Phillippinerne

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 13. okt 2018, 11:58

Lys skrev:
TomKah skrev:Tusind tak for din rejsebeskrivelse fra Filippinerne.
Det er lige sådan noget jeg søger.

Jeg skriver her i tråden om Myanmar. Er også sikker på at mit Myanmar var et andet. Det har da ikke været lukket for turister indtil 2013? Jeg var der er i 2001 og både mine forældre og Storebror har også været der før 2013. Nå - var det visumpligten eller de mærkelige penge der blev bortskaffet i 13?

Har du selv taget Roadtrip Namibia/Botswana/Zambia? I lejebil? Hvor kan man gå på stranden der? Namibia? Er havtemperaturen højere end i Sydafrika?

Oman og Jordan har vi også været. Libanon vil jeg gerne, men finder det er uinteressant for så lang en ferie.


I Namibia kan man i hvert fald bade ved Swakoupmund, som er en ret skør by. Ellers oplevede jeg kysterne som ret rå - men var der også om vinteren. Landet er virkelig smukt, men primært ørkenlandskab. Man kan godt leje bil og køre selv (det har jeg dog ikke selv gjort). Hvis I skal på safari (omend du skriver at du er bange for dyr), så ville jeg dog overveje at købe plads på en jeep, for guiderne kommunikerer om de gode sites. Så selvom det er vanvittigt at holde blandt 80 andre jeeps og se på løver, så øger det også sandsynligheden for at få de store oplevelser. Infrastrukturen er god, men mellem de store byer er der ikke meget Europa over landet. Jeg var ikke i Windhoeck.

Botswana var virkelig smukt omkring Kasane og Chobe nationalpark og Victoria Falls er en stor oplevelse. Jeg oplevede det dog fra Zimbabwe. Både Botswana og Zimbabwe vil jeg gerne opleve mere af engang.


I Sydafrika måtte man ikke have små børn med på jeepsafari. Vi har stadig et lille barn. Og rundrejser i selskab er bare ikke særlig velegnet til børnefamilier.
Jeg ville også rigtig gerne de ting du beskriver, men de passer ikke vildt godt til vores familie som den er lige nu.

Vi er egentlig ikke skræmte over noget - vi har lavet alt muligt, men rejse i gruppe med andre mennesker det kan vi ikke.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Phillippinerne

Indlægaf Selma156 » 13. okt 2018, 15:59

Jeg vil lige slå et slag for Guatemala - fantastisk land! Jeg elskede hvert et sekund, og følte mig ikke utryg - kun da jeg landede i Guatemala City klokken lort om aftenen og ikke kunne finde chaufføren, der skulle køre mig til Antigua ;) Men det løste sig, og der er simpelthen så mange smukke steder. Jeg var der i 2012, så det kan selvfølgelig godt være, situationen er mere ustabil nu.

Det tidligere Dansk Vestindien endte jeg tilfældigt i sidste år, og jeg var overvældet! Der er SÅ fantastisk, ikke specielt turistet og naturen er for vild. Jeg rejste dog dertil fra Puerto Rico, hvor flybilletterne var billige, så ved ikke om det er vildt dyrt fra Danmark.

Filippinerne er i øvrigt et sted jeg rigtig gerne vil til og har hørt meget positivt om (bortset fra lidt pirater og kriminatitet). Jeg ville dog primært tage dertil for dykning.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Phillippinerne

Indlægaf Lys » 13. okt 2018, 23:01

TomKah skrev:
Lys skrev:
TomKah skrev:Tusind tak for din rejsebeskrivelse fra Filippinerne.
Det er lige sådan noget jeg søger.

Jeg skriver her i tråden om Myanmar. Er også sikker på at mit Myanmar var et andet. Det har da ikke været lukket for turister indtil 2013? Jeg var der er i 2001 og både mine forældre og Storebror har også været der før 2013. Nå - var det visumpligten eller de mærkelige penge der blev bortskaffet i 13?

Har du selv taget Roadtrip Namibia/Botswana/Zambia? I lejebil? Hvor kan man gå på stranden der? Namibia? Er havtemperaturen højere end i Sydafrika?

Oman og Jordan har vi også været. Libanon vil jeg gerne, men finder det er uinteressant for så lang en ferie.


I Namibia kan man i hvert fald bade ved Swakoupmund, som er en ret skør by. Ellers oplevede jeg kysterne som ret rå - men var der også om vinteren. Landet er virkelig smukt, men primært ørkenlandskab. Man kan godt leje bil og køre selv (det har jeg dog ikke selv gjort). Hvis I skal på safari (omend du skriver at du er bange for dyr), så ville jeg dog overveje at købe plads på en jeep, for guiderne kommunikerer om de gode sites. Så selvom det er vanvittigt at holde blandt 80 andre jeeps og se på løver, så øger det også sandsynligheden for at få de store oplevelser. Infrastrukturen er god, men mellem de store byer er der ikke meget Europa over landet. Jeg var ikke i Windhoeck.

Botswana var virkelig smukt omkring Kasane og Chobe nationalpark og Victoria Falls er en stor oplevelse. Jeg oplevede det dog fra Zimbabwe. Både Botswana og Zimbabwe vil jeg gerne opleve mere af engang.


I Sydafrika måtte man ikke have små børn med på jeepsafari. Vi har stadig et lille barn. Og rundrejser i selskab er bare ikke særlig velegnet til børnefamilier.
Jeg ville også rigtig gerne de ting du beskriver, men de passer ikke vildt godt til vores familie som den er lige nu.

Vi er egentlig ikke skræmte over noget - vi har lavet alt muligt, men rejse i gruppe med andre mennesker det kan vi ikke.



Jeg ville heller ikke tage (eller foreslå) en rundrejse som børnefamilie, men vi mødte flere familier i lejet bil i Namibia - omend ikke nogen med små børn. Jeg har kun været på safari-udflugter, hvor vi overnattede på camping bag hegn i Etosha i Namibia, men jeg ved ikke noget om små børn på safari - jeg kan dog godt se, at det måske er usmart i de halvåbne jeeps, man kører i (jeg tænkte ikke lige børn med, sorry).
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Phillippinerne

Indlægaf flicka » 14. okt 2018, 10:05

Hvad med Zanzibar?

Jeg har godt nok ikke været der, men har hørt folk tale varmt om det, hvis det skal være pool-/strand-/daseferie.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 14. okt 2018, 13:39

Haha... I har fået mig totalt rundforvirret.
Vi ender nok på Fillippinerne alligevel.

Vi er slet ikke til en almindelig badeferie. Derfor er jeg ikke vildt interesseret i destinationer som De Hollandske Antiller, De vestindiske øer og Zanzibar. Det skal være muligt at komme ud og se noget - uanset hvad det så er. Og det skal være muligt at rejse rundt og være forskellige steder. Vi bor normal 1-2 nætter på hvert hotel og meget sjældent længere. Kortsagt - rullesten, men goe til at slappe af dog.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 20. feb 2019, 08:19

Lige en update.
Vi endte med at tage til Phillippinerne, men delte rejsen op så vi tog en lille uge med sightseeing i Hong Kong før vi fløj videre til Cebu. Vi droppede altså Manila helt.

Jeg læste Paint i en anden tråd anbefalede Malapascua og det endte med at blive bestemmende for at vi startede der. Vi havde knoklet rundt i Hong Kong så det var helt bevidst at vi valgte noget hvor man ikke kan lave en fis. Vi elskede Malapascua.
Herfra tog vi til Panglao som er party-in. Noget helt andet, og lige da vi kom var jeg i semichok og synes det var skrækkeligt. Heldigvis er der ikke vildt mange nede på stranden om dagen, så det er til at holde ud, men når natten falder på "ush-ush-ush". Så prøver barerne at overdøve hinanden og de kulørte lamper lyser.

Vi Har taget Panglao rundt med lokal bus. Det var ret sjovt. Vi så kirkerne og fyrtårnet i begge ender af øen og en grotte i mellem. Ingen af stederne var overrendt.

Jeg kan godt se hvad Formely known as mener med at de prøver at være Thailand, men er et fattigt alternativ og maden ikke er noget at råbe hurra for. Begge dele synes jeg er rigtigt men ikke nødvendigvis dårligt. Malapascua var så fantastisk low key at jeg ikke ved hvor noget tilsvarende kan findes i Thailand i dag, hvor alle steder er mega over-developed.

Om 7 dage er det desværre slut. Men ville bare lige afbalancere tråden her som endte med at tegne et meget negativt billede. Unødigt synes jeg.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. feb 2019, 03:12

Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 21. feb 2019, 12:36

FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. feb 2019, 12:43

TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.


Min mands bedste ven bor der fast og har hotel der, han tjener også boksen på kinesere. Men han har ikke talt om party party. Captains et eller andet hedder det

Vores hus er lejet ud tidsubestemt...heldigvis.

For 11 år siden var hele hovedvejen tom, der var kun Ronas Corner og stranden havde 5-6 hoteller og så restauranter. For 5 år siden var der sket mega meget der på hovedvejen og stranden. Stadig ikke party party. Men ja, endnu mere nu sikkert.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 21. feb 2019, 13:23

FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.


Min mands bedste ven bor der fast og har hotel der, han tjener også boksen på kinesere. Men han har ikke talt om party party. Captains et eller andet hedder det

Vores hus er lejet ud tidsubestemt...heldigvis.

For 11 år siden var hele hovedvejen tom, der var kun Ronas Corner og stranden havde 5-6 hoteller og så restauranter. For 5 år siden var der sket mega meget der på hovedvejen og stranden. Stadig ikke party party. Men ja, endnu mere nu sikkert.


Det er sikkert heller ikke så vildt det der party. Men musikken er sindssygt høj.
Ved så ikke hvad kineserne laver om dagen før vi der er ikke vildt mange mennesker på stranden om dagen. Selvfølgelig er der mennesker men sammenlignet med Sydeuropa er det mennesketomt.

Der bliver stadig bygget her over det hele.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. feb 2019, 13:37

TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.


Min mands bedste ven bor der fast og har hotel der, han tjener også boksen på kinesere. Men han har ikke talt om party party. Captains et eller andet hedder det

Vores hus er lejet ud tidsubestemt...heldigvis.

For 11 år siden var hele hovedvejen tom, der var kun Ronas Corner og stranden havde 5-6 hoteller og så restauranter. For 5 år siden var der sket mega meget der på hovedvejen og stranden. Stadig ikke party party. Men ja, endnu mere nu sikkert.


Det er sikkert heller ikke så vildt det der party. Men musikken er sindssygt høj.
Ved så ikke hvad kineserne laver om dagen før vi der er ikke vildt mange mennesker på stranden om dagen. Selvfølgelig er der mennesker men sammenlignet med Sydeuropa er det mennesketomt.

Der bliver stadig bygget her over det hele.


De dykker. Han havde også en dykkershop før og også der var kineserne dem han klart tjente mest på.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 21. feb 2019, 13:40

FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.


Min mands bedste ven bor der fast og har hotel der, han tjener også boksen på kinesere. Men han har ikke talt om party party. Captains et eller andet hedder det

Vores hus er lejet ud tidsubestemt...heldigvis.

For 11 år siden var hele hovedvejen tom, der var kun Ronas Corner og stranden havde 5-6 hoteller og så restauranter. For 5 år siden var der sket mega meget der på hovedvejen og stranden. Stadig ikke party party. Men ja, endnu mere nu sikkert.


Det er sikkert heller ikke så vildt det der party. Men musikken er sindssygt høj.
Ved så ikke hvad kineserne laver om dagen før vi der er ikke vildt mange mennesker på stranden om dagen. Selvfølgelig er der mennesker men sammenlignet med Sydeuropa er det mennesketomt.

Der bliver stadig bygget her over det hele.


De dykker. Han havde også en dykkershop før og også der var kineserne dem han klart tjente mest på.

Okay det er vildt at folk dykker så meget. Men jeg har en sygdom som gør at jeg aldrig kommer til at dykke og min mand vil ikke fordi jeg ikke kan, så vi ved ikke hvad vi går glip af.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. feb 2019, 13:45

TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor på Panglao var i? Vores hus er på Panglao, Alona Beach. Det er der ikke meget party over. Der er så en gigantisk forskel fra da jeg vSr der første gang for 11 år siden og så nu. Det er som at forestille sig Thyborøn blive til Kbh på den tid.


Vi er i Alona Beach. Og jeg lover dig at der er party. Jeg kan sagtens forestille mig at der er sket en kæmpe udvikling de sidste 11 år.

Det er primært Koreanere og Kinesere på ferie men der er lavet en plads til live musik og hele vejen rundt om er der barer med live musik, som prøver at overdøve hinanden og så er der sådan nogle kæmpe reklamelamper som blinker rundt udenpå vejen.


Min mands bedste ven bor der fast og har hotel der, han tjener også boksen på kinesere. Men han har ikke talt om party party. Captains et eller andet hedder det

Vores hus er lejet ud tidsubestemt...heldigvis.

For 11 år siden var hele hovedvejen tom, der var kun Ronas Corner og stranden havde 5-6 hoteller og så restauranter. For 5 år siden var der sket mega meget der på hovedvejen og stranden. Stadig ikke party party. Men ja, endnu mere nu sikkert.


Det er sikkert heller ikke så vildt det der party. Men musikken er sindssygt høj.
Ved så ikke hvad kineserne laver om dagen før vi der er ikke vildt mange mennesker på stranden om dagen. Selvfølgelig er der mennesker men sammenlignet med Sydeuropa er det mennesketomt.

Der bliver stadig bygget her over det hele.


De dykker. Han havde også en dykkershop før og også der var kineserne dem han klart tjente mest på.

Okay det er vildt at folk dykker så meget. Men jeg har en sygdom som gør at jeg aldrig kommer til at dykke og min mand vil ikke fordi jeg ikke kan, så vi ved ikke hvad vi går glip af.


Man dykker eet godt på Filippinerne generelt jo og Alona har gode steder ret tæt på. Jeg har selv certificat, men er ikke udpræget begejstret for at dykke og derfor heller ikke særligt god til det. Jeg gider i princippet ikke fordi det er besværligt synes jeg :lol:
0

Tilbage til "Rejser"