wizzair, billige rejser fra København

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2016, 14:26

Jeg vil bare henlede debattens opmærksomhed på lavprisflyselsabet wizzair, wizzair.com

Det er Ungarns svar på Ryanair. De har et hav af destinationer, mest i østeuropa.

De flyver fra Malmø lufthavn. Man kan bestille direkte transport på neptunbus.dk, hvis busser er koordineret med flyafgangene.

Smider det her fordi de har latterligt billige afgange hvis man roder lidt med datoer og destinationer, a la 150 kr retur til Polen. Så det ku være noget f.eks. for studerende der gerne vil et par dage til et sted i østeuropa. Det er billigere end at tage til Odense :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf Spjaerten » 1. jan 2016, 14:37

Ha ha sorry for OT wizzze har du fået eget selskab :lol:
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf kidkomb » 1. jan 2016, 14:38

Det koster så bare en mindre formue at komme til Sturup lufthavn (medmindre man bruger den der bus, men den skal man jo også hen til) , der ligger latterligt langt væk fra Malmö og der er dyre parkeringsforhold, er der ikke?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2016, 14:43

kidkomb skrev:Det koster så bare en mindre formue at komme til Sturup lufthavn, der ligger latterligt langt væk fra Malmö og der er dyre parkeringsforhold, er der ikke?


Med neptunbus er det 200 kr retur, man kommer ind lige til checkind og bliver hentet lige efter afgangen. Har ikke en gang overvejet at bruge det svenske offentlige. Køreturen tager omkring 45 minutter mener jeg.

Hvis man tager med bil må jeg melde pas, det har jeg aldrig prøvet. Turen over broen er vist ret så dyr med mindre man har en slags årskort-brobizz-ting.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf kidkomb » 1. jan 2016, 14:48

eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:Det koster så bare en mindre formue at komme til Sturup lufthavn, der ligger latterligt langt væk fra Malmö og der er dyre parkeringsforhold, er der ikke?


Med neptunbus er det 200 kr retur, man kommer ind lige til checkind og bliver hentet lige efter afgangen. Har ikke en gang overvejet at bruge det svenske offentlige. Køreturen tager omkring 45 minutter mener jeg.

Hvis man tager med bil må jeg melde pas, det har jeg aldrig prøvet. Turen over broen er vist ret så dyr med mindre man har en slags årskort-brobizz-ting.

Jeg havde ikke hørt om Neptunbus før. Det er jo megasmart. Må man kun køre med deres bus, hvis man skal flyve med Wizz?
Ellers åbner der sig nærmest en ny verden jo.
Bortset fra, at jeg ikke flyver med Ryan, at etiske grunde og jeg ikke har spor grund til at tro, at Wizz på nogen måde er bedre :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2016, 14:49

Men ja det er ret langt ude at bussen til Malmø koster mere end flyveturen :)

Billede
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: wizzair, billige rejser fra København

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2016, 14:58

kidkomb skrev:
eks-Maupassant skrev:
kidkomb skrev:Det koster så bare en mindre formue at komme til Sturup lufthavn, der ligger latterligt langt væk fra Malmö og der er dyre parkeringsforhold, er der ikke?


Med neptunbus er det 200 kr retur, man kommer ind lige til checkind og bliver hentet lige efter afgangen. Har ikke en gang overvejet at bruge det svenske offentlige. Køreturen tager omkring 45 minutter mener jeg.

Hvis man tager med bil må jeg melde pas, det har jeg aldrig prøvet. Turen over broen er vist ret så dyr med mindre man har en slags årskort-brobizz-ting.

Jeg havde ikke hørt om Neptunbus før. Det er jo megasmart. Må man kun køre med deres bus, hvis man skal flyve med Wizz?
Ellers åbner der sig nærmest en ny verden jo.
Bortset fra, at jeg ikke flyver med Ryan, at etiske grunde og jeg ikke har spor grund til at tro, at Wizz på nogen måde er bedre :lol:


Neptunbus er vist relativt nyt. For et år siden var det mere opstarts-agtigt, og man betalte med bankoverførsel men det er mere og mere tjekket hver gang jeg er med, de får flere logoer på osv. De har også danske chauffører nu, for et års tid siden var chaufførerne også østeuropæere. Jeg har ikke haft det ringeste problem med neptunbus, det fungerer som det skal, også i starten hvor jeg var lidt loren ved at bankoverføre penge til dem.

Wizzair synes formentlig Ryanair er en sump af vattet blødhed :)

Men igen, det er et ungarsk firma, og jobsene hænger ikke på træerne på de kanter. Så jeg har ikke noget etisk problem med dem overhovedet, jeg ser det som at de skaber jobs der hvor de virkeligt er nødvendige. Det må man jo self. selv om.
1

Tilbage til "Rejser"