Togrejsetråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Togrejsetråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. maj 2019, 07:06

Hvis man tager et aftentog fra kbh H. til Stockholm (afgang kl 18-noget) og kører 1. Klasse, kan man så købe noget aftensmad i toget?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Togrejsetråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. maj 2019, 20:38

Så har vi lige bestilt togbilletter på 1. Klasse til Stockholm t/r til Kr. Himmelfart :D (og hotel)
Senest rettet af IrmaPigen 9. maj 2019, 05:55, rettet i alt 1 gang.
5
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Togrejsetråden

Indlægaf IrmaPigen » 9. maj 2019, 05:44

IrmaPigen skrev:Hvis man tager et aftentog fra kbh H. til Stockholm (afgang kl 18-noget) og kører 1. Klasse, kan man så købe noget aftensmad i toget?


Jeg fik Googlet mig frem til, at der er bistro på toget :D

Nui, hvor skal vi hygge på den togtur.
4
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Togrejsetråden

Indlægaf MissB » 9. maj 2019, 12:04

IrmaPigen skrev:
IrmaPigen skrev:Hvis man tager et aftentog fra kbh H. til Stockholm (afgang kl 18-noget) og kører 1. Klasse, kan man så købe noget aftensmad i toget?


Jeg fik Googlet mig frem til, at der er bistro på toget :D

Nui, hvor skal vi hygge på den togtur.


Det er den hyggeligste togtur. Glæd jer!
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Persnikedy » 10. maj 2019, 13:16

Jeg kom hjem i går fra min ferie i Hamborg hvor jeg kørte med DSB derned og hjem. Det gik fint og smertefrit (på nær turen hjem hvor der havde været en ulykke dagen før så det tog en ekstra time). Det har på ingen måde afskrækket mig fra at tage en ferie med tog istedet for fly igen. Faktisk tror jeg at jeg vil foretrække det
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7754
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11466

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Kerrigan » 10. maj 2019, 14:18

Persnikedy skrev:Jeg kom hjem i går fra min ferie i Hamborg hvor jeg kørte med DSB derned og hjem. Det gik fint og smertefrit (på nær turen hjem hvor der havde været en ulykke dagen før så det tog en ekstra time). Det har på ingen måde afskrækket mig fra at tage en ferie med tog istedet for fly igen. Faktisk tror jeg at jeg vil foretrække det


Ja, turen herfra og til Hamborg er virkelig hyggelig.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Pyjamas » 11. maj 2019, 16:24

Til Kristi Himmelfart tager min søn og jeg til Berlin med toget. Vi kører fra Arhus, har en halv times skift i Hamborg og så videre til Berlin. Jeg glæder mig rigtig meget! Det er en dejlig nem rejse.
4
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Togrejsetråden

Indlægaf milisa » 19. maj 2019, 07:04

Fræksak skrev:Er der nogen herinde, der har været med den Transsibiriske Jernbane?


Jeps, det har jeg. Jeg tog toget fra Rødekro i Sdr Jylland til Hanoi! Rødekro-Kbh-Stockholm-Helsinki-Turbo-Skt. Petersborg-Moskva-Beijing-*rundt i kina*-Hanoi! Episk tur!
10
Tally-ho
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8817

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Skorstenen » 19. maj 2019, 07:12

IrmaPigen skrev:Så har vi lige bestilt togbilletter på 1. Klasse til Stockholm t/r til Kr. Himmelfart :D (og hotel)


Må jeg være fræk og spørge hvad det kostede? Vi har familie i Stockholm og plejer at køre selv - det kan dog være en dræbende tur :træt:
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4230

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Fræksak » 19. maj 2019, 07:25

milisa skrev:
Fræksak skrev:Er der nogen herinde, der har været med den Transsibiriske Jernbane?


Jeps, det har jeg. Jeg tog toget fra Rødekro i Sdr Jylland til Hanoi! Rødekro-Kbh-Stockholm-Helsinki-Turbo-Skt. Petersborg-Moskva-Beijing-*rundt i kina*-Hanoi! Episk tur!



Fedt! Vil du fortælle lidt om det? Hvornår var det?

Jeg husker, at mine forældre talte om det med mellemrum, da jeg var barn. Altså om vi skulle tage turen. Det blev aldrig til noget, men det har alligevel sat sig fast i mit baghoved om det var noget, jeg skulle gøre med mine egne børn. Det står for mig som sådan en ultimativ eventyrtur.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Togrejsetråden

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2019, 09:32

Skorstenen skrev:
IrmaPigen skrev:Så har vi lige bestilt togbilletter på 1. Klasse til Stockholm t/r til Kr. Himmelfart :D (og hotel)


Må jeg være fræk og spørge hvad det kostede? Vi har familie i Stockholm og plejer at køre selv - det kan dog være en dræbende tur :træt:


Omregnet til danske lige over 2500 Kr.

Jeg bestilte på SJs hjemmeside.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Togrejsetråden

Indlægaf milisa » 19. maj 2019, 20:49

Fræksak skrev:
milisa skrev:
Fræksak skrev:Er der nogen herinde, der har været med den Transsibiriske Jernbane?


Jeps, det har jeg. Jeg tog toget fra Rødekro i Sdr Jylland til Hanoi! Rødekro-Kbh-Stockholm-Helsinki-Turbo-Skt. Petersborg-Moskva-Beijing-*rundt i kina*-Hanoi! Episk tur!



Fedt! Vil du fortælle lidt om det? Hvornår var det?

Jeg husker, at mine forældre talte om det med mellemrum, da jeg var barn. Altså om vi skulle tage turen. Det blev aldrig til noget, men det har alligevel sat sig fast i mit baghoved om det var noget, jeg skulle gøre med mine egne børn. Det står for mig som sådan en ultimativ eventyrtur.


Det er 15 år siden, så du kan næppe bruge det til så meget ift dagens standard. Men det var en gammel barndomsdrøm så jeg pakkede rygsækken og drog af sted. Den transibirske var en gigant oplevelse - altså det var det hele jo, men nu spurgte du specifikt til den! :lol: Jeg valgte at tage den billigste klasse i ét stræk og kom derved til at sidde blandt helt almindelige kinesere og russere. Ikke en i hele vognen kunne engelsk, men den ene oppasser kunne lidt tysk og så var der jo glossary i lonely planet - og menneskers generelle vilje til at forstå hinanden. Jeg blev passet mega meget på og har kun utryg én gang, hvor to unge russiske mænd uden alt for meget andet end sex på hjernen steg på og skulle sove i min kupé. Men inden jeg nåede at reagere, havde oppasser og de øvrige i vognen reageret, så de stakkels mænd blev sat af!! Eller, jeg så dem i hvert fald ikke igen.... Synes dog ikke de var stakkels dengang, for selvom jeg ikke kunne et ord russisk, kunne jeg godt forstå, hvad de ville....

Turen var episk. I 4 ud af 7 dage ser du ikke andet end grantræer. Det var helt hypnotiserende. Lyden af toget og det daglige liv og så den der bevidsthed om, hvor stort et land du er ved at køre gennem - og hvor mange grantræer der er..... Jeg levede af den mad, jeg kunne købe på stationerne, og det kunne være super og det kunne være det modsatte!!! Min drøm var at opleve Sibirien om vinteren, men fordi jeg var 22 år gammel og alene, havde jeg ikke lyst til at gøre deciderede ophold. Derfor tog jeg turen i ét stræk. Men altså, de 30-45 minutter vi havde pr station gav jo noget. Og det er sgu ret specielt at opleve en kulde så stærk, at tårerne fra ens øjne, der løber i vand, fryser til is på ens kinder - og man i øvrigt ikke kan trække vejret gennem næsen, fordi den er frosset sammen!!!

Jeg gjorde det gerne igen, men selvfølgelig med stop denne gang. Ikke at jeg fortryder ikke at have stoppet første gang - det var jo selve turen, der var mit mål - men fordi jeg gerne vil opleve mere af Sibirien.
7
Tally-ho
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5418
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13966

Re: Togrejsetråden

Indlægaf RavenClaw » 27. maj 2019, 16:59

Jeg er ved at overtale mine rejsemakkere at tage toget fra Hamburg til Schweiz, fordi det er langt nemmere for mig :blush: Planen var, at vi skulle tage nattoget fra Fredericia, men der er så mange skift, at vi ikke kan sove hele natten, og jeg skal vente 3 timer på de andre i Fredericia... Toget fra Hamburg koster mindre, og det kører kl. 6 om morgenen og direkte til Schweiz, så vi er der samme tid som planlagt. Men det kræver så, at vi tager Flixbussen (natbussen) til Hamburg fra vores respektive hjembyer, for at vi kan spare 200 kr. hver i alt pr. vej.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5418
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13966

Re: Togrejsetråden

Indlægaf RavenClaw » 27. maj 2019, 18:53

RavenClaw skrev:Jeg er ved at overtale mine rejsemakkere at tage toget fra Hamburg til Schweiz, fordi det er langt nemmere for mig :blush: Planen var, at vi skulle tage nattoget fra Fredericia, men der er så mange skift, at vi ikke kan sove hele natten, og jeg skal vente 3 timer på de andre i Fredericia... Toget fra Hamburg koster mindre, og det kører kl. 6 om morgenen og direkte til Schweiz, så vi er der samme tid som planlagt. Men det kræver så, at vi tager Flixbussen (natbussen) til Hamburg fra vores respektive hjembyer, for at vi kan spare 200 kr. hver i alt pr. vej.


Nå, vi endte med at bestille billetterne fra Hamburg, og vi ender med at spare 1.500 kr. hver.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Togrejsetråden

Indlægaf avdotja » 27. maj 2019, 19:49

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Jeg er ved at overtale mine rejsemakkere at tage toget fra Hamburg til Schweiz, fordi det er langt nemmere for mig :blush: Planen var, at vi skulle tage nattoget fra Fredericia, men der er så mange skift, at vi ikke kan sove hele natten, og jeg skal vente 3 timer på de andre i Fredericia... Toget fra Hamburg koster mindre, og det kører kl. 6 om morgenen og direkte til Schweiz, så vi er der samme tid som planlagt. Men det kræver så, at vi tager Flixbussen (natbussen) til Hamburg fra vores respektive hjembyer, for at vi kan spare 200 kr. hver i alt pr. vej.


Nå, vi endte med at bestille billetterne fra Hamburg, og vi ender med at spare 1.500 kr. hver.

1.500 kr/person var da også en sjat :) Hvor bestilte I henne og hvad blev den endelige pris pr person?
0

Tilbage til "Rejser"