til Rom

Indlægaf fisken80 » 3. okt 2018, 15:49

Annione skrev:Bestil for jeres egen skyld billet med “spring køen over”-bonus.
Da jeg var der, var der nærmest kø hele vejen rundt om Vatikanet. Og Vatikanet er pænt stort i omkreds.

Ellers kig i min tråd, som Alphilia henviser til. Jeg fik mange gode tips.


Det er købt. Jeg har købt audio-guide til Peterskirken, så springer man nemlig foran i køen der også. Vi dropper Vatikanmuseet. Og ja, så ser vi ikke Det sixtinske kapel, men det fravalg lever vi med, det bliver en anden gang. Min kæreste foretrækker spontanitet så det er et kompromis med fasttrack til Peterskirken og Coloseum, men ikke museet.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Rejser"