Danmarksferie-tråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kanga » 16. sep 2023, 21:43

Jeg er p.t. i København med min søn. Vi skal hjem i morgen.
Er det realistisk at nå fra Postbyen til Kgs. Nytorv, til Rundetårn, Postbyen og så må med toget fra hovedbanen fra 10-14?

Både rejseplanen med bus og Krak på gåben siger 30 minutter fra Postbyen til Kgs. Nytorv.
Vi kan sagtens gå. Jeg har ikke kørt i bus i Kbh., siden jeg boede her for 25 år siden og brugte de gode gammeldags klippekort.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Stitch » 17. sep 2023, 02:04

Kanga skrev:Jeg er p.t. i København med min søn. Vi skal hjem i morgen.
Er det realistisk at nå fra Postbyen til Kgs. Nytorv, til Rundetårn, Postbyen og så må med toget fra hovedbanen fra 10-14?

Både rejseplanen med bus og Krak på gåben siger 30 minutter fra Postbyen til Kgs. Nytorv.
Vi kan sagtens gå. Jeg har ikke kørt i bus i Kbh., siden jeg boede her for 25 år siden og brugte de gode gammeldags klippekort.



Det kan I sagtens nå. Det passer meget godt med de 30 min gåtur.

Hvis I vil med offentligt (og har rejsekort for nemheds skyld), kan I evt tage metroen fra Hovedbanen til Kgs Nytorv. Metrostationen ligger “bag” Hovedbanen - gå over broen på Tietgensgade og ned mod Istedgade.
Tilbage til postbyen kan I evt tage 5C på Nørreport, som er lige ved Rundetårn.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Stars » 17. sep 2023, 04:06

Der er halvmaraton søndag.
Det kan godt gøre noget for fremkommeligheden.
(Og jeg ved ikke noget om indre by - kun at den bus min mor planlagde at bruge på Frederiksberg ikke kører ml 8.30 og 20)
3
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Stitch » 17. sep 2023, 07:04

Nå ja. Der er en del afspærringer. Så ville jeg evt tage metroen frem og tilbage.

Edit: ruten ~> https://cphhalf.dk/trafikinformation/

Indre by er ikke afspærret, så I kan sagtens gå frem og tilbage Kanga.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kanga » 17. sep 2023, 12:29

Vi tog turen på gåben. Fra Postbyen, forbi Tivoli, forbi Christiansborg til Kgs. Nytorv videre ad Strøget til Rundetårn, tilbage ad Strøget til Rådhuspladsen til Postbyen, hente bagage, så tilbage til Hovedbanen... og nu sidder vi i toget hjem. Puha, sikke en tur.

Tak for tips. Vi undgik marathon og bus (jeg ejer ikke et rejsekort).
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14985
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf sigge » 25. sep 2023, 03:05

Kerrigan skrev:Jeg havde en god oplevelse med at spørge om tips til Ebeltoft, så prøver lige igen. :lol2:

Kroophold for et par bedsteforældre og et par forældre med børn på 0 og 3 år.
En til to overnatninger, helst Jylland. Synes det virker ret uoverskueligt at lede. Der er så mange muligheder. :genert:

Er der nogen af jer der kender et hyggeligt sted? Kiggede på Pejsegården, men de fleste anmeldere nævner at det er meget slidt.


Måske hotel Thinggaard i Hurup Thy? Kan kombineres med Sydthy Kurbad, hvis I er til den slags.

https://hotelthinggaard.dk/
1
You can't spell awesome without me.
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kanga » 25. sep 2023, 15:22

Jeg har en alene-weekend coming up, hvor kæreste og søn er i udlandet. Jeg kunne bare nyde roen alene hjemme, men jeg har på en eller anden måde lyst til noget lækkert. Spa-ophold eller noget i den stil. Så er der nogen, der har et godt bud på solo-ophold , som ikke koster spidsen af en jetjager? Allerhelst på Fyn eller Syd/Sønderjylland.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11595

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kerrigan » 25. sep 2023, 17:43

Kanga skrev:Jeg har en alene-weekend coming up, hvor kæreste og søn er i udlandet. Jeg kunne bare nyde roen alene hjemme, men jeg har på en eller anden måde lyst til noget lækkert. Spa-ophold eller noget i den stil. Så er der nogen, der har et godt bud på solo-ophold , som ikke koster spidsen af en jetjager? Allerhelst på Fyn eller Syd/Sønderjylland.

Jeg hører rigtig godt om Vejlefjord Hotel, men jeg ved ikke om det er for langt nordpå?
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Aurora
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2713

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Aurora » 30. sep 2023, 09:59

Jeg skal hente min søn i Kulhuse i aften, og min veninde har inviteret sig selv med på roadtrip. Så vi kører først på eftermiddagen og har 3-4 timer til lidt sightseeing i Hornsherred. Ingen af os har været der før - hvad kan anbefales?
0
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kanga » 30. sep 2023, 10:34

Hotel i Esbjerg? Hvad kan anbefales? Det skal være central beliggenhed, ikke for hårde senge og en dejlig morgenmad. Og der skal være mulighed for parkering.
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Mivsen » 31. jan 2024, 08:37

Vi vil gerne afsted et par dage her i påsken. Vi er ved at spare op til en rejse sydpå med alle unger, så det skal helst være rimelig billig :)
Vi kan godt li at tage på telture, men ved ikke om det er for koldt i påsken. :gruble: Shelter vil vi faktisk gerne prøve, men vi er heller ikke til det helt primitive, der skal være toilet i hvert fald, og gerne et shelter der kan lukkes. :D

Er der andre ting man kan lave et par dage som ikke lige koster helt vild ? Jeg er lidt ide forladt. :forvirret:
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9221

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 31. jan 2024, 13:59

Mivsen skrev:Vi vil gerne afsted et par dage her i påsken. Vi er ved at spare op til en rejse sydpå med alle unger, så det skal helst være rimelig billig :)
Vi kan godt li at tage på telture, men ved ikke om det er for koldt i påsken. :gruble: Shelter vil vi faktisk gerne prøve, men vi er heller ikke til det helt primitive, der skal være toilet i hvert fald, og gerne et shelter der kan lukkes. :D

Er der andre ting man kan lave et par dage som ikke lige koster helt vild ? Jeg er lidt ide forladt. :forvirret:


Der er en gruppe på Facebook, der hedder Lån min have eller gæsteværelse gratis.
1
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kanga » 31. jan 2024, 15:49

Mivsen skrev:Vi vil gerne afsted et par dage her i påsken. Vi er ved at spare op til en rejse sydpå med alle unger, så det skal helst være rimelig billig :)
Vi kan godt li at tage på telture, men ved ikke om det er for koldt i påsken. :gruble: Shelter vil vi faktisk gerne prøve, men vi er heller ikke til det helt primitive, der skal være toilet i hvert fald, og gerne et shelter der kan lukkes. :D

Er der andre ting man kan lave et par dage som ikke lige koster helt vild ? Jeg er lidt ide forladt. :forvirret:

Hvor skal det være henne? Www.bookenshelter.dk, tror jeg det er, kan man se faciliteter og booke.
0
ajnaM
Indlæg: 10089
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27606

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf ajnaM » 31. jan 2024, 16:38

Mivsen skrev:Vi vil gerne afsted et par dage her i påsken. Vi er ved at spare op til en rejse sydpå med alle unger, så det skal helst være rimelig billig :)
Vi kan godt li at tage på telture, men ved ikke om det er for koldt i påsken. :gruble: Shelter vil vi faktisk gerne prøve, men vi er heller ikke til det helt primitive, der skal være toilet i hvert fald, og gerne et shelter der kan lukkes. :D

Er der andre ting man kan lave et par dage som ikke lige koster helt vild ? Jeg er lidt ide forladt. :forvirret:


Kan I bytte bolig? :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf 1234 » 31. jan 2024, 18:49

Mivsen skrev:Vi vil gerne afsted et par dage her i påsken. Vi er ved at spare op til en rejse sydpå med alle unger, så det skal helst være rimelig billig :)
Vi kan godt li at tage på telture, men ved ikke om det er for koldt i påsken. :gruble: Shelter vil vi faktisk gerne prøve, men vi er heller ikke til det helt primitive, der skal være toilet i hvert fald, og gerne et shelter der kan lukkes. :D

Er der andre ting man kan lave et par dage som ikke lige koster helt vild ? Jeg er lidt ide forladt. :forvirret:

Det er ikke en shelter, hvis den kan lukkes :)
0

Tilbage til "Rejser"