Hvor ofte må jeg rejse til USA

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Hvor ofte må jeg rejse til USA

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. maj 2019, 16:36

Jeg kan ikke umiddelbart finde oplysninger online, så jeg tænker at debatten selvfølgelig vil være oraklet her.

Hvor ofte må jeg rejse til USA på turistvisum (ESTA)? Hvis jeg 'maxer ud' på en tur i 3 mdr. hvor længe skal der så gå inden jeg må rejse ind igen i 3 måneder? Er der en regel for hvor mange dage på et år jeg må være i landet på turistvisum?

Please inlighten me :blomst:
0
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Hvor ofte må jeg rejse til USA

Indlægaf Sloejfen » 6. maj 2019, 17:08

1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor ofte må jeg rejse til USA

Indlægaf Sof » 6. maj 2019, 17:22

Jeg har hørt fra en veninde der spurgte et mere officielt sted, at det i høj grad kommer an på den grænsebetjent/-type du møder i kontrollen. Der skal være en “reasonable” pause mellem udrejse og næste indrejse, hvor at de også kan kigge på at hvis du kommer x antal gange af 90 dage med 2 dage i DK i mellem, så bor du nok mere i US illegalt end du reelt gør i DK.
Men hvis man derimod kan vise at man bare er turist (eller rejser med arbejde), så er der egentligt ikke noget max.

Googlede og fandt lidt tekst som umiddelbart bakker op, omkring det min veninde fik at vide https://www.google.dk/amp/s/americajosh ... -esta/amp/
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvor ofte må jeg rejse til USA

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. maj 2019, 18:09

Tak skal I have - jeg havde godt på fornemmelsen at det var et spørgsmål om vurdering og mavefornemmelse.
Vi er i gang med at kigge på muligheder for arbejds- og opholdstilladelse også, så det var lige for at høre hvad vi kunne gøre i mellemtiden.
0

Tilbage til "Rejser"