Erfaringer med rejser til Polen

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
SPM
Kort karma: 3
Likede indlæg: 96

Erfaringer med rejser til Polen

Indlægaf SPM » 21. feb 2023, 19:35

Hej
Vi er ved at undersøge en rejse til Polen her i sommerferien.
Teenageren her hjemme er meget interesseret i 2. verdenskrig, og generelt er vi til mere storby ferie end charter.
Vi planlægger at flyve, men hvor i Polen skal vi tage hen? Og er der nogen der har gode råd til om det er billigst med pakkerejse eller at booke fly og hotel hver for sig?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 266
Likede indlæg: 6960

Re: Erfaringer med rejser til Polen

Indlægaf 1234 » 21. feb 2023, 20:27

SPM skrev:Hej
Vi er ved at undersøge en rejse til Polen her i sommerferien.
Teenageren her hjemme er meget interesseret i 2. verdenskrig, og generelt er vi til mere storby ferie end charter.
Vi planlægger at flyve, men hvor i Polen skal vi tage hen? Og er der nogen der har gode råd til om det er billigst med pakkerejse eller at booke fly og hotel hver for sig?

Altså hvilken del af anden verdenskrig? For både Krakow, Gdansk og Warzawa har noget at byde på den front, men det afhænger hvilket elementer. Gdansk kan kombineres med havet og Krakow med bjergene. Jeg ville lave rejsen selv både norwegian og sas har fly til rimelige priser.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3682
Likede indlæg: 30104

Indlægaf Wizzze » 21. feb 2023, 21:14

Der er gode argumenter for både Warszawa, Krakow, Gdansk og flere andre steder også, men jeg ville personligt vælge Gdansk, der er Westerplatte hvor krigen startede, der er posthuset hvor polakkerne gjorde modstand, og et kæmpestort moderne museum om 2. Verdenskrig.
Gdansk har også fordelen af at det er tæt på vand og skov, så hvis man vil opleve lidt mere end bare by, så er der gode muligheder. Og så er Malbork, eller Marienburg, den kæmpe middelalder fæstning kun en kort køretur fra Gdansk.
Det er nemt at flyve til Gdansk og så skal man bare vælge det hotel man ønsker, jeg anbefaler noget i den gamle (genopbyggede) 16-1700tals bykerne. Jeg har ikke styr på situationen efter Corona, men før coronaen kunne man få værelser på luksushoteller til halvdelen eller en tredjedel af prisen i forhold til f.eks. Berlin eller København. Så jeg ville selv booke, og ikke gå efter en pakkerejse.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 786
Likede indlæg: 45370

Indlægaf paint » 21. feb 2023, 21:43

Er man interesseret i anden verdenskrig, kunne Krakow måske være en ide. Der er 60 km til koncentrationslejren Auschwitz, hvis man har mod på at se stedet.
Det behøver ikke væren enten/eller med charterferie. Norwegian har et 'fly og hotel' koncept. man flyver med rutefly (Norwegian), men booker samtidigt også hotellet, så er det på papiret en pakkerejse med den beskyttelse, der normalt i er indbygget i pakkerejser. men i realiteten er det bare en almindelig rejse med rutefly og hotel.

Det er heller ikke særligt dyrt. Jeg så lige at en uge i juli på Hampton Hilton i Krakow, koster 2600 kr pr. person inkl. flybillet og hotel. Lige netop dét hotel er måske ikke det fedeste - det ligger lige ved lufthavnen. Men der er en lang række hoteller man kan booke hos Norwegian. Men det siger lidt om prislejet. Faktisk ret billigt, ville jeg nok mene.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"