Hvornår planlægger og booker I ferie?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Wizzze » 3. jan 2019, 16:05

Er I allerede ude her i januar og planlægger årets ferie(r)?
Hvordan med job? Er det først til mølle hvem der holder ferie hvornår, eller koordinerer I med kollegaer, eller skal I melde ønsker ud, og så håber man at "vinde i lotteriet" i populære uger?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Anlewi » 3. jan 2019, 16:13

Vi har booket sommerferie 2019, jeg har kun en kollega at koordinere med, så det er nemt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Mani » 3. jan 2019, 16:18

Vi har lukket 2 uger i juli. Jeg planlægger selv derudover, da der ikke er nogen der overtager mine opgaver = jeg løser enkelte vigtige opgaver i min ferie.
Vi har lige bestilt fly til årets sommerferie.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Artem » 3. jan 2019, 16:46

Kan ikke overskue det, så dropper det bare.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Stitch » 3. jan 2019, 16:50

Jeg kan slet slet ikke overskue at booke så lang tid i forvejen. Heldigvis har jeg en ret fleksibel arbejdsplads. Og jeg koordinerer bare med mine nærmeste kolleger.

Jeg regner med at tage et par uger i forsommeren og så igen til efteråret. Har heldigvis en ferielejlighed sydpå, så overvejer at lave en roadtrip ud af det :)

Men ja - det er mine tanker om det. Tjah.. måske.. vi får se.
Senest rettet af Stitch 3. jan 2019, 17:02, rettet i alt 1 gang.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Lone » 3. jan 2019, 16:51

Vi plejede blot at planlægge med nærmeste kolleger, men vores nye chef ønsker et overblik over alle sine medarbejderes ferieplaner, så i år skal vi pludselig melde ind med både restferie (helt fair) og sommerferie inden 31/1...hvilket blev meldt ud mellem jul og nytår....jeg ved sgu da ikke lige nu, hvornår jeg vil holde sommerferie! Men det må jeg jo så se at finde ud af...
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8985

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf D.itsen » 3. jan 2019, 16:51

Jeg har lige booket - den skiferie vi tager på på lørdag :D
Det er et par uger siden at ferien blev rykket lidt frem.

Vi prøver at fordele de store ferieperioder, så det ikke bliver først til mølle. Men projekterne har en tendens til at bestemme og flytte ferie
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf lulu-p » 3. jan 2019, 16:58

Vi planlægger så snart vi kender min mands ferie. Hvis jeg holder min ferie i juli behøver jeg ikke koordinere med nogen. Vi må altid holde i hele juli.

Vi booker nok sommerferie til februar.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Charly » 3. jan 2019, 17:24

Min chef meddelte lige inden jul, at hun havde booket ferie (midt i skolernes sommerferie), så det var nok en god ide at vi fik planlagt ferie i afdelingen. Dvs at vi andre prøver at mingelere vores ferie så der hele tiden er to i afdelingen - hvilket er liiidt udfordrende når vi kun er 4 og alle gerne vil holde 3 ugers ferie i skoleferien.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf fisken80 » 3. jan 2019, 17:32

Som lærer giver det sig selv. Jeg har fire ugers ferie i ugerne 28-29-30-31. Men vi rejser meget sjældent nogensteder i sommerferien, så der skal ikke bookes ferie. Vi vil hellere rejse i efteråret, og det kan man godt vente med at booke til senere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Alphilia » 3. jan 2019, 18:41

Jeg skal ønske inden 1.feb og min mand vist også.
For mit vedkommende er det (mere end) svært at få ferie i skolernes sommerferie og der er det kun muligt at få 2 sammenhængende uger.
Heldigvis plejer jeg at holde uden for skolernes ferie og så få 3 uger, det tænker jeg også er planen i år.

Vi snakker løseligt i løbet af vinteren/foråret hvad vi skal, også afhængigt af om vi tænker andre kortere/længere rejser ind. Vi bestiller sjældent før ila foråret
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf TomKah » 3. jan 2019, 20:26

Jeg plejer at planlægge på et tidspunkt mellem marts og juni, men for mig afhænger det meget af hvad jeg lige finder på og kan finde tilbud på.
Sidste år hvor vi var fastlagt på destination bestilte jeg allerede i marts. Hotel bookede jeg tilgengæld til den første nat dagen før vi tog afsted.

I år håber jeg at vi skal til Balkan. Ved ikke helt hvornår jeg vil booke.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Aima » 3. jan 2019, 20:48

De første overvejelser om den næste rejse, er helt konsekvent kommet, når vi har siddet et eller andet sted ude i verden på en af de sidste dage på en, ja, rejse. Hvornår kan vi, økonomisk og tidsmæssigt tillade os at tage afsted igen? :D

Men ellers, når jeg ellers er rask, er det sådan lidt fast med en stor rejse vinter (januar/februar) og efterår (september/oktober), en mindre rejse i højsommeren og et par storbyferier hvor vi kan smide dem ind.

For mit eget vedkommende kan jeg i princippet holde fri, når jeg vil. Jeg har ikke kontraktbundne forpligtelser, men det ville dog være ret dårlig stil, ikke mindst overfor mine kollegaer, at rykke en måned ud af kalenderen i højsommeren eller december fx. Mit andet job kan jeg enten lave på forhånd eller delvist tage med mig. Jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer for min yndlingsrejsemakker, men jeg tror nok, at han har kombineret ferie med noget flexværk som følge af overarbejde.

Sidst vi var afsted i oktober, talte vi om at kombinere Tel Aviv med et eller andet varmt på næste rejse, og var jeg ikke blevet syg, var vi nok taget afsted nu her i februar.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Artem » 3. jan 2019, 21:28

For at svare seriøst får vi spørgsmålet omkring sommerferie på et tidspunkt i foråret. Kan ikke helt huske hvornår, men nok omkring april.
Jeg plejer at tage industriferien. Da det også er der vores håndværkere holder fri og der ikke er ret meget at lave af den grund.
Vi skal naturligvis koordinere med hinanden så der altid er en tilbage, men er ikke noget problem, da vi er rimelig mange, og der altid er en del som gerne vil holde ferie uden for skolernes ferie, hvor det er billigere at rejse.

Den resterende ferie må vi bruge som vi vil, dog igen med den begrænsning at alle ikke må holde ferie på en gang, men er normalt aldrig et problem. Vi skal bare give besked nogle dage inden. Ja og ellers sørge for i vores egen planlægning med projekter osv at vi har tid til at holde ferie.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7367

Re: Hvornår planlægger og booker I ferie?

Indlægaf Neenah » 4. jan 2019, 07:15

Jeg har automatisk ferie hele juli - men i år har vi formentlig overtagelse på hus d 1. juli, så økonomien er ikke lige til ferie. Så tager vi til gengæld 14 dage til Florida på barselsferie her i slutningen af måneden.
0

Tilbage til "Rejser"