Hvad kan anbefales / frarådes at se? Vi er ikke så meget til storbyferie.
Kom frisk

Wizzze skrev:Kun Californien, eller nå der indgå nabo stater?
Jeg er enig i at Highway 1 skal køres fra nord mod syd, så er man i den rigtige side af vejen, og kan holde ind og nyde udsigten og de oplevelser der kommer under vejs.
Sacramento er ikke storby synes jeg, og man bør se hvor Californien rigtig startede, Området omkring Lake Tahoe er smukt og så kan man lige tage Reno og Virginia City med. Yosemite, Death Valley og Joshua Tree Nationalparkerne giver sig selv. De gamle missionsstationer er også virkelig flotte og spændende at besøge, og så kan man jo ende nede i San Diego, som har en masse oplevelser at byde på. Jeg kan også godt lide de gamle guldgraver byer langs rute 49. Jeg er ikke den store fan af interstate 5 området ned gennem den centrale stat. Og Bakersfield-Barstow korridoren synes jeg også er kedelig. Jeg er heller ikke den store fan af LA, men jeg kan godt lide Santa Monica, hvis man kommer langs kysten via Santa Barbara og Malibu. Generelt er områderne langs vandet, f.eks. Long Beach, Huntington og Newport Beach ok, mens det centrale LA og dalene ikke er min kop the.
Det nordlige Californien er vildere og mere tyndt befolket (og koldere), er man til natur og hiking/camping og small town America så er der flot, men igen synes jeg mest om området langs kysten. Men er man til fred og ro, så finder man det her, frem for længere sydpå.