Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2019, 09:28

Vi vil gerne på en familieferie til de varme lande i februar næste år. Vi vil være 4-5 voksne og 2 børn i alderen 16 mdr og 7 år, der skal fordeles på 2-3 værelser. Vi skal afsted 10-12 dage omkring uge 7. Vi vil have bountystrand men også mulighed for at tage ud og opleve noget. Vi er ikke blege for at skifte opholdssted en enkelt gang på ferien.

Hvor skal vi tage hen? Budgettet er ca. 10-12.000 pr. voksen for rejse og hotel, og det behøver ikke være gennem rejsebureau.

Jeg er ikke så meget for at bo på resort i lande, hvor de er meget fattige, da jeg ikke bryder mig om at blive opvartet på hænder og fødder af fattige mennesker, der lever for en brøkdel af, hvad jeg bruger dagligt på sådan en ferie. Så hvis det er muligt at komme udenom det, ville det være dejligt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf TomKah » 26. jan 2019, 09:56

Jeg synes dit sidste krav er svært for de lande hvor der er varme og bountystrande i februar, har jo typisk ikke den bedste levestandard i lokalbefolkningen.

Jeg vil dog anbefale Mexico, hvor det er muligt at leje en bil og komme rundt og se noget. I Tulum kan man godt finde mindre hoteller/guesthouses, men man stikker sig selv blår i øjnene hvis man ikke stadig er længder over lokalbefolkningen.

Et andet alternativ er Costa Rica. De har også vildt god infrastruktur og faciliteter og er vant til amerikanske turister.
Man kunne tage 3-4 dage i Arenal og nogle dage ved Manuel Antonio og så lidt resort/guesthouses strandferie i Puntarenas.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2019, 10:32

TomKah skrev:Jeg synes dit sidste krav er svært for de lande hvor der er varme og bountystrande i februar, har jo typisk ikke den bedste levestandard i lokalbefolkningen.


Nej, jeg ved det godt. Men der er alligevel forskel på fattig og meget fattig. Jeg har f.eks. aldrig været i Thailand, fordi jeg ifm. tsunamien kan huske billederne af, hvordan hotelpersonalet boede i byer af blik ved vandet, som bare var skyllet væk. Så steder hvor arbejdsforholdene er ok, og hvor personalet har råd til at bo i rigtige huse er at foretrække.

Tak for dine forslag!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf TomKah » 26. jan 2019, 13:39

Mi55y skrev:
TomKah skrev:Jeg synes dit sidste krav er svært for de lande hvor der er varme og bountystrande i februar, har jo typisk ikke den bedste levestandard i lokalbefolkningen.


Nej, jeg ved det godt. Men der er alligevel forskel på fattig og meget fattig. Jeg har f.eks. aldrig været i Thailand, fordi jeg ifm. tsunamien kan huske billederne af, hvordan hotelpersonalet boede i byer af blik ved vandet, som bare var skyllet væk. Så steder hvor arbejdsforholdene er ok, og hvor personalet har råd til at bo i rigtige huse er at foretrække.

Tak for dine forslag!


Så tror jeg desværre ikke at hverken Costa Rica eller Mexico lever op til din standard. Om personalet lige bor i blikskure ved jeg ikke. Men vi lejede en bil begge steder og der er mange der ikke har noget. Mexico er dog værre end Costa Rica.

I kunne også vælge Cuba eller Nicaragua. Der er der ingen der har noget så kontrasten bliver mindre.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2019, 14:34

Jeg skriver jo også, at det ville være dejligt, hvis det var muligt, og at det er at foretrække. Jeg har bare hørt så meget om steder, hvor personalet er så dårligt betalt, at de nærmest slikker gæsternes fødder rene for sand for drikkepenge. Og det er den slags, jeg gerne vil undgå.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf hotlips » 26. jan 2019, 14:35

Min ene moster er på bali, de har en hytte ved stranden og passer sig selv.

Jeg kan ikke tro det er helt vildt dyrt for de har to små børn og de har været der i snart to måneder, hun er på su.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf girl_beat » 26. jan 2019, 14:38

Thailand eller Bali ville være mit bud, der lever op til prisniveauet og ønsket om både lækker strand og oplevelser :) Vi har ikke selv været på lokationerne med små børn, men det burde slet ikke være noget problem.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf TomKah » 26. jan 2019, 14:49

Mi55y skrev:Jeg skriver jo også, at det ville være dejligt, hvis det var muligt, og at det er at foretrække. Jeg har bare hørt så meget om steder, hvor personalet er så dårligt betalt, at de nærmest slikker gæsternes fødder rene for sand for drikkepenge. Og det er den slags, jeg gerne vil undgå.


Okay det har jeg aldrig prøvet.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Aima » 26. jan 2019, 15:31

hotlips skrev:Min ene moster er på bali, de har en hytte ved stranden og passer sig selv.

Jeg kan ikke tro det er helt vildt dyrt for de har to små børn og de har været der i snart to måneder, hun er på su.


Det er ikke dyrere end andre steder at bo og leve på Bali, men flybiletterne er ret dyre.

Jeg har været der to gange, og ift. det med lokalbefolkningens levestandard, er det et godt eksempel på at det kan svinge fra land til land også. Min opfattelse var, at forholdende var betydeligt bedre, det sted vi boede anden gang.

Jeg havde også frygtet, jeg ville blive konfronteret med den der fattigdomsydmyghed i Thailand, men det gjorde jeg ikke.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf fisken80 » 26. jan 2019, 16:33

Mi55y skrev:Jeg skriver jo også, at det ville være dejligt, hvis det var muligt, og at det er at foretrække. Jeg har bare hørt så meget om steder, hvor personalet er så dårligt betalt, at de nærmest slikker gæsternes fødder rene for sand for drikkepenge. Og det er den slags, jeg gerne vil undgå.


Vi var i Gambia tilbage i 2013, og ja befolkningen ER fattig, men de er også stolte. Og selvom de gerne vil opvarte turisterne, så oplevede jeg ikke, at ville gøre alt for lidt drikkepenge. Vi havde f.eks. en chauffør som vi brugte flere dage og han inviterede os med ud til denmlandsby, hvor han boede og vi blev inviteret på mad (vi afslog, dels af hygiejnegrunde og dels fordi vi faktisk havde det skidt med at spise deres sparsomme mad) og fik en stor pose limefrugter med hjem, som de kunne have tjent penge på at sælge på markedet. Det er helt sikkert også mange i landet der er virkelig fattige, men jeg synes trods alt det kunne have været værre, f.eks. som du beskriver.
Landet har skønne strande og der er blevet politisk stabilt efter at deres diktator blev afsat. Ham der er præsident nu arbejde hårdt på at åbne landet mod verden og skabe vækst.

Men jeg vil dog nok ikke kalde det en bountystrand. Men der er mange ting at opleve også for børn. Og mange virkelig lækre hoteller.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf paint » 26. jan 2019, 19:24

Når det drejer sig om bounty-strande, vil jeg gerne anbefale Cebu Island (filippinerne) . Det er nok ikke ideelt til en 10-12 dages rejse, som der er tale om her i tråden. Men så til en anden god gang, hvor man vil prøve noget lidt anderledes.
Især, kan jeg anbefale 'White Sand Bungalows', som er en samling på ca. 6 bambushytter (med bad og WIFI), men ret primitivt.

På Cebu, er der masser af den slags 'resorts' (resorts på Cebu, er noget med 5-8 bambus bungalows i forskellige kvaliteter. White Sands, hører til de bedste, og koster den formidable sum af ca. 200 kr pr. nat (to personer).´i en beach front bungalow

Der er flyforbindelse til Cebu fra Singapore, Hong Kong og flere andre steder (der er en international lufthavn på Cebu) Vil man bo på White Sand, kan man book transport fra lufthavnen til resortet (tager så vidt jeg husker 3-4 timer)

White Sand, er i øvrigt kåret af Loneley Planet, som det bedste sted på øen. Resortet er ejet af en Filippiner og en dansker.

Billede

Billede

http://www.mycebuguide.com/rooms/cebu-h ... s-355.html
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Jedi » 26. jan 2019, 19:52

Hvad er budgettet for børnene?

Cuba kan være et bud. Kriminaliteten er lav, der er meget få tiggere/decideret armod, vejret er godt, der er fine strande, etc.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2019, 21:45

Mi55y skrev:Jeg skriver jo også, at det ville være dejligt, hvis det var muligt, og at det er at foretrække. Jeg har bare hørt så meget om steder, hvor personalet er så dårligt betalt, at de nærmest slikker gæsternes fødder rene for sand for drikkepenge. Og det er den slags, jeg gerne vil undgå.


Det har jeg altså aldrig oplevet i Mexico de tre gange, jeg har været der. Fattigdom, ja, men det vil der nok være i mange af de lande, I overvejer. Man behøver ikke bo på resorts, men kan vælge mindre, lokale hoteller. Eller måske i et feriehus.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2019, 07:55

Jedi skrev:Hvad er budgettet for børnene?

Cuba kan være et bud. Kriminaliteten er lav, der er meget få tiggere/decideret armod, vejret er godt, der er fine strande, etc.


Jamen, op til 10.000 for børnene, vil jeg sige...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Bountystrand og oplevelser med børn i februar - hvor?

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2019, 07:57

LaMariposa skrev:
Mi55y skrev:Jeg skriver jo også, at det ville være dejligt, hvis det var muligt, og at det er at foretrække. Jeg har bare hørt så meget om steder, hvor personalet er så dårligt betalt, at de nærmest slikker gæsternes fødder rene for sand for drikkepenge. Og det er den slags, jeg gerne vil undgå.


Det har jeg altså aldrig oplevet i Mexico de tre gange, jeg har været der. Fattigdom, ja, men det vil der nok være i mange af de lande, I overvejer. Man behøver ikke bo på resorts, men kan vælge mindre, lokale hoteller. Eller måske i et feriehus.


Jeg er også ret hooked på Mexico. Jysk Rejsebureau har en rejse, hvor man kommer til Valladolid, Chichen Itza, Tulum og Playa Carmen, og hvor priserne starter på 12k.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"