Alene weekend i København

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2016, 19:19

Jeg overvejer en alene-single weekend i København, men hvad skal jeg se - som ikke bare er caféer og trendy lokationer ;)

P.t. overvejer jeg at booke et værelse på Cabinn Metro Hotel på Amager, da det ligger i nærheden af nogle områder, jeg gerne vil se.

Hit me, please!
:kys:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Lykke » 23. jan 2016, 19:53

Cabinn er virkelig en skotøjsæske. Ved så ikke om det var fordi vi havde købt cheapassversionen.

Men kan helt klart anbefale Airbnb. Der får man altså tit en hel del mere plads for færre penge. Men man skal så være til at sove i en fremmeds lejlighed.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2016, 20:47

Rakel skrev:Mig! Nånej. Aleneweekend. Fin ide.

En særudstilling - der er tit noget godt på Statens Museum for kunst, Arken (Ishøj), Nationalmuseet, Kastrupgårdsamlingen.

Den blå planet - hvis det interesser dig. Jeg har ikke set den, så godt/skidt ved jeg ikke, men nu du siger Amager. Amager byder jo også på god natur at trave i.

Korsbæk på Bakken, hvis det er åbent. Har hellere ikke været der (endnu).

En byvandring - der er mange at vælge mellem, hvis du googler :)

Du må da gerne komme på programmet, Rakel :kys:
Det er aaaalt for længe siden sidst :D

Den blå planet - googler jeg med det samme. Det lyder som mig.
Og ellers traveture :gogo:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2016, 20:48

Lykke skrev:Cabinn er virkelig en skotøjsæske. Ved så ikke om det var fordi vi havde købt cheapassversionen.

Men kan helt klart anbefale Airbnb. Der får man altså tit en hel del mere plads for færre penge. Men man skal så være til at sove i en fremmeds lejlighed.

Det gør mig ikke noget, at det er en skotøjsæske for den ene nat. Jeg overvejede også shelter, men så skal jeg både have rygsæk, sovepose osv. med, og så går noget af "forkælelsen" af min weekend ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Alene weekend i København

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 21:47

Sophies-mor skrev:
Rakel skrev:Mig! Nånej. Aleneweekend. Fin ide.

En særudstilling - der er tit noget godt på Statens Museum for kunst, Arken (Ishøj), Nationalmuseet, Kastrupgårdsamlingen.

Den blå planet - hvis det interesser dig. Jeg har ikke set den, så godt/skidt ved jeg ikke, men nu du siger Amager. Amager byder jo også på god natur at trave i.

Korsbæk på Bakken, hvis det er åbent. Har hellere ikke været der (endnu).

En byvandring - der er mange at vælge mellem, hvis du googler :)

Du må da gerne komme på programmet, Rakel :kys:
Det er aaaalt for længe siden sidst :D

Den blå planet - googler jeg med det samme. Det lyder som mig.
Og ellers traveture :gogo:


Jeg synes der er rimelig fint på Den Blå Planet, jeg er ret glad for at have været der, men hvis jeg skal være hel ærlig synes jeg ikke at prisen og oplevelsen hang helt sammen. Men jeg ved ikke om det bare er mig der havde den oplevelse, og jeg bare ikke er fiskenørd nok.
Dog synes jeg at deres unge odderpige trækker sindssyg meget op på plus-siden, hun er så sød og fræk.
3
...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2016, 21:53

LadyFox skrev:
Sophies-mor skrev:
Rakel skrev:Mig! Nånej. Aleneweekend. Fin ide.

En særudstilling - der er tit noget godt på Statens Museum for kunst, Arken (Ishøj), Nationalmuseet, Kastrupgårdsamlingen.

Den blå planet - hvis det interesser dig. Jeg har ikke set den, så godt/skidt ved jeg ikke, men nu du siger Amager. Amager byder jo også på god natur at trave i.

Korsbæk på Bakken, hvis det er åbent. Har hellere ikke været der (endnu).

En byvandring - der er mange at vælge mellem, hvis du googler :)

Du må da gerne komme på programmet, Rakel :kys:
Det er aaaalt for længe siden sidst :D

Den blå planet - googler jeg med det samme. Det lyder som mig.
Og ellers traveture :gogo:


Jeg synes der er rimelig fint på Den Blå Planet, jeg er ret glad for at have været der, men hvis jeg skal være hel ærlig synes jeg ikke at prisen og oplevelsen hang helt sammen. Men jeg ved ikke om det bare er mig der havde den oplevelse, og jeg bare ikke er fiskenørd nok.
Dog synes jeg at deres unge odderpige trækker sindssyg meget op på plus-siden, hun er så sød og fræk.

Min mand har nævnt (nu vi snakkede om seværdigheder i København), at han har flere kolleger, som har været på den Blå planet og synes, at det var for dyrt i forhold til prisen og indholdet.
Så måske tager jeg på et museum i stedet eller noget. For Kattegatmuseet, Nordsøakvariet og Søfarts-og fiskerimuseet er steder, vi plejer at komme regelmæssigt. Så ingen grund til at se "det samme" - bare i København. Jeg havde fået indtryk af, at det var "mere" ...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Alene weekend i København

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 22:00

Sophies-mor skrev:
LadyFox skrev:
Sophies-mor skrev:
Rakel skrev:Mig! Nånej. Aleneweekend. Fin ide.

En særudstilling - der er tit noget godt på Statens Museum for kunst, Arken (Ishøj), Nationalmuseet, Kastrupgårdsamlingen.

Den blå planet - hvis det interesser dig. Jeg har ikke set den, så godt/skidt ved jeg ikke, men nu du siger Amager. Amager byder jo også på god natur at trave i.

Korsbæk på Bakken, hvis det er åbent. Har hellere ikke været der (endnu).

En byvandring - der er mange at vælge mellem, hvis du googler :)

Du må da gerne komme på programmet, Rakel :kys:
Det er aaaalt for længe siden sidst :D

Den blå planet - googler jeg med det samme. Det lyder som mig.
Og ellers traveture :gogo:


Jeg synes der er rimelig fint på Den Blå Planet, jeg er ret glad for at have været der, men hvis jeg skal være hel ærlig synes jeg ikke at prisen og oplevelsen hang helt sammen. Men jeg ved ikke om det bare er mig der havde den oplevelse, og jeg bare ikke er fiskenørd nok.
Dog synes jeg at deres unge odderpige trækker sindssyg meget op på plus-siden, hun er så sød og fræk.

Min mand har nævnt (nu vi snakkede om seværdigheder i København), at han har flere kolleger, som har været på den Blå planet og synes, at det var for dyrt i forhold til prisen og indholdet.
Så måske tager jeg på et museum i stedet eller noget. For Kattegatmuseet, Nordsøakvariet og Søfarts-og fiskerimuseet er steder, vi plejer at komme regelmæssigt. Så ingen grund til at se "det samme" - bare i København. Jeg havde fået indtryk af, at det var "mere" ...


Vi var nemlig også derinde fordi at jeg havde fået indtrykket af at der var sådan helt "wooow", men det var det slet ikke. Flot og spændende jo da, men igen - ikke til prisen. Så jeg synes i hvert fald lige jeg ville advare dig, for jeg tror trods alt vores oplevelse havde været bedre hvis vi havde vidst hvad vi gik indtil. Og ikke havde haft så høje forventninger.
1
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Alene weekend i København

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 22:04

Sophies-mor skrev:Min mand har nævnt (nu vi snakkede om seværdigheder i København), at han har flere kolleger, som har været på den Blå planet og synes, at det var for dyrt i forhold til prisen og indholdet.
Så måske tager jeg på et museum i stedet eller noget. For Kattegatmuseet, Nordsøakvariet og Søfarts-og fiskerimuseet er steder, vi plejer at komme regelmæssigt. Så ingen grund til at se "det samme" - bare i København. Jeg havde fået indtryk af, at det var "mere" ...


Det er "wow", fordi København ikke tidligere har haft noget i stil med de jyske steder, du nævner.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Spjaerten » 23. jan 2016, 22:10

Er i fuckwebg stand
Men den blå planet er ikke pengene værd.
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 23. jan 2016, 22:11

DetSorteCirkus skrev:
Sophies-mor skrev:Min mand har nævnt (nu vi snakkede om seværdigheder i København), at han har flere kolleger, som har været på den Blå planet og synes, at det var for dyrt i forhold til prisen og indholdet.
Så måske tager jeg på et museum i stedet eller noget. For Kattegatmuseet, Nordsøakvariet og Søfarts-og fiskerimuseet er steder, vi plejer at komme regelmæssigt. Så ingen grund til at se "det samme" - bare i København. Jeg havde fået indtryk af, at det var "mere" ...


Det er "wow", fordi København ikke tidligere har haft noget i stil med de jyske steder, du nævner.

Jeg aner ikke, hvordan man multiqouter - så til jer begge, der har skrevet EFTER mit indlæg om Nordsøakvariet m.v. :) ..... jeg finder på noget andet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Rapfisk » 24. jan 2016, 19:39

Københavns Zoo er ret fin, men den er også dyr.

Hvis du er til andre typer af museer, vil jeg anbefale Davids Samling ud over de kendte som Statens Museum for Kunst, Glyptoteket og Louisiana. Rundvisning på Carlsberg er også sjovt.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Alene weekend i København

Indlægaf girl_beat » 24. jan 2016, 20:05

Hvis du er til delikatesser, smagsprøver m.m. vil jeg anbefale en rundtur - og måske en frokost? - i Torvehallerne ved Nørreport :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2016, 21:10

Er du til planter, så er Botanisk have et bud, den er smuk, og jeg mener også at det er gratis at komme ind :)

Du kunne jo også overveje at gå i operaen eller det kongelige, og få en på opleveren inden for denne genre
Og når du nu gerne vil ud og trave, så er der vist også ofte nogle gode historiske byvandringer man kan tilmelde sig, gratis såvel som betalte.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2016, 21:12

på billetbillet.dk kan man hverdage efter kl 14, og weekends efter kl 11. være heldige at finde billetter til samme aften til halv pris :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Alene weekend i København

Indlægaf Sophies-mor » 24. jan 2016, 21:54

DD_81 skrev:på billetbillet.dk kan man hverdage efter kl 14, og weekends efter kl 11. være heldige at finde billetter til samme aften til halv pris :)

Mange tak. Det var vidst et tip, jeg lige skal kigge nærmere på :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Rejser"