Pakkerejse eller bestille selv?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 7. feb 2019, 21:26

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er smartest og vil gerne høre andres erfaringer.

Vi er 2 voksne og to teenagere der gerne vil tre uger til californien i autocamper. Vi har fået et tilbud fra usatours på 43 000 kr, og det inkluderer fly, autocamperleje og 4 nætter på hotel.
Jeg synes, det virker lidt dyrt, når man tænker på at det først er om 8 måneder vi skal rejse. Jeg har tjekket flybilletter og fandt dem til 15000 kr, og leje af autocamper for 11000 kr. Hotellet kan klares for 7000 kr.
Kan det passe at rejseselskabet skal have 10000 kr for at arrangere rejsen? Eller er der noget jeg overser?

Jeg overvejer nu om det er smartest at bestille rejsen selv- altså fly, hotel og vogn. Hvor svært kan det egentlig være? Vi er ikke vant til at rejse andre steder end i norden, skal det lige siges...

What say you?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Neenah » 7. feb 2019, 21:30

Det er mega nemt at planlægge selv i USA. Jeg siger go for it.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf MOGA » 7. feb 2019, 21:51

Planlæg selv, det lyder som om du har godt styr på det.
0
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf didaa » 12. feb 2019, 09:46

Som jeg skrev i den anden tråd, så ja, det kan sagtens passe at de skal have ca. 10.000 for at arrangere. Rejseselskaberne kan dog indimellem få nogle rabatter på fly, ligesom de kan have adgang før til gode afgange osv. som kan være ulempen ved selv at bestille. Men det er virkelig ikke svært, og slet ikke i USA. Men 8 måneder er altså ikke i vildt god tid, så I skal snart til at komme i gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Wizzze » 12. feb 2019, 10:27

Er det kun et hotel, og uden stand/campingplads, der er med i deres pris, for ja så er 10.000 kr. meget at tage for den omgang. Husk at sørge for rejseforsikring og forsikring på autocamperen, da USA ikke er dækket af det blå/gule sygesikringskort. Og husk at søge ESTA adgang inden I får booket fly, hotel, camper, det er sure spildte penge, hvis ESTA så siger nej, men det gør de forhåbentlig ikke.

Vi bestiller altid selv, og har været i USA myriader af gange og aldrig haft problemer, og så er planlægningen lidt af selve rejsen, det at finde steder man vil opleve, researche steder at bo/overnatte, steder med god mad, butikker osv. Det er alt sammen med til at opbygge rejse/feriestemningen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Skvatman » 12. feb 2019, 14:56

Bestiller også altid selv - er ved st bestille en tur til Boston nu her.
Men ja, ESTA først :)
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf sigge » 13. feb 2019, 06:58

Det er sjovt, for det er aldrig faldet mig ind, at ESTA skulle være et problem, så jeg har glad og fro bestilt både flybilletter og hotel (non refundable) længe inden, jeg ansøgte om ESTA.

Jeg har planer om at skulle på en lignende tur som dig, TS, om to år. Og jeg regner også med at bestille og planlægge selv (og dræne debatten for alle dens erfaringer med roadtrips i det vestlige USA).
5
You can't spell awesome without me.
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Chichu » 13. feb 2019, 07:23

sigge skrev:Det er sjovt, for det er aldrig faldet mig ind, at ESTA skulle være et problem, så jeg har glad og fro bestilt både flybilletter og hotel (non refundable) længe inden, jeg ansøgte om ESTA.

Jeg har planer om at skulle på en lignende tur som dig, TS, om to år. Og jeg regner også med at bestille og planlægge selv (og dræne debatten for alle dens erfaringer med roadtrips i det vestlige USA).


Tænker også at hvis man bare søger den i så godt tid, at man vil kunne nå et afslag og en visumansøgning på ambassaden i København, så skal det nok gå. Og hvis man vitterligt også får afslag på visumansøgning, så har man nok større problemer at få udredt end en tabt rejse...

alt dette gælder selvfølgelig kun hvis man er leverpostejsdansker. Hvis man har fremmed blod i navn eller hudfarve, så tror jeg også, at vejen frem er esta først.
2
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf MOGA » 13. feb 2019, 17:16

sigge skrev:Det er sjovt, for det er aldrig faldet mig ind, at ESTA skulle være et problem, så jeg har glad og fro bestilt både flybilletter og hotel (non refundable) længe inden, jeg ansøgte om ESTA.

Jeg har planer om at skulle på en lignende tur som dig, TS, om to år. Og jeg regner også med at bestille og planlægge selv (og dræne debatten for alle dens erfaringer med roadtrips i det vestlige USA).


Jeg har gjort det samme, fuldstændig uden skrupler. Man har vel selv en ret god ide om hvorvidt man kan risikere at blive nægtet adgang.
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf TomKah » 14. feb 2019, 11:51

MOGA skrev:
sigge skrev:Det er sjovt, for det er aldrig faldet mig ind, at ESTA skulle være et problem, så jeg har glad og fro bestilt både flybilletter og hotel (non refundable) længe inden, jeg ansøgte om ESTA.

Jeg har planer om at skulle på en lignende tur som dig, TS, om to år. Og jeg regner også med at bestille og planlægge selv (og dræne debatten for alle dens erfaringer med roadtrips i det vestlige USA).


Jeg har gjort det samme, fuldstændig uden skrupler. Man har vel selv en ret god ide om hvorvidt man kan risikere at blive nægtet adgang.


Det er aldrig faldet mig ind at søge ESTA på forhånd. Jeg har søgt 48 timer før afrejse for at få maksimal "holdbarhed".
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Wizzze » 14. feb 2019, 13:31

TomKah skrev:
MOGA skrev:
sigge skrev:Det er sjovt, for det er aldrig faldet mig ind, at ESTA skulle være et problem, så jeg har glad og fro bestilt både flybilletter og hotel (non refundable) længe inden, jeg ansøgte om ESTA.

Jeg har planer om at skulle på en lignende tur som dig, TS, om to år. Og jeg regner også med at bestille og planlægge selv (og dræne debatten for alle dens erfaringer med roadtrips i det vestlige USA).


Jeg har gjort det samme, fuldstændig uden skrupler. Man har vel selv en ret god ide om hvorvidt man kan risikere at blive nægtet adgang.


Det er aldrig faldet mig ind at søge ESTA på forhånd. Jeg har søgt 48 timer før afrejse for at få maksimal "holdbarhed".


Det holder i 2 år, så man kan godt være i god tid :D

Horror story:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... se/5958840

tips:
https://politiken.dk/rejser/art5626489/ ... se-til-USA
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf sigge » 14. feb 2019, 13:35

Wizzze skrev:
Det holder i 2 år, så man kan godt være i god tid :D

Horror story:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... se/5958840

tips:
https://politiken.dk/rejser/art5626489/ ... se-til-USA


Jovist, men hvis man nu har planer om at skulle til USA igen indenfor de næste 2 år, kan man jo lige så godt sørge for at kunne rejse på samme ESTA. Så er det jo dumt, hvis det udløber 1 år efter første rejse er afsluttet, fordi man søgte om ESTA, inden man så meget som kiggede på flybilletter eller autocamper. $14 pr. næse er også en slags penge.
3
You can't spell awesome without me.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf TomKah » 14. feb 2019, 22:57

I gamle dage søgte man jo bare ESTA i flyet på vej over. Det kan dælme ikke være mange danskere der bliver afvist sådan.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 15. feb 2019, 21:30

Wizzze skrev:Er det kun et hotel, og uden stand/campingplads, der er med i deres pris, for ja så er 10.000 kr. meget at tage for den omgang. Husk at sørge for rejseforsikring og forsikring på autocamperen, da USA ikke er dækket af det blå/gule sygesikringskort. Og husk at søge ESTA adgang inden I får booket fly, hotel, camper, det er sure spildte penge, hvis ESTA så siger nej, men det gør de forhåbentlig ikke.

Vi bestiller altid selv, og har været i USA myriader af gange og aldrig haft problemer, og så er planlægningen lidt af selve rejsen, det at finde steder man vil opleve, researche steder at bo/overnatte, steder med god mad, butikker osv. Det er alt sammen med til at opbygge rejse/feriestemningen.

Ja, det er nemlig kun fly, camper og hotel- ikke andet. Synes også prisen var lige lovligt høj for at de skulle bruge en halv time på at booke :gruble:
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Pakkerejse eller bestille selv?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 16. feb 2019, 10:59

Wizzze skrev:Er det kun et hotel, og uden stand/campingplads, der er med i deres pris, for ja så er 10.000 kr. meget at tage for den omgang. Husk at sørge for rejseforsikring og forsikring på autocamperen, da USA ikke er dækket af det blå/gule sygesikringskort. Og husk at søge ESTA adgang inden I får booket fly, hotel, camper, det er sure spildte penge, hvis ESTA så siger nej, men det gør de forhåbentlig ikke.

Vi bestiller altid selv, og har været i USA myriader af gange og aldrig haft problemer, og så er planlægningen lidt af selve rejsen, det at finde steder man vil opleve, researche steder at bo/overnatte, steder med god mad, butikker osv. Det er alt sammen med til at opbygge rejse/feriestemningen.

Hvilken rejseforsikring har I brugt?
0

Tilbage til "Rejser"