Hvordan oplever I danske feriecentre?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 08:29

Min veninde og hendes familie, som bor her i København, byttede sidste sommer bolig med nogle bekendte, der er flyttet til Midtjylland.
Det, synes jeg, var en god måde at komme på børnevenlig ferie på uden at skulle betale ågerpriser i feriecentre eller til en sommerhusudlejer.
Modellen havde mange af de samme kvaliteter, som, kan jeg forstå, gør feriecentre attraktive.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2016, 10:02

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:Ok.. man få ALDRIG hvad man betaler for.


:D - nogle gange gør man. Men der er dælme meget forretning, der alene går ud på at få os til at betale mange penge for inferiøre produkter, alene ved hjælp af øget status gennem markedsføring.


Men det er bare ikke unikt.. retention er vel hovednøglen, altså at kunden skal vende tilbage. Prisen afspejler ofte hvilken retention, firmaet prøver at opretholde.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Kanga » 12. mar 2016, 20:30

Jen har været i Lalandia med mine forældre som præ-teen. Tænkte ikke over det, glædede mig bare til at komme hjem til veninderne.
Så har jeg været på Lalandia x 2 som 16-17-årig med en veninde og hendes familie. Det var én lang fest med disko og hvad har vi.

Som voksen med barn har vi; kæreste, søn og jeg, været to nætter på dayz Nymindegab. IKKE en succes. For dyrt, for slidt, for ungt (inkompetent) personale. Gør det ikke igen, hvis jeg kan blive fri. Og jeg vil da slet ikke betale for det.

Vi bor hellere på hotel, også med barn.

Kanga
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf Kanga » 12. mar 2016, 20:34

I øvrigt min anmeldelse på Trustpilot:

Vores familie på 2 voksne og 1 baby, har netop tilbragt 2 nætter på Dayz Nymindegab. Umiddelbart et fint sted, men der er bestemt plads til forbedringer.

Huset vi boede var et 8 personers, bevidst valgt fra vores side. Huset så umiddelbart fint ud, der var pænt og rent. Men som man tager tingene i brug, så dukker manglerne op. Sofaen var engang sandfarvet. Nu var en plettet, skjoldet og faktisk bare rigtig ulækker. Man havde ikke rigtig lyst til at sidde i den. Dertil var den fyldt med sand. Der var en støvsuger i huset, som desværre var brændt sammen, så vi kunne ikke engang støvsuge selv. Spisestuestolene hang også i laser, og 'læderet' flosset. Sengene virkede også meget slidt. De var alt for bløde og lød som om de var ved at falde fra hinanden. Ingen af os fik en ordentlig søvn, i de to nætter vi overnattede.

Servicen på stedet var egentlig fin, om end meget ung. Alle medarbejdere vi mødte, pånær en, var i start 20'erne. Det virker useriøst i længden, der mangler noget autoritet.
I badelandet kom en 'livredder' først gående i sit privattøj med udendørssko på. Senere havde hun klædt om til livreddertøj... dog stadig iført sine nylonstrømper. Det indgyder ikke ligefrem tillid til, at hun for alvor kan hjælpe hvis der opstår en situation.

Den første aften spiste vi i stedets Diner. Vi bestilte 2 burgere, 2 x pommes, 2 sodavand. Alt halvfabrikata og tilberedt af to meget unge medarbejdere. Der var 2 andre familier i restauranten, alligevel ventede vi noget længe på vores mad. Regningen lød på 330,-. ALT for dyrt for et mildest talt smagsløst måltid.

Positivt var det, at man ikke havde en nøgle til sit feriehus, men i stedet en kode til døren. Smart!

I det hele taget er Dayz for dyrt, i forhold til hvad man får for pengene. Dineren som nævnt. Vi havde glemt vores egen højstol, og måtte leje en... 75,- for en IKEA stol, som koster 99,-. SÅ er den vist også betalt. Vi hentede den endda selv i receptionen. I feriehuset er alt skrabet. Man skal have alt med selv... Jeg er vant til fra andre feriecentre, at der lige ligger et par opvasketabs, karklud og viskestykke, at der er lidt ekstra toiletpapir, og at man så kan købe, hvis man løber tør.. På Dayz skal man have alt det med selv.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvordan oplever I danske feriecentre?

Indlægaf HappyHippo » 13. mar 2016, 00:25

Min far ejer en ferielejlighed i Blokhus. Det hedder vist Danland, og vi var der meget som børn. Jeg kan bo der gratis, så kender ikke priserne, og det er fint, når man har børn. Uden børn er det stadig lækkert med havudsigt osv. Men de går også meget op i lejligheden, renoverer den jævnligt osv.

Som barn har jeg været meget i både Lalandia og charter sydpå. Jeg elskede begge dele. Som voksen nægter jeg det, også selvom jeg har børn. For mange larmende mennesker og børn på et sted og intet at lave andet end at svømme lidt, zzz
0

Tilbage til "Rejser"