Dublin eller Edinburgh?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf dykkersild » 13. jan 2019, 18:22

Fedme om vi kan bestemme os - fire dages ferie. Er int. i natur, kirker, kultur, slentre i gamle bydmidter og se på kloge sten og god mad. Shopping er ikke spændende for os.

Dublin har Wicklow sydfor men med fire dage bliver det nok kun 1 dag og det skal være i marts så er det overhoved int.? Men så har de Trinity College bibliotek som jeg bare så gerne vil se.
Edinburgh - en tur ud til nogle af søerne - igen så bliver det kun 1 dag - er det så sådan noget med en busfuld pensionister og så os? Manden kan lide det der whisky så det giver vel sig selv.

Hvad skal vi vælge og hvorfor?
0
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf MOGA » 13. jan 2019, 18:41

Jeg har ikke været i Edinburgh, men jeg har været i Dublin og stemmer for den, simpelthen fordi det er en fed by med en rigtig god stemning. I kan også køre ud til New Grange, hvis I er til sådan noget.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf flicka » 13. jan 2019, 19:13

MOGA skrev:Jeg har ikke været i Edinburgh, men jeg har været i Dublin og stemmer for den, simpelthen fordi det er en fed by med en rigtig god stemning. I kan også køre ud til New Grange, hvis I er til sådan noget.


Jeg har så omvendt ikke været i Dublin, men i Edinburgh. Og Edinburgh er ret hyggelig. Der er masser af ting at se og opleve. Det meste kan nås til fods - også Arthurs Seat.

Hvis I lejer en bil, kan jeg anbefale at lige smutte forbi The Kelpies på vej til div. Lochs.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf Selma156 » 13. jan 2019, 19:16

Jeg har en veninde i Edinburgh og har derfor været der to gange. Er ret vild med byen, og særligt Arthur's Seat. Vi lejede selv en bil i en enkelt dag og kørte op i højlandet.

Jeg har desværre kun været i Dublin én dag, og der brugte jeg netop tiden på Trinity College. Der var sygt mange mennesker og jeg stod i kø i næsten en time for at komme ind. Men flot, det var det! Resten af byen synes jeg ikke var synderligt interessant, af det jeg nåede at se.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf TinaW » 13. jan 2019, 19:31

Jeg har heller ikke været i Dublin, kun i Edinburgh. Det er godt nok mange år siden, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig, at besøge byen igen.
Så jeg stemmer for Edinburgh.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Dublin eller Edinburgh?

Indlægaf Sloejfen » 14. jan 2019, 08:01

Jeg har været begge steder og stemmer klart for Edinburgh! Den har en helt anden charme og skævhed end Dublin.
Der er rigtig mange ting at se og opleve, og alt kan klares til fods.
0

Tilbage til "Rejser"