Veninde ferie?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 21. jan 2019, 23:01

Hvilket hotel/resort/bungalow /whatever ville du tage paa, I enten Maj eller September, med din bedste veninde, hvis i begge to traenger til:
At slappe af og laese en bog ved poolen (ikke noedvendigvis paa stranden),
Spise noget god mad og starte en god brandert (All inclusive maa gerne vaere en mulighed, mest pga drikkevarer)
Det maa gerne vaere med en god udsigt fra egen balkon eller terrasse (vi er begge rygere)
Mulighed for noget byliv, uden at det bliver Ibiza i slut '90erne
Inden for Europa / CET zone

Noegleord: Dovent hygge med alkohol. Max 10.000 pr person for en uge.

Skyd loes! :D
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 29. jan 2019, 19:00

Er der slet ingen der har nogen ideer? :D
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Annione » 29. jan 2019, 19:16

...der er pæææænt mange krav :-D

Jeg ville finde et lækkert resort på en græsk ø. Eller Cypern. Eller Malta.
Jeg har dog ingen erfaringer med resorts, da jeg har boet på airbnb de sidste mange gange jeg har rejst.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Fynerfin82 » 29. jan 2019, 19:46

Min veninde og jeg var på Mallorca. Boede på noget der hed Lively Mallorca. Det er egentlig et ungdomshotel, men da det var udenfor sæson var det ikke noget problem. Det lå tæt på alt, men der var ikke voldsomt meget larm om aftenen.

Og vores ferie var præcis det du beskriver. Vi lå meget af dagen ved poolen og læste, gik en tur i byen hvis vi gad. Om aftenen gik vi ud og spiste lækker mad, mens vi drak lækker vin, for at slutte aftnerne af på bar. Nogen gange bare en enkelt drink og andre aftener fik den hele armen.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Fynerfin82 » 29. jan 2019, 19:55

https://da.hotels.com/ho228535/?tab=des ... lId=228651

Det var her vi var i september 17. Værelserne er ikke så fine som på billederne, men de var rene og pæne. Og der måtte ryges på balkonen.
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 29. jan 2019, 20:27

Annione skrev:...der er pæææænt mange krav :-D

Jeg ville finde et lækkert resort på en græsk ø. Eller Cypern. Eller Malta.
Jeg har dog ingen erfaringer med resorts, da jeg har boet på airbnb de sidste mange gange jeg har rejst.


Ja jeg ved det godt... :genert: Det er ikke altid nemt at vaere mig :lol:
I det mindste er vi landet paa September, saa Maj kan da udelukkes :D
Jeg sidder og trawler diverse rejseselskabers sider igennem for at finde nogen gode muligheder... Og saa er der jo ogsaa lige det der Adult only... :gruble:
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 29. jan 2019, 20:28

Fynerfin82 skrev:Min veninde og jeg var på Mallorca. Boede på noget der hed Lively Mallorca. Det er egentlig et ungdomshotel, men da det var udenfor sæson var det ikke noget problem. Det lå tæt på alt, men der var ikke voldsomt meget larm om aftenen.

Og vores ferie var præcis det du beskriver. Vi lå meget af dagen ved poolen og læste, gik en tur i byen hvis vi gad. Om aftenen gik vi ud og spiste lækker mad, mens vi drak lækker vin, for at slutte aftnerne af på bar. Nogen gange bare en enkelt drink og andre aftener fik den hele armen.


Lyder nice! Det skal vi helt sikkert lige kigge paa :D
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Veninde ferie?

Indlægaf TinaW » 30. jan 2019, 06:12

0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 23. aug 2019, 13:47

Tror skisme vi fandt stedet, men det vil tiden vise da vi foerst skal afsted om fire uger :D :D

Vi har booket fredag til fredag her:
https://www.mabely.com/
Det er paa Zakynthos i det graeske oehav

Det eneste 'minus' er at der ikke er nogen by omkring, men jeg taenker at vi nok overlever alligevel :D
Hold nu kaje jeg glaeder mig SAA MEGET! :D
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Veninde ferie?

Indlægaf avdotja » 24. aug 2019, 10:18

Det ser lækkert ud!
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 28. sep 2019, 16:48

Det var en rigtig fin tur!
Der er vitterligt intet at lave omkring hotellet, hvilket vi godt vidste, men hvis man regner med den vilde shoppetur eller noget byliv, bliver man slemt skuffet.
Hotellet er klassificeret til 5 stjerner men jeg vil sige at den nok liiiiiige kan snige sig op paa 4 paa en god dag. Den traenger gevaldigt til en make-over, selvom bygningen er meget, meget flot. Der er ikke kaffe paa vaerelset, og man skal gaa en lille tur for at komme fra annekset til restauranten som ikke er specielt imponerende. Det er fint, normalt mad, men det er ikke 5 stjerner vaerd.
Bar- og receptions personalet var virkelig gode, og deres massoer var fantastisk, men deres rengoering burde nok komme paa et kursus. Det var ikke decideret beskidt, men det var heller ikke ordentligt rent.

Det bedste var at vi blev opgraderet til et vaerelse med privat pool, dog uden den fantastiske udsigt som jeg havde glaedet mig til, men poolen i sig selv var det hele vaerd, da alle andre steder paa hotellet havde en flot udsigt.
Det vaerste var at vi var saa meget afsides, i forhold til hovedbygningen - hvor det hele skete, saa en lille tur paa vaerelset for at hente powerbank f.eks tog minimum 10 minutter, og ned og op ad bakke.

TUI faar ingen anbefalinger herfra - der var ikke guide paa hotellet saa vi skulle ringe til deres kontaktcenter som var rimeligt useless. Og de ville ikke samle os op til excursions, da hotellet var saa 'langt vaek', og de ville heller ikke betale for taxa til og fra opsamlingssted.
Hotellet havde heldigvis en aftale med et lokalt, britisk firma som havde nogen virkeligt fine excursions og en helt og aldeles genial guide, saa vi kom lidt omkring.

Alt i alt en fin ferie, men skulle jeg tilbage til hotellet vil jeg bede om et nyrenoveret vaerelse i hovedbygningen, og jeg ville leje en bil for at kunne faa nogen andre kulinariske oplevelser en den ret begraensede buffet. Jeg ville derfor heller ikke have den forholdsvist restriktive A.I. da selv-koebte drikkevaerer kan puttes i koeleskabet paa vaerelset, og morgenmaden er inkluderet.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Veninde ferie?

Indlægaf IrmaPigen » 29. sep 2019, 05:51

Kilix skrev:Det var en rigtig fin tur!
Der er vitterligt intet at lave omkring hotellet, hvilket vi godt vidste, men hvis man regner med den vilde shoppetur eller noget byliv, bliver man slemt skuffet.
Hotellet er klassificeret til 5 stjerner men jeg vil sige at den nok liiiiiige kan snige sig op paa 4 paa en god dag. Den traenger gevaldigt til en make-over, selvom bygningen er meget, meget flot. Der er ikke kaffe paa vaerelset, og man skal gaa en lille tur for at komme fra annekset til restauranten som ikke er specielt imponerende. Det er fint, normalt mad, men det er ikke 5 stjerner vaerd.
Bar- og receptions personalet var virkelig gode, og deres massoer var fantastisk, men deres rengoering burde nok komme paa et kursus. Det var ikke decideret beskidt, men det var heller ikke ordentligt rent.

Det bedste var at vi blev opgraderet til et vaerelse med privat pool, dog uden den fantastiske udsigt som jeg havde glaedet mig til, men poolen i sig selv var det hele vaerd, da alle andre steder paa hotellet havde en flot udsigt.
Det vaerste var at vi var saa meget afsides, i forhold til hovedbygningen - hvor det hele skete, saa en lille tur paa vaerelset for at hente powerbank f.eks tog minimum 10 minutter, og ned og op ad bakke.

TUI faar ingen anbefalinger herfra - der var ikke guide paa hotellet saa vi skulle ringe til deres kontaktcenter som var rimeligt useless. Og de ville ikke samle os op til excursions, da hotellet var saa 'langt vaek', og de ville heller ikke betale for taxa til og fra opsamlingssted.
Hotellet havde heldigvis en aftale med et lokalt, britisk firma som havde nogen virkeligt fine excursions og en helt og aldeles genial guide, saa vi kom lidt omkring.

Alt i alt en fin ferie, men skulle jeg tilbage til hotellet vil jeg bede om et nyrenoveret vaerelse i hovedbygningen, og jeg ville leje en bil for at kunne faa nogen andre kulinariske oplevelser en den ret begraensede buffet. Jeg ville derfor heller ikke have den forholdsvist restriktive A.I. da selv-koebte drikkevaerer kan puttes i koeleskabet paa vaerelset, og morgenmaden er inkluderet.


Det lyder rimelig crappy, hvis du spørger mig :genert:

Kan godt forstå dine "skuffelser"
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Veninde ferie?

Indlægaf Kilix » 1. okt 2019, 13:06

IrmaPigen skrev:Det lyder rimelig crappy, hvis du spørger mig :genert:

Kan godt forstå dine "skuffelser"


Yep, det var ikke 'alt det vi havde oensket os', specielt med hensyn til beskrivelsen af hotellet fra diverse sider (Og prisen taget i betragtning....).
Men det var tilgengaeld LIGE det vi traengte til! Ren afslapning med bedsteveninden, sol, drinks, og skinny dipping i den private pool :rock: og det kan man ikke saette pris paa :love:

En kollega skal paa par ferie med konen for at fejre aarsdag, og har fundet et laekkert sted, som nok ville vaere en bedre mulighed for en fremtidig rejse. Saa snart jeg faar et link skal jeg nok lige dele den, hvis der er nogen interesserede :)
0

Tilbage til "Rejser"