Curacao

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Curacao

Indlægaf Laurelin » 25. sep 2021, 19:56

Er der nogen, der har erfaringer med det rejsemål? :) I givet fald ville det være til foråret med to børn på 8 og 5 år, primært bade- og naturoplevelsesferie.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Curacao

Indlægaf Wizzze » 25. sep 2021, 20:04

Det er efterhånden mange år siden. Men det er et dejligt sted. Gammel historisk hovedstad, gode strande, lækkert klima, god mad, og Curacao er lidt mere afdæmpet og “voksen” hvor Aruba er mere fest, unge, og irriterende amerikanere.

Men det er som sagt mange år siden jeg sidst var der. Jeg ved ikke hvordan og hvormeget problemerne i Venezuela har påvirket dem, og så er der jo Corona, hvilken effekt har den haft? :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Curacao

Indlægaf paint » 25. sep 2021, 20:20

"Most visits to Curaçao are trouble-free. However, petty theft and street crime is a concern. There is violent crime among members of the illegal drugs world, but this rarely affects tourists. The main tourist areas are generally safe, but you should take normal precautions. Avoid remote areas at night. Don’t take valuables to the beach or leave any valuables in your vehicle. Make sure purses and handbags are closed and not easy to snatch."

https://www.gov.uk/foreign-travel-advic ... d-security

:gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4224
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4366

Re: Curacao

Indlægaf TomKah » 26. sep 2021, 05:08

Jeg blev fortalt for mindre end et par uger siden at Curacao var meget rant af kriminalitet og vedkommende ville anbefale Aruba eller Bonnaire i stedet (primært Aruba).
Hun var venezulaner, og upperclass venezulanere er selvfølgelig opvokset med en anden tilgang til personlig sikkerhed end vi danskere er, så det er svært at overføre hendes holdning direkte.

Jeg tror ikke jeg selv ville være bange for at rejse til Curacao, men det trækker ikke rigtig i mig. Det er lidt kedeligt, tror jeg.
1
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Curacao

Indlægaf Laurelin » 26. sep 2021, 12:00

Tak for input. Corona spøger vist stadig lidt; ikke alle rejseselskaber (om nogen) har åbent for rejser dertil, men jeg håber, det åbner før foråret, hvis det bliver aktuelt.
Sikkerhedsmæssigt er jeg ikke så bekymret; rundrejse i fx Colombia og Indonesien gik fint, og vi ved godt, hvordan man “rejser ansvarligt”. :)
Kedeligt tror jeg ikke, der er, men det er jo en smagssag. Jeg elsker kombinationen af caribiske bountystrande, koralrev og tropisk klima med kultur fra kolonitiden, og rent sprogligt er det også interessant, selvom jeg nok ikke får tid til at dykke ned i det. :-D Når børnene er med, skal en god del af tiden bruges til badning og naturoplevelser, for de giiiider ikke bygninger, museer og andet kultur (endnu).
0
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Curacao

Indlægaf MitBrugernavnHer » 16. nov 2021, 13:11

Jeg var på ABC øerne i november 2019.

Vi startede på Aruba. Det var godt, men som Wizze skriver, mange unge partyglade amerikanere.

Bonaire var min favorit, men jeg var der også primært for at dykke. Udvalget af andre oplevelser og restauranter mv. er langt mindre her, end på de 2 andre øer. Så medmindre det er en ren dykkerferie, så er Bonarie ikke det oplagte valg.

Vi sluttede på Curacao, som vi alle rigtig godt kunne lide. Hvis ikke lige det var for dykningen, så ville Curacao være min favorit. Og klart et sted jeg gerne vil tilbage til.

Vi oplevede intet i forhold til kriminalitet/utryghed. Jeg ved ikke om det kan have ændret sig efter Corona, da det jo nok har haft stor betydning for økonomien på øer som lever af turistme.
0

Tilbage til "Rejser"