Jyderne kommer til Kbh. - en inspirationstråd
- PaleSeptember
- Kort karma: 967
- Likede indlæg: 19969
Jyderne kommer til Kbh. - en inspirationstråd
Vi har netop booket en enkelt overnatning i Kbh. (ja, desværre kun en enkelt), hvor vi håber at kunne se lidt af det Kbh. som er lidt finurligt og sjovt. Vi gider ikke de store turistattraktioner, og vi gider ikke Strøget, Tivoli, Rådhuspladsen og den slags. Vi vil gerne se de små hyggelige stræder og de steder, som jer der bor derovre kender. OK, vi vil også gerne se Amalienborg, Rundetårn, Kongens have og på kanalrundfart, så det bliver lidt turistet.
Vi kommer med tog, så al transport foregår med bus, metro eller på gåben (vi køber et citypass). Vi har godt et døgn og bor på Phoenix Copenhagen i Bredgade, så det er vel rimelig centralt.
Hvad skal vi opleve? Hvor skal vi gå hen?
Sidst men ikke mindst, hvor skal vi spise? Lige nu vakler jeg mellem MASH eller Basso - har kun lige kigget hurtigt.
Alle tips modtages med glæde
Vi kommer med tog, så al transport foregår med bus, metro eller på gåben (vi køber et citypass). Vi har godt et døgn og bor på Phoenix Copenhagen i Bredgade, så det er vel rimelig centralt.
Hvad skal vi opleve? Hvor skal vi gå hen?
Sidst men ikke mindst, hvor skal vi spise? Lige nu vakler jeg mellem MASH eller Basso - har kun lige kigget hurtigt.
Alle tips modtages med glæde
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
- Kommodedyret
- Kort karma: 782
- Likede indlæg: 9164
Re: Jyderne kommer til Kbh. - en inspirationstråd
Hvilke interesser har I og hvilket tidspunkt kommer I på?
0
Closure, closure, closure closure closure
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46202
Hvis I overvejer MASH, så vil jeg anbefale den på Tivoli Hotel. Den er højt oppe, og man kan være heldig at få rigtig fin udsigt over byen. Der er også en Sticks'n Sushi der, hvis I er til den slags.
1
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
Måske har jeg bare været for mange gange på MASH, synes efterhånden det er lidt kedeligt, prøv smørbøffen fra CAPA i stedet
https://capa.nu/#velkommen-til-capa
Tænker også af Reffen kunne være et godt sted at besøg, f.eks. i forbindelse med jeres kanalrundfart, ditto Christianshavn.
I kan med fordel kombinere Runde tårn med Kongens have, Botanisk have, Østre Anlæg, Kastellet og så ende ved Amalienborg.
https://capa.nu/#velkommen-til-capa
Tænker også af Reffen kunne være et godt sted at besøg, f.eks. i forbindelse med jeres kanalrundfart, ditto Christianshavn.
I kan med fordel kombinere Runde tårn med Kongens have, Botanisk have, Østre Anlæg, Kastellet og så ende ved Amalienborg.
3
Do as I say!
Jeg ville tage på Reffen og spise, hvis vejret er til det.
Senest rettet af Pandesteg 20. maj 2022, 13:46, rettet i alt 1 gang.
1
Don’t drink the Kool-Aid!
Jeg ville gå med Basso, synes ikke kvaliteten stemmer med prisen på Mash.
Overvej havnebussen fremfor kanalrundfart - det koster næsten ingenting og den kommer igennem hele havnen
Overvej havnebussen fremfor kanalrundfart - det koster næsten ingenting og den kommer igennem hele havnen
1
Tryk på *
- PaleSeptember
Kommodedyret skrev:Hvilke interesser har I og hvilket tidspunkt kommer I på?
Vi er åbne for det meste. Vi kommer om mandagen ved 10-tiden (Østerport st.), hvor vi så lige skal forbi hotellet med vores kufferter (som jeg går ud fra, at de vil opbevare).
0
- Kommodedyret
- Kort karma: 782
- Likede indlæg: 9164
PaleSeptember skrev:Kommodedyret skrev:Hvilke interesser har I og hvilket tidspunkt kommer I på?
Vi er åbne for det meste. Vi kommer om mandagen ved 10-tiden (Østerport st.), hvor vi så lige skal forbi hotellet med vores kufferter (som jeg går ud fra, at de vil opbevare).
Vær opmærksom på at mange museer holder lukket om mandagen. I sommersæsonen har nogle dog mandagsåbent.
1
Closure, closure, closure closure closure
- PaleSeptember
Reffen, vagtskifte på Amalienborg og havnebusser er skrevet på
2
Lige over for Kongens have ligger Davids Samling som helt klart er værd at se.
https://www.davidmus.dk/
Men de har lukket om mandagen. Men ellers er entreen jydevenlig med gratis
https://www.davidmus.dk/
Men de har lukket om mandagen. Men ellers er entreen jydevenlig med gratis
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Konditaget i Nordhavn er ret skægt for både børn og voksne, og der er god udsigt deroppefra
3
Restaurant SILO ude ved Nordhavn kan også varmt anbefales - fantastisk udsigt ligesom på restauranterne på Tivoli Hotel. Det er bare mere hav-udsigt og ikke midt inde i byen på samme måde.
Ellers ville jeg også anbefale jer at tage ud på Reffen eller alternativt Broens Gadekøkken, som nemt kan tages i forlængelse af Nyhavn eller hvis I går en tur langs havnefronten ved enten Islands Brygge eller Kalvebod Brygge. Reffen er dog størst og har flest madboder og siddepladser.
Frederiksberg Have er også ret hyggelig at gå tur i.
Derudover synes jeg at Christiania er et besøg værd, hvis man aldrig har været der. Udelukkende fordi det er så unikt og anderledes end resten af byen. Man kan evt. kombinere det med en gåtur rundt om volden, som også er et smukt sted på en varm dag.
Ellers ville jeg også anbefale jer at tage ud på Reffen eller alternativt Broens Gadekøkken, som nemt kan tages i forlængelse af Nyhavn eller hvis I går en tur langs havnefronten ved enten Islands Brygge eller Kalvebod Brygge. Reffen er dog størst og har flest madboder og siddepladser.
Frederiksberg Have er også ret hyggelig at gå tur i.
Derudover synes jeg at Christiania er et besøg værd, hvis man aldrig har været der. Udelukkende fordi det er så unikt og anderledes end resten af byen. Man kan evt. kombinere det med en gåtur rundt om volden, som også er et smukt sted på en varm dag.
2
Hvis vejen går forbi Christianshavn, skal man da lige en tur op i tårnet, i Vor Frelser Kirke, og dyrke udsigten. Der er vist nogle særlige solopgang/nedgangsture, men de er vist ret efterspurgte, og ikke så nemme at få billet til.
Har man mod på mere af den slags, lidt 'specielle' oplevelser, afholder de også meditative natgudstjenester i kirken (med meditativ orgelmusik osv.).
Jeg ved ikke hvor specielle disse gudstjenester er. Sidst jeg var til en gudstjeneste i 'Vor Frelser Kirke', var da jeg blev døbt der
https://vorfrelserskirke.dk/
Har man mod på mere af den slags, lidt 'specielle' oplevelser, afholder de også meditative natgudstjenester i kirken (med meditativ orgelmusik osv.).
Jeg ved ikke hvor specielle disse gudstjenester er. Sidst jeg var til en gudstjeneste i 'Vor Frelser Kirke', var da jeg blev døbt der
https://vorfrelserskirke.dk/
Senest rettet af paint 21. maj 2022, 14:42, rettet i alt 2 gange.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
Det sted du søger, er det sted du søger fra
Det sted du søger, er det sted du søger fra
- Kruspersille
- Kort karma: 35
- Likede indlæg: 808
Hvis I vil have en anderledes spiseoplevelse, er der Folkehuset Absalon på Sdr. Boulevard - hyggeligt og socialt og udmærket mad til prisen: https://absaloncph.dk/spisning/
5
Hvis I er til en lidt anderledes spiseoplevelse kan Petanquebar eller Boulebar også varmt anbefales. Her kan man få brunch eller fransk charcuteri og drinks, mens man spiller petanque.
3