Phillippinerne

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 11. okt 2018, 20:29

Er der nogen tips og tricks til Phillippinerne?
Hvor skal man tage hen? Hvordan kommer man rundt? (Indenrigsfly?)
Er det værd at tage til Boracay eller skal man vælge noget andet.

Åh, jeg er så meget i tvivl om jeg orker det, men omvendt så er jeg bange for at vinteren bliver lang.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 11. okt 2018, 20:53

Hvor skal man bo i Manila? OG hvor mange dage er det værd at blive der før man prøver noget andet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 03:35

Indenrigsfly og båd rundt.
Skal i dykke? Hvad vil i sådan generelt og hvor lang tid?

Boracay er lukket for turister året ud, de siger til nov., men det er ikke realistisk. Min mands bedste ven har et resort og dykkerhalløj på en anden ø og han har stjerne travlt pga lukningen af boracay.

Manila er so so, jeg er ikke fan overhovedet og jeg er jo ellers glad for storbyer og er den første på flyet når turen går til bangkok. Men det kommer an på hvad man vil have ud af storbyen.

Vi har selv et hus på Filippinerne, men kommer der sjældent, primært fordi jeg ikke rigitg er fan :genert:
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 04:29

Jeg har ikke købt billetterne endnu, men vi har fri fra 3/2 til 3/3 - så tre-tre en halv uge.
Og nope - ikke dykke. Gerne noget sightseeing og afslapning.

Hvorfor er du ikke fan?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 04:32

Jeg er i øvrigt heller ikke fan af Bangkok og tror sket ikke jeg er til Manila. Kuala Lumpur og Singapore kan jeg lidt bedre klare. Men bywise er jeg nok mest til Europa.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 04:51

Hvis du er til KL og Singapore, men ikke Bkk, så er Manila slet ikke dig. Der er kun et område i Manila jeg gider og det er det rige område. Altså andet er så skrabet og slum og og og. Jeg synes egentlig at man kan sammenligne Yangon med Manila, bortset fra at der mangler det der rigtigt rige område. Manila er ikke noget videre.

Jeg bryder mig bare ikke om Filippinerne. Såsdan stort set :lol: Det ser svært at forklare, men det tiltaler mig ikke as a whole. Det synes lidt som et uland der prøver at være Thailand. Alle turiststeder er invaderet af tyskere og der er flere restauranter med bratwurst end chicken adobo. Ikke at det siger meget, for det filippinske køkken er ikke sådan rigtig fantastisk. Jeg kan ikke sætte noget entydigt på det. Men mange synes jo at det er fint og rart og ja der er gode strande, der er bare ikke lækkert lækkert. Der er super at dykke og snorkle fordi havlivet er så rigt.

For mig er en uge al rigeligt at være der og kun fordi vi kender en der bor der. Vores eget hus er lejet ud og egentlig bare en investering. Det blev lejet ud før det var bygget færdigt og har været det siden til de de samme... 8-9 år vist.

Jeg kan ærligt anbefale Myanamar hvis i gerne vil se og opleve noget og have strand. Her er jo virkelig meget at se og opleve og naturen er vanvittig og oplevelserne fantastiske. fly eller natbus rundt. Har ikke hørt om hvordan med tog egentlig. Og så er her jo endnu ret uspoleret. Endnu - det går stærkt og er nok et land der skal opleves de næste år inden at det bliver for turistet. Storby er jo ligesom so so fordi det ikke er vildt moderne endnu og heller ikke top clean som Singapore. Men du kan jo flyve via Singapore og tage et par dage der ;)
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 13:37

Jeg skal ikke til Myanmar. Jeg ved godt det ikke er samme land som for 15 år siden, men jeg skal bare ikke til Myanmar igen.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 13:49

Det er ikke ligefrem opløftende læsning omkring Phillipinerne, men billederne på nettet er jo lækre. Synes dog det er svært at finde billeder af noget man kan SE - ikke bare en strand at ligge på.

Jeg har været de fleste steder i SEA - Myanmar, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Malaysia, Singapore og Indonesien. Jeg tænker ikke der er varmt nok i Japan og Sydkorea i februar. Sidste år var vi i Afrika (Senegal) og det var ikke mig - jeg havde ikke lyst til at tage afsted igen.
Vi har også været i Nicaragua, Mexico og Costa Rica - så en mulighed kunne være Guatemala og Honduras, men er meget i tvivl omkring kriminaliteten der. Gider ikke et sted som er usikkert.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 13:59

TomKah skrev:Jeg skal ikke til Myanmar. Jeg ved godt det ikke er samme land som for 15 år siden, men jeg skal bare ikke til Myanmar igen.


Nej det er det formegentligt ikke. Men kender godt den slags. Sådan har jeg drt med Fili hvis jeg kan være fri :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 14:03

TomKah skrev:Det er ikke ligefrem opløftende læsning omkring Phillipinerne, men billederne på nettet er jo lækre. Synes dog det er svært at finde billeder af noget man kan SE - ikke bare en strand at ligge på.

Jeg har været de fleste steder i SEA - Myanmar, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Malaysia, Singapore og Indonesien. Jeg tænker ikke der er varmt nok i Japan og Sydkorea i februar. Sidste år var vi i Afrika (Senegal) og det var ikke mig - jeg havde ikke lyst til at tage afsted igen.
Vi har også været i Nicaragua, Mexico og Costa Rica - så en mulighed kunne være Guatemala og Honduras, men er meget i tvivl omkring kriminaliteten der. Gider ikke et sted som er usikkert.


Jeg er egentlig i tvivl om hvad der er at se. Vi kom/kommer der jo på en anden måde en turister og har dykket og set lidt her og der, chocolate Hills og sådan. Ikke noget overvældende.

Australien? Omend der er langt og efterhånden ret dyrt.

De Hollandske Antiller? Dem var vi begejstrede for og kom der da vi boede på Jamaica. Sidstnævnte kan jeg ikke anbefale.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 14:07

FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:Jeg skal ikke til Myanmar. Jeg ved godt det ikke er samme land som for 15 år siden, men jeg skal bare ikke til Myanmar igen.


Nej det er det formegentligt ikke. Men kender godt den slags. Sådan har jeg drt med Fili hvis jeg kan være fri :D


Ja, nogle gange kan man selvfølgelig blive positivt overrasket. Jeg var i Myanmar dengang man skulle stå to dage i kø på ambassaden i BKK for at få visum. Der var ingen gadebelysning og kun en vej var asfalteret i Manderlay. Det tog to dage at komme fra Inle til Bagan. Og det var vildt svært at finde andet mad en wok stegt hvidkål med pink chilisovs.

Til gengæld kostede en halv liter fadøl en rund 1-krone.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 14:10

FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:Det er ikke ligefrem opløftende læsning omkring Phillipinerne, men billederne på nettet er jo lækre. Synes dog det er svært at finde billeder af noget man kan SE - ikke bare en strand at ligge på.

Jeg har været de fleste steder i SEA - Myanmar, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Malaysia, Singapore og Indonesien. Jeg tænker ikke der er varmt nok i Japan og Sydkorea i februar. Sidste år var vi i Afrika (Senegal) og det var ikke mig - jeg havde ikke lyst til at tage afsted igen.
Vi har også været i Nicaragua, Mexico og Costa Rica - så en mulighed kunne være Guatemala og Honduras, men er meget i tvivl omkring kriminaliteten der. Gider ikke et sted som er usikkert.


Jeg er egentlig i tvivl om hvad der er at se. Vi kom/kommer der jo på en anden måde en turister og har dykket og set lidt her og der, chocolate Hills og sådan. Ikke noget overvældende.

Australien? Omend der er langt og efterhånden ret dyrt.

De Hollandske Antiller? Dem var vi begejstrede for og kom der da vi boede på Jamaica. Sidstnævnte kan jeg ikke anbefale.


Min veninde og familie var på de Hollandske Antiller for nogle år siden. De var også begejstrede, jeg er lidt lunken alligevel. Jeg har kun været på Cuba og Trinidad og Tobago i Caribien, men tænker altså at Guatemala/Honduras er noget mere spændende hvis de er ovre i det område.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 14:18

TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:Jeg skal ikke til Myanmar. Jeg ved godt det ikke er samme land som for 15 år siden, men jeg skal bare ikke til Myanmar igen.


Nej det er det formegentligt ikke. Men kender godt den slags. Sådan har jeg drt med Fili hvis jeg kan være fri :D


Ja, nogle gange kan man selvfølgelig blive positivt overrasket. Jeg var i Myanmar dengang man skulle stå to dage i kø på ambassaden i BKK for at få visum. Der var ingen gadebelysning og kun en vej var asfalteret i Manderlay. Det tog to dage at komme fra Inle til Bagan. Og det var vildt svært at finde andet mad en wok stegt hvidkål med pink chilisovs.

Til gengæld kostede en halv liter fadøl en rund 1-krone.


:lol: haha, det er sgu meget sjovt. Men nej sådan er det ikke mere. Vi har både Coffee Bean og Hard rock nu :P
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 14:21

TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:Det er ikke ligefrem opløftende læsning omkring Phillipinerne, men billederne på nettet er jo lækre. Synes dog det er svært at finde billeder af noget man kan SE - ikke bare en strand at ligge på.

Jeg har været de fleste steder i SEA - Myanmar, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Malaysia, Singapore og Indonesien. Jeg tænker ikke der er varmt nok i Japan og Sydkorea i februar. Sidste år var vi i Afrika (Senegal) og det var ikke mig - jeg havde ikke lyst til at tage afsted igen.
Vi har også været i Nicaragua, Mexico og Costa Rica - så en mulighed kunne være Guatemala og Honduras, men er meget i tvivl omkring kriminaliteten der. Gider ikke et sted som er usikkert.


Jeg er egentlig i tvivl om hvad der er at se. Vi kom/kommer der jo på en anden måde en turister og har dykket og set lidt her og der, chocolate Hills og sådan. Ikke noget overvældende.

Australien? Omend der er langt og efterhånden ret dyrt.

De Hollandske Antiller? Dem var vi begejstrede for og kom der da vi boede på Jamaica. Sidstnævnte kan jeg ikke anbefale.


Min veninde og familie var på de Hollandske Antiller for nogle år siden. De var også begejstrede, jeg er lidt lunken alligevel. Jeg har kun været på Cuba og Trinidad og Tobago i Caribien, men tænker altså at Guatemala/Honduras er noget mere spændende hvis de er ovre i det område.


Tænker om Guatemala er så festligt efter katastrofen her for nylig :gruble: har ikke rigitg en holdning til det egentlig, det har aldrig sagt mig noget. Det gjorde Australien heller ikke, men jeg var svært begejstret.

Man kan vist ikke rigitg sammenligne Antillerne med de andre øer, uden at jeg ved det. Men der var en verden til forskel fra Jamaica til dem. Bonaire kunne vi godt bo på....en periode. Meget småt, meget idyllisk osv.

Det er et priviligere at være så besværet af at skulle vælge destination :D
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 14:22

FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
TomKah skrev:Jeg skal ikke til Myanmar. Jeg ved godt det ikke er samme land som for 15 år siden, men jeg skal bare ikke til Myanmar igen.


Nej det er det formegentligt ikke. Men kender godt den slags. Sådan har jeg drt med Fili hvis jeg kan være fri :D


Ja, nogle gange kan man selvfølgelig blive positivt overrasket. Jeg var i Myanmar dengang man skulle stå to dage i kø på ambassaden i BKK for at få visum. Der var ingen gadebelysning og kun en vej var asfalteret i Manderlay. Det tog to dage at komme fra Inle til Bagan. Og det var vildt svært at finde andet mad en wok stegt hvidkål med pink chilisovs.

Til gengæld kostede en halv liter fadøl en rund 1-krone.


:lol: haha, det er sgu meget sjovt. Men nej sådan er det ikke mere. Vi har både Coffee Bean og Hard rock nu :P


Jeg var i Vietnam i 98 og i 2016, så ved godt hvor stor forskel der var dér. Det var så vildt.
Og så er der Afrika. Vi var i Senegal sidste vinter og de sidder fast i 1985 sådan i sammenligning med Asien.
0

Tilbage til "Rejser"