Florida

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Florida

Indlægaf Ekliptika » 20. mar 2019, 05:24

Vi rejser til Florida om nogle uger.
Mine børn vil rigtig gerne til Everglades - er der nogen, som vil anbefale, hvad vi skal se der? Det er jo et stort område.
Andet i vil anbefale vi skal se/lave i området syd for Orlando? Tiden tillader desværre ikke, at vi også kan køre nordpå.
Vi skal bruge mest til ved golfkysten, hvad er godt der?
Hvor ligger de bedste outlets?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Florida

Indlægaf Neenah » 20. mar 2019, 06:21

Fort Lauderdale har et rigtig godt science museum, som er perfekt til børn.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Florida

Indlægaf Sof » 20. mar 2019, 06:27

Vi var på en everglades airboat tour, desværre kan jeg ikke finde navnet på firmaet. Det var ellers ret godt, bestod af et skur midt ude i ingenting, men guiden var meget lokal og vidste alt muligt. Jeg tror faktisk jeg blev anbefalet det af en på den gamle debat, så kigger lige om jeg ikke kan opstøve det derinde.


Der er VIRKELIG mange outlet malls og generelt bare malls i det område. Vi er glade for Sawgrass Mills, Mall at the Millenia og Orlando Premium Outlets.

Som Neenah vil jeg også anbefale Museum og Discovery and Science.


Gider i Disney ting?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Florida

Indlægaf Wizzze » 20. mar 2019, 06:59

Uden at vide hvor lang tid i har, og hvor I planlægger at komme, så er det lidt svært at rådgive præcist, men her er et par generelle ting:
Everglades, brug hovedindgangen vid Homestead, her ligger et Visitor Center som er et godt sted at starte https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/ ... ctions.htm
Herfra går en vej ca 60km gennem Everglades, lags vejer er der stop, hvorfra stier, gangbroer og udsigtsplatforme går ud i sumpen, så man kan opleve planter, fugle og dyreliv. Der er intet andet i selve parken, vejen ender i en stor campingplads, med flot udsigt og mulighed for at sejle/padle hvis man medbringer kano/kajak (motorbåde, vandski og lign. er forbudt i Everglades) Der er heller ikke noget at spise/drikke, så husk at medbringe mad og drikke (og myggespray :D ) Byen Homestead er også starten på HW1 der går via Florida Keys ned til Key West. En tur der kan anbefales, men afsæt et par dage der er meget at se og opleve. Personligt anbefaler jeg at man starter med the keys og så ser Everglades "på vejen ud" fra Florida Keys.
Mht. til Outlets ligger der faktisk også et ok Outlet i Homestead lige ved starten på HW1 https://www.premiumoutlets.com/outlet/f ... arketplace ellers ligger de store outlets i Florida omkring Miami og Orlando

Miami:
https://www.simon.com/mall/sawgrass-mills
https://aventuramall.com/

Har man råd, så kan et besøg til Bal Harbour nord for Miami Beach også være en oplevelse
https://www.balharbourshops.com/

Orlando:
https://www.premiumoutlets.com/outlet/o ... ernational
https://www.premiumoutlets.com/outlet/orlando-vineland

På Golfkysten hvor I skal bruge mest tid, ligger der et par gode outlets nord og syd for Tampa
https://www.premiumoutlets.com/outlet/tampa
https://www.premiumoutlets.com/outlet/ellenton

Som du ser, så er det samme firma der sidder på meget af Outlet stederne i USA, og hvilke(t) man skal vælge kommer mest an på hvilke butikker man er interesserede i, generelt er de meget ens i opbygning og struktur.

Omkring Tampa bør I ikke snyde jer selv for strandene omkring Clearwater, eller downtown/havnen i St. Petersburg, og så downtown Tampa, Ybor city og så selvfølgelig https://buschgardens.com/tampa/ en blanding af Zoo & Tivoli
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Florida

Indlægaf Wizzze » 20. mar 2019, 07:10

Sof skrev:Vi var på en everglades airboat tour, desværre kan jeg ikke finde navnet på firmaet. Det var ellers ret godt, bestod af et skur midt ude i ingenting, men guiden var meget lokal og vidste alt muligt. Jeg tror faktisk jeg blev anbefalet det af en på den gamle debat, så kigger lige om jeg ikke kan opstøve det derinde.


Der er VIRKELIG mange outlet malls og generelt bare malls i det område. Vi er glade for Sawgrass Mills, Mall at the Millenia og Orlando Premium Outlets.

Som Neenah vil jeg også anbefale Museum og Discovery and Science.


Gider i Disney ting?


Airboats finder man et hav af nord for selve Everglades Nationalparken langs Route 41, landevejen mellem Miami og Naples/golfkysten
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 158

Re: Florida

Indlægaf momuh » 20. mar 2019, 08:49

Wizzze skrev:
Omkring Tampa bør I ikke snyde jer selv for strandene omkring Clearwater, eller downtown/havnen i St. Petersburg, og så downtown Tampa, Ybor city og så selvfølgelig https://buschgardens.com/tampa/ en blanding af Zoo & Tivoli


Jeg synes nu ikke Downtown og havnen i Skt. Petersburg var noget særligt, da vi var der i November. The Pier ved havnen var også en stor byggeplads, da den er under total renovering.


Ellers vil jeg anbefale Kennedy Space Center hvis man bare har en lille smule interesse og fascination af rumfart. Så er det en fantastisk oplevelse både for børn og voksne. Og man skal endelig huske også at tage busturen, så man både ser affyrings ramperne og den store udstillingshal som er dedikeret Apollo projektet, som ligger lidt væk fra resten af besøgsområdet.
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Re: Florida

Indlægaf Ekliptika » 20. mar 2019, 10:47

Tusind tak for jeres svar. Det bekræfter, at vi er på rette vej med planlægning af vores rute og hjælper med, hvordan vi skal prioritere tiden bedst muligt.
Vi starter med at køre til Tampa, hvor vi skal bo ved Treasure Island. Vi tager en udflugt til Clearwater samt nogle områder nord for Clearwater beach, hvor der stadig skulle være noget naturstrand, hvor man kan tage nogle (korte) vandreture.
Derefter kører vi videre mod Fort Myers, hvor vi også skal besøge diverse steder.
Videre derfra mod Everglades, hvor vi planlægger en dag med Airboat tur og gåture i det nordlige område, derefter videre til Homestead og tur til det sydlige Everglades med gåture i området.
Desværre er vi nødt til at springe The Keys over på grund af tiden. Vi ville kun have tid til at køre derud og hjem igen på 1 dag, og jeg har fået anbefalet, at man har nogle dage derude for virkelig at mærke og opleve den specielle stemning. Så det bliver en anden gang.
Herefter videre til Cape Canaveral, hvor vi har en dag til både museum og bustur (skal man booke billetter på forhånd?).
Vi slutter med nogle dage i Orlando til shopping og eventuelt Theme Parks besøg. Mine børn gider ikke Disney, så vi overvejer Universal og Seaworld i stedet, men der ligger jo et hav af dem, så vi belsutter os nok først, når vi er derovre. Generelt er hverken vi eller børnene til store Theme Parks, men når man nu er i Orlando, så skal vi nok have den oplevelse med.
Vi har indlagt lidt buffertid til shopping og spontane oplevelser, men jeg skal nok forvente at begrænse den tid, jeg kan bruge i Malls. Derfor godt at vide, hvad man skal prioritere :)
Vi har små 14 dage over påsken - det var hvad det kunne blive til med sammenskrab af restferie og barn i 9. klasse. Impulsiv beslutning, da vi gerne vil opleve noget andet, end vi plejer, og gerne vil kombinere oplevelser med sol, varme, strand og hav. Vi fandt nogle superbillige billetter til Orlando med nogle gode flyselskaber, så det blev Orlando, der er vores udgangspunkt, i stedet for Miami, som vi først havde regnet med.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Florida

Indlægaf Sof » 20. mar 2019, 14:03

I kan også nøjes med Universal vil jeg sige, hvis i ikke er vildt meget til den slags. Det er selvfølgelig bare er min mening, men synes ikke man går glip af noget ved at droppe Seaworld og besøge et akvarie herhjemme en anden god gang.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30216

Re: Florida

Indlægaf TinaW » 20. mar 2019, 14:31

Sof skrev:I kan også nøjes med Universal vil jeg sige, hvis i ikke er vildt meget til den slags. Det er selvfølgelig bare er min mening, men synes ikke man går glip af noget ved at droppe Seaworld og besøge et akvarie herhjemme en anden god gang.


Et lille øf herfra er også, ikke at støtte seaworld.
2
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 332
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 768

Re: Florida

Indlægaf Ekliptika » 20. mar 2019, 15:18

TinaW skrev:
Sof skrev:I kan også nøjes med Universal vil jeg sige, hvis i ikke er vildt meget til den slags. Det er selvfølgelig bare er min mening, men synes ikke man går glip af noget ved at droppe Seaworld og besøge et akvarie herhjemme en anden god gang.


Et lille øf herfra er også, ikke at støtte seaworld.


Ja, det er jeg opmærksom på. Derfor vi er lidt i tvivl om vi vil i Seaworld
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Florida

Indlægaf Stitch » 20. mar 2019, 15:38

Jeg var helt vild med Seaworld, men ikke de andre parker :genert:
Vi var i den del med delfinerne osv og der var simpelthen så lækkert og fredeligt og virkelig en fin respekt for dyrene.

Jeg var ikke rigtig til Disney. Der var dyrt og varmt og mange mennesker.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Nikitalys
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. mar 2019, 04:18
Kort karma: 0

Re: Florida

Indlægaf Nikitalys » 27. mar 2019, 04:34

Det kan stærkt anbefales at tage på en airboat-tur i Everglades og tage på en gåtur på en af gangstierne med frie alligatorer lige ved siden af! :shock:
Orlando er verdens forlystelseshovedstad og det er et must at besøge mindst én park, selvom at det er lidt dyrt. Hvis at I aldrig har været i en Universal Studios før, så kan det virkelig anbefales. Men det er dog mere populært med Disney's Magic Kingdom, hvis at I har små børn med. Glem heller ikke at lægge vejen forbi NASA, som er en super spændende oplevelse!
Af andre store oplevelser kan nævnes Key West og Miami. Du kan evt. finde lidt inspiration til oplevelser i Florida og praktiske oplysninger her:
Link fjernet af moderator
Rigtig god tur og nyd solskinsstaten☀️☀️
0

Tilbage til "Rejser"