Robuste og lækre kufferter

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf MrMister » 25. maj 2019, 11:43

MOGA skrev:
MrMister skrev:Gå efter lav vægt, hardcase og “indre” hjul i tilfælde af, at den nogensinde skulle tjekkes ind.

Bemærk iøvrigt at en del lavprisselskaber afviger fra det gængse 55-45-25 mål. Nogle har 50-40-20. Samtidigt skifter flere ned til 8 kg.

Det er derfor imo vigtigst med vægten (1.3 er mindste jeg har set), størrelse (så den altid kan komme med) og under hjul (ingen erstatning for hjul). Plus hvis den har godkendt lås.

Imo ligegyldigt med batteri. Det er alligevel super upraktisk inde i flyet og mens man går. Hellere en lille en i lommen istedet.

Kan også anbefale en suitcase organizer. Det er uundværligt :)


Kan du anbefale en organizer?


Købte min i en lufthavn. Men det er denne type. Min har dog stropper til at spænde den sammen og rum under til diverse. Eneste kritikpunkt er, at man skal være god til at undgå mærkelige størrelser / sko.

https://www.ebay.co.uk/itm/163475639773 ... 7fffff6697

Derudover elsker jeg min toilettaske som er gennemsigtig, kom med bløde plastflasker og beholdere, og som er TSA approved. Det sparer tid i lufthavnen. Ligner lidt denne.
https://www.amazon.co.uk/s?k=GLOBEGEAR+ ... g=altme-21
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf Olaf » 25. maj 2019, 11:56

MrMister skrev:
MOGA skrev:
MrMister skrev:Gå efter lav vægt, hardcase og “indre” hjul i tilfælde af, at den nogensinde skulle tjekkes ind.

Bemærk iøvrigt at en del lavprisselskaber afviger fra det gængse 55-45-25 mål. Nogle har 50-40-20. Samtidigt skifter flere ned til 8 kg.

Det er derfor imo vigtigst med vægten (1.3 er mindste jeg har set), størrelse (så den altid kan komme med) og under hjul (ingen erstatning for hjul). Plus hvis den har godkendt lås.

Imo ligegyldigt med batteri. Det er alligevel super upraktisk inde i flyet og mens man går. Hellere en lille en i lommen istedet.

Kan også anbefale en suitcase organizer. Det er uundværligt :)


Kan du anbefale en organizer?


Købte min i en lufthavn. Men det er denne type. Min har dog stropper til at spænde den sammen og rum under til diverse. Eneste kritikpunkt er, at man skal være god til at undgå mærkelige størrelser / sko.

https://www.ebay.co.uk/itm/163475639773 ... 7fffff6697

Derudover elsker jeg min toilettaske som er gennemsigtig, kom med bløde plastflasker og beholdere, og som er TSA approved. Det sparer tid i lufthavnen. Ligner lidt denne.
https://www.amazon.co.uk/s?k=GLOBEGEAR+ ... g=altme-21


Smart med toilettasken - er din på 1 liter (kan se den i linket er over to liter)?
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf MrMister » 25. maj 2019, 12:07

Olaf skrev:
MrMister skrev:
MOGA skrev:
MrMister skrev:Gå efter lav vægt, hardcase og “indre” hjul i tilfælde af, at den nogensinde skulle tjekkes ind.

Bemærk iøvrigt at en del lavprisselskaber afviger fra det gængse 55-45-25 mål. Nogle har 50-40-20. Samtidigt skifter flere ned til 8 kg.

Det er derfor imo vigtigst med vægten (1.3 er mindste jeg har set), størrelse (så den altid kan komme med) og under hjul (ingen erstatning for hjul). Plus hvis den har godkendt lås.

Imo ligegyldigt med batteri. Det er alligevel super upraktisk inde i flyet og mens man går. Hellere en lille en i lommen istedet.

Kan også anbefale en suitcase organizer. Det er uundværligt :)


Kan du anbefale en organizer?


Købte min i en lufthavn. Men det er denne type. Min har dog stropper til at spænde den sammen og rum under til diverse. Eneste kritikpunkt er, at man skal være god til at undgå mærkelige størrelser / sko.

https://www.ebay.co.uk/itm/163475639773 ... 7fffff6697

Derudover elsker jeg min toilettaske som er gennemsigtig, kom med bløde plastflasker og beholdere, og som er TSA approved. Det sparer tid i lufthavnen. Ligner lidt denne.
https://www.amazon.co.uk/s?k=GLOBEGEAR+ ... g=altme-21


Smart med toilettasken - er din på 1 liter (kan se den i linket er over to liter)?


Ja. Også købt i en fysisk butik. Den er en liter. Kom også med lille plastikbeholdere til shampoo, balsam, sæbe og 2x cream/voks e.lign.

Normal har mange rejsestørrelser, så jeg bruger det til shampoo, ansigtsvask, gele og resten er rejsestørrelser fra normal. Har ofte mere end 1L med, men fordi det ser proff ud, tjekker de den aldrig.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf MrMister » 25. maj 2019, 12:09

paint skrev:Jeg har sådan en her fra Samsonite (Engenero, hedder den). Den er i hver fald holdbar og slidstærk. Den er i øvrigt på tilbud hos Neye, så jeg lige. Min kæreste har en i rød.

Billede

https://neye.dk/samsonite-kuffert-engen ... 198200000/


Den er på tilbud til 899,- i dag.

Dog vejer den 2.2 kg, hvilket er ml 20-25% af den totalt tilladte vægt hos lavprisselskaber. Og når det i snit tager 30 min at få en kuffert igennem Kastrup, er timeprisen for at vælge ned til 1.5 kg ret godt givet ud :)
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf Goozilla » 13. jun 2019, 20:26

Drop muligheden for at lade telefonen fra kufferten, da det kan give problemer i forhold til, hvis kufferten skal i lastrummet. Både hvis de tager den ved gaten, men også hvis man skulle have brug for at checke kufferten ind. De fleste battery packs er baseret på lithium og er det ganz verboten i lastrummet.

I mit virke rejser jeg pænt meget med fly og jeg er altså ikke helt så begejstret over Samsonite som mange her i tråden er. Hardcases holder sjældent til at blive smidt i lasten ret meget mere end en 15-20 gange, før de flækker og udvendige hjul er i mine øjne hamrende irriterende og uhandy samtidig med, at de efter lidt heftig brug ofte knækker eller falder af. Teleskopstængerne er også et kapitel for sig, da de sjovt nok kun har holdt lige indtil reklamationsretten er overstået. Ovenstående gælder i øvrigt de fleste brands, men i mine øjne udmærker Samsonite sig på ingen måde i forhold til andre.

Personligt har jeg selv haft bedst erfaring med Delsey, men de er næsten ikke til at opdrive med indvendige hjul længere. Professionelt får jeg af jobbet udleveret kufferter fra Travelpro og de holder altså ret godt til rejsende personale samtidig med, at de er ret funktionelle og kommer med indvendige hjul. Der er så vidt jeg ved ingen dansk importør, så det gør det hele lidt mere besværligt, men jeg ville bestille hjem fra England, hvis jeg selv skulle ud og købe.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf MrMister » 13. jun 2019, 21:30

Goozilla skrev:Drop muligheden for at lade telefonen fra kufferten, da det kan give problemer i forhold til, hvis kufferten skal i lastrummet. Både hvis de tager den ved gaten, men også hvis man skulle have brug for at checke kufferten ind. De fleste battery packs er baseret på lithium og er det ganz verboten i lastrummet.

I mit virke rejser jeg pænt meget med fly og jeg er altså ikke helt så begejstret over Samsonite som mange her i tråden er. Hardcases holder sjældent til at blive smidt i lasten ret meget mere end en 15-20 gange, før de flækker og udvendige hjul er i mine øjne hamrende irriterende og uhandy samtidig med, at de efter lidt heftig brug ofte knækker eller falder af. Teleskopstængerne er også et kapitel for sig, da de sjovt nok kun har holdt lige indtil reklamationsretten er overstået. Ovenstående gælder i øvrigt de fleste brands, men i mine øjne udmærker Samsonite sig på ingen måde i forhold til andre.

Personligt har jeg selv haft bedst erfaring med Delsey, men de er næsten ikke til at opdrive med indvendige hjul længere. Professionelt får jeg af jobbet udleveret kufferter fra Travelpro og de holder altså ret godt til rejsende personale samtidig med, at de er ret funktionelle og kommer med indvendige hjul. Der er så vidt jeg ved ingen dansk importør, så det gør det hele lidt mere besværligt, men jeg ville bestille hjem fra England, hvis jeg selv skulle ud og købe.


This - for indtjekket bagage. Der er det bedst med soft (eller tyk hard) og indvendige hjul, så handlers ikke smadrer dem (særligt lavprisselskaber gør en dyd ud af dét; altså smadre dem).

For carry on er det mindre vigtigt. Vægten er vigtigere. Særligt der hvor vægten er nede på 8kg :/

Foretrække selv American Tourist ift value for money. Og til carry on en rygsæk over trolley (hurtigere, enklere)
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Robuste og lækre kufferter

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2019, 09:37

Det endte med at blive to af de her: https://kuffertthomsen.dk/produkter/108 ... m-sl-sort/
En fælles veninde og jeg er blevet enige om at give sammen, og derfor er vi endt på det gældende interne prisleje i vores lille vennekreds. Jeg supplerer så med en kuvert til bryllupsrejsen i Wien, som parret kan åbne i flyet og som indeholder et hjemmelavet gavekort til en middag med wienerschnitzel og Esterhazy-snitte og drikkevarer på Café Imperial.

Som sagt rejser brudeparret så godt som aldrig med indtjekket bagage, og når de endelig gør, tager de større kufferter med, så vi har vovet at købe hardcase-modeller :)
1

Tilbage til "Rejser"