Norsk sommer med 3 børn?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Norsk sommer med 3 børn?

Indlægaf Thesen » 24. jun 2020, 12:00

Hej alle

Vi overvejer om en del af sommeren skal bruges i Norge, men kunne virkelig godt bruge nogle inputs fra kloge mennesker ifht. hvordan vi kan skrue vores tur sammen :)

Kort fortalt... Vi er 2 voksne og 3 piger på 1, 3 et-halvt og 7 år. Vi drømmer om smuk, storslået natur, ikke for mange turister, mulighed for mindre (cirkulære) vandreture på max 5-7 km (den mindste kan bæres, men optimalt vil vi gerne have klapvogn med rundt), vand(fald), fjorde mm. Vi tænker at tage Oslobåden op fra Kbh med bilen ombord. Vil helst bo i hytter el. lign.
Vi vil gerne afsted et par uger, men er meget i tvivl om ruten. Vi vil helst have 3, måske 4, faste baser i løbet af turen, med mulighed for dagture derfra. Vores største datter er ikke super køre-stærk, så der skal helst ikke være mere end 3-4 timers kørsel mellem baserne.

Jeg synes jeg får stirret mig blind på alle de forskellige muligheder, men ville blive taknemmelig for ethvert input.

Tak :)
0
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Norsk sommer med 3 børn?

Indlægaf Thesen » 25. jun 2020, 07:17

Lathyrus skrev:Jeg går lige i en helt anden retning, end det du egentlig efterspørger.... bare ignorer det, hvis jeg skyder helt forbi målet.

Men - jeg vil slå et slag for Kristiansand Dyrepark. Kæmpe park med dyr, badeland, Kardemommeby, Hakkebakkeskoven, Kaptajn Sabeltand og mange ting at prøve. Vi var der sidste år med børn på 5 og 8 år, de elskede det.


Tak for forslaget. Det kunne sagtens være noget.
Hvor lang tid bruger man sådan et sted? Og mylder det ikke med turister i skoleferien?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Norsk sommer med 3 børn?

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. jun 2020, 19:02

Lathyrus skrev:
Thesen skrev:
Lathyrus skrev:Jeg går lige i en helt anden retning, end det du egentlig efterspørger.... bare ignorer det, hvis jeg skyder helt forbi målet.

Men - jeg vil slå et slag for Kristiansand Dyrepark. Kæmpe park med dyr, badeland, Kardemommeby, Hakkebakkeskoven, Kaptajn Sabeltand og mange ting at prøve. Vi var der sidste år med børn på 5 og 8 år, de elskede det.


Tak for forslaget. Det kunne sagtens være noget.
Hvor lang tid bruger man sådan et sted? Og mylder det ikke med turister i skoleferien?


Vi var der i 2 hele dage - boede på hotellet overfor. Der var ikke særlig mange mennesker, men det var en forlænget weekend i august. Der er helt sikkert flere i midten af Juli.



Det er så skøn en dyrepark! og hele sørlandet i Norge (skærgården) er også et super lækkert område at opholde sig i, mulighed for færgetur med små passagerfærger (ala havnebusser) ud til småøer f.x. Det er en super god aktivitet med mindre børn. Og husk en god spand, og et par snore med klemmer på, så får man snildt et par timer til at gå med krabbe fiskeri ved strand eller brygge.

Prøv evt at tjekke airbnb for bolig/hytte i området.

Et godt område for vandring, og gode boliger kunne være Gautefall som er et mindre og nyere skisport sted i det sydlige Norge.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Rejser"