LARP - Live Acting Role Play

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

LARP - Live Acting Role Play

Indlægaf Purple Haze » 25. jan 2016, 22:01

Har for nyligt opdaget dette herlige fænomen og vil hører om vi er flere herinde?

Var på CoW (Coledge of Wizardry) i Polen i november med en veninde og skal afsted igen til april, denne gang alene.
Har lige købt fly og bus billetter i dag.

Glæder mig :D
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: LARP - Live Acting Role Play

Indlægaf Purple Haze » 31. jan 2016, 14:05

Det handler om at man deltager i en form for teater.

Manuskriptet kan være mere eller mindre "fast", eller som tilfældet med CoW som jeg nævner, meget frit.

På CoW får man en beskrivelse af stedet og hvad det går ud på - det er et colledge hvor der er lærere der underviser i og studerende der studere magi, og her er der en række ting man kan interessere sig for som romantiske forhold/få date til skoleballet, være en god/dårlig studerende, politikken omkring behandling af andre magiske væsner, det etiske i at bruge magi, at få så meget magt som muligt, gamle konflikter mv.
Derudover får man en beskrivelse af sin karakter, og så er det ellers bare at kaste sig ud i "teateret" og se hvad der sker.

De samme som organisere dette organisere og alle mulige andre scenarier.
Fx har de et Downtown Abbey inspireret spil, hvor man kan komme og lade som om man er en adelsdame eller køkkenpige for en weekend.

Det er også blevet brugt i mere seriøse sammenhænge. Fx som forsøg på at se hvor hurtigt folk bliver påvirket hvis de udsættes for ekstremt pres, hvordan folk nemt kan komme til at misbruge magt osv.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: LARP - Live Acting Role Play

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2016, 14:20

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme bedre ind i det men jeg synes det er svært at finde noget. Så et event på facebook som var noget med Tsarens Rusland og masser ad diplomater osv. Det lød vildt spændende men var i Herning med lidt for kort varsel.

Hvor fandt du CoW?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: LARP - Live Acting Role Play

Indlægaf Purple Haze » 31. jan 2016, 14:45

Hunkat skrev:Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme bedre ind i det men jeg synes det er svært at finde noget. Så et event på facebook som var noget med Tsarens Rusland og masser ad diplomater osv. Det lød vildt spændende men var i Herning med lidt for kort varsel.

Hvor fandt du CoW?


Det var en veninde der spurgte om jeg ville med.
Vi er lidt vilde med Harry Potter, og har været på deres 'studio' udenfor London sammen, så det var nærliggende at tage afsted sammen.

Du kan finde mere om CoW her: http://www.cowlarp.com
Ellers kan du også google rollespilsfabrikken, de arrangere en masse forskelligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Rejser"