Ferie med hund

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Smiling_Goat
Kort karma: 1300
Likede indlæg: 12880

Ferie med hund

Indlægaf Smiling_Goat » 12. mar 2023, 09:42

Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration til steder og seværdigheder, hvor man kan have hund med. Altså, vi taler ikke om, at det skal være seværdigheder som hunden synes er fede, vel? Bare at man kan have dem med i en snor.

Konkret står vi og leder efter et sommerhus til sommerferie her i landet og kunne godt bruge inspiration til egne at se nærmere på, men i virkeligheden kan tråden jo bruges som inspirationskilde til udflugtsmål for alle med hund, tænker jeg. Måske kender man et fedt sted i nærheden af ens helårsbolig, hvor det er værd at tage hen med hund og børn, hvis man er på de kanter, fx.

Altså jeg er med på, at man kan have hund med til alle kanter af Danmark, men der er jo nok visse egne, der er sjovere end andre, og Danmark er så tilpas stort, at jeg ikke aner, hvor jeg skal begynde at lede.

Egne erfaringer, rygter, velmenende råd. Alt er velkomment.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 1300
Likede indlæg: 12880

Re: Ferie med hund

Indlægaf Smiling_Goat » 12. mar 2023, 09:49

Jeg kan fx selv byde ind med at Læsø er et godt sted. Masser af natur og derudover flere steder, hvor man kan have hund med.

Storhaven: gårdbutik med hjemmelavet is, alt mulig unika og lokalt produceret. Bænke, stor legeplads og fritgående dyr som geder osv. (Man skal lige have styr på sin hund, ikke)

Antik og retro: minigolf, stor legeplads med hoppepude. Lamaer og andre dyr at se. Der sælges desuden kaffe, is og forskellige varme retter.

Saltsyderiet selvfølgelig.

Det er lige det, jeg kan komme i tanke om, her nogle år efter vi var der :D
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1506
Likede indlæg: 33474

Indlægaf TinaW » 12. mar 2023, 10:06

Vi synes at området omkring Ringkøbing fjord er smukt og med rig mulighed for at gå nogle gode ture med hundene.
Syddjurs kunne også være en mulighed.
Ellers vil jeg slå et slag for “min egen” lille ø, der er mange turister der har hunde. Det er Ærø.
1
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 1017
Likede indlæg: 27930

Indlægaf Santa » 12. mar 2023, 12:10

Odsherred. Der ligger et hav af sommerhuse, og nogen af dem må man have hund med i.
Naturen er virkelig smuk; istidslandskab med høje bakker, strand, skov.

Ellers ville jeg kigge mod Nordtyskland, tyskernes kultur omkring hunde er anderledes, så de er velkomne på mange restauranter fx.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
MissB
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2538

Indlægaf MissB » 12. mar 2023, 20:02

TinaW skrev:Vi synes at området omkring Ringkøbing fjord er smukt og med rig mulighed for at gå nogle gode ture med hundene.
Syddjurs kunne også være en mulighed.
Ellers vil jeg slå et slag for “min egen” lille ø, der er mange turister der har hunde. Det er Ærø.

Enig med Ringkøbing Fjord
0

Tilbage til "Rejser"