Klimavenlig forårsferie

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
KasperJylland
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. nov 2018, 08:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf KasperJylland » 13. dec 2018, 22:12

Der er vel nemme tog forbindelse til Hamborg, Stockholm og Oslo....
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2018, 05:12

1234 skrev:
Alphilia skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvis du gerne vil til Norge, kan jeg anbefale Bergen. Der kan man også sejle til, og det er bare så smuk en by.


Og der er også masser af 17. maj festivitas

Stavanger er også en dejlig by og kan nåes med færge

Ja men de går alle sammen fra Nordjylland og synes sgu det lidt dumt at køre derop for tage en færge, når jeg lige er flyttet derfra for 2 måneder siden :lol:

Der går da tog :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2018, 06:55

1234 skrev:
Flora skrev:Stockholm? Det tager vist ca. 6 timer med toget fra København.

Jeg overvejer faktisk både Stockholm og Oslo.
Stockholm kan man jo både køre og tag nattoget fra Malmø. Jeg har nemlig en ven, der lige er flyttet derop. Og Oslo kunne man tage Oslobåden, men blive der et par dage. Jeg har altid gerne ville se Norge på deres nationaldag og det er store bededag i år.


Der køre også Flixbussen til Stockholm. Bla er der en afgang, som kører om natten.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf 1234 » 14. dec 2018, 07:00

TomKah skrev:Hvor længe skal I være afsted? Vi har et lille sted mellem DK og Berlin hvor vi plejer at stoppe på vej til skiferie. Jeg kunne rigtig godt tænke med at komme der om sommeren. Der er lækre søer med bådudflugter og sikkert også vandreture.
Hvad med en slotsferie? Det er kort nok afstand til en tur fra fredag middag til søndag.
https://www.hotels.com/ho175303/?pa=4&q ... children=0

Bare en af hellidagsferierne. Vi har ikke lige besluttet hvilken.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf 1234 » 14. dec 2018, 07:02

IrmaPigen skrev:
1234 skrev:
Flora skrev:Stockholm? Det tager vist ca. 6 timer med toget fra København.

Jeg overvejer faktisk både Stockholm og Oslo.
Stockholm kan man jo både køre og tag nattoget fra Malmø. Jeg har nemlig en ven, der lige er flyttet derop. Og Oslo kunne man tage Oslobåden, men blive der et par dage. Jeg har altid gerne ville se Norge på deres nationaldag og det er store bededag i år.


Der køre også Flixbussen til Stockholm. Bla er der en afgang, som kører om natten.

Jeg er ikke den store fan af bus, så det tager jeg kun, når der ikke er andre muligheder :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf 1234 » 14. dec 2018, 07:02

Fru Sunshine skrev:
1234 skrev:
Alphilia skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvis du gerne vil til Norge, kan jeg anbefale Bergen. Der kan man også sejle til, og det er bare så smuk en by.


Og der er også masser af 17. maj festivitas

Stavanger er også en dejlig by og kan nåes med færge

Ja men de går alle sammen fra Nordjylland og synes sgu det lidt dumt at køre derop for tage en færge, når jeg lige er flyttet derfra for 2 måneder siden :lol:

Der går da tog :-D

Til Nordjylland eller Norge?
For at tag toget istedet for bilen ændre ikke rigtig på det føles fjollet :)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2018, 07:23

1234 skrev:
IrmaPigen skrev:
1234 skrev:
Flora skrev:Stockholm? Det tager vist ca. 6 timer med toget fra København.

Jeg overvejer faktisk både Stockholm og Oslo.
Stockholm kan man jo både køre og tag nattoget fra Malmø. Jeg har nemlig en ven, der lige er flyttet derop. Og Oslo kunne man tage Oslobåden, men blive der et par dage. Jeg har altid gerne ville se Norge på deres nationaldag og det er store bededag i år.


Der køre også Flixbussen til Stockholm. Bla er der en afgang, som kører om natten.

Jeg er ikke den store fan af bus, så det tager jeg kun, når der ikke er andre muligheder :)


OK.

Det er dog væsentlig billigere end at tage toget til Stockholm.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf 1234 » 14. dec 2018, 07:29

IrmaPigen skrev:OK.

Det er dog væsentlig billigere end at tage toget til Stockholm.


Det er det sikkert, men jeg synes komfort er det bedre i tog, at jeg er villig til at betale for det. Jeg tager heller aldrig flixbus i Danmark. Det er tog eller vores bil.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2018, 07:43

1234 skrev:
Fru Sunshine skrev:
1234 skrev:
Alphilia skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvis du gerne vil til Norge, kan jeg anbefale Bergen. Der kan man også sejle til, og det er bare så smuk en by.


Og der er også masser af 17. maj festivitas

Stavanger er også en dejlig by og kan nåes med færge

Ja men de går alle sammen fra Nordjylland og synes sgu det lidt dumt at køre derop for tage en færge, når jeg lige er flyttet derfra for 2 måneder siden :lol:

Der går da tog :-D

Til Nordjylland eller Norge?
For at tag toget istedet for bilen ændre ikke rigtig på det føles fjollet :)

Til Nordjylland - og jeg forstår det godt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf paint » 14. dec 2018, 22:46

Hvis man ellers kan få plads, kan jeg anbefale en tur med 'Snälltoget' (lyntoget) fra Malmø til Berlin. Det er ret populært, så der er rift om pladserne, særligt på de billige afgange (499 SEK, hver vej).

Det er togrejse, som i gamle dage. Med spisevogn og det hele. I standardprisen indgår plads i en 6-personers liggevogn. Man kan køre fra Malmø om eftermiddagen og så er man i Berlin næstemorgen ved 7-tiden om morgenen. Rigtig gammeldags nattog. ;)

https://www.snalltaget.se/

Billede

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf 1234 » 15. dec 2018, 13:50

paint skrev:Hvis man ellers kan få plads, kan jeg anbefale en tur med 'Snälltoget' (lyntoget) fra Malmø til Berlin. Det er ret populært, så der er rift om pladserne, særligt på de billige afgange (499 SEK, hver vej).

Det er togrejse, som i gamle dage. Med spisevogn og det hele. I standardprisen indgår plads i en 6-personers liggevogn. Man kan køre fra Malmø om eftermiddagen og så er man i Berlin næstemorgen ved 7-tiden om morgenen. Rigtig gammeldags nattog. ;)

https://www.snalltaget.se/

Billede

Billede

Dem har jeg haft kig på dog til Stockholm, da Politiken havde en artikel om dem for nyligt. Jeg skal helt klart prøve dem en gang!
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Klimavenlig forårsferie

Indlægaf paint » 15. dec 2018, 16:45

1234 skrev:
paint skrev:Hvis man ellers kan få plads, kan jeg anbefale en tur med 'Snälltoget' (lyntoget) fra Malmø til Berlin. Det er ret populært, så der er rift om pladserne, særligt på de billige afgange (499 SEK, hver vej).

Det er togrejse, som i gamle dage. Med spisevogn og det hele. I standardprisen indgår plads i en 6-personers liggevogn. Man kan køre fra Malmø om eftermiddagen og så er man i Berlin næstemorgen ved 7-tiden om morgenen. Rigtig gammeldags nattog. ;)

https://www.snalltaget.se/


Dem har jeg haft kig på dog til Stockholm, da Politiken havde en artikel om dem for nyligt. Jeg skal helt klart prøve dem en gang!


Ja. Det kører vist også nordpå i Sverige. Jeg har dog kun taget turen fra Malmö til Berlin, som går via Trelleborg - Sassnitz med færgen. En rigtig hyggelig tur.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"